E60 525i vm. 2006-2009 tyyppiviat Aasiassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVO
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 2
    • Kuala Lumpur

    E60 525i vm. 2006-2009 tyyppiviat Aasiassa

    Asun Malesiassa ja tarkoitus olisi hankkia n. 10 vuotias E60. Tarjolla on runsaasti 523i ja 525i, joten valinnan pitäisi olla helppoa.
    Onko näissä jotakin tyyppivikaa, johon erityisesti pitää kiinnittää huomiota? Olen ymmärtänyt, että Aasian markkinoille tehdyissä moottoreissa on jotain eroa esim. EU-alueen moottoreihin, johtuen polttoaineessa olevasta rikistä. Onko kellään tarkempaa tietoa tästä?

    Täällä auton ostaminen sinänsä on melko erillaista, kuin härmässä. Täällä ei pääse edes koeajamaan ellei tee ostosopimusta. Siksi pitääkin käyttää ostokohdetta ulkopuolisella mekaanikolla tarkastuksessa ja koeajossa, mikäli myyjä siihen suostuu. Jos ei suostu niin autoa ei kannata ostaa. Jänniä hommia!
  • PacoCrunz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 82
    • Vantaa

    #2
    Kannattaa katsoa onko moottorissa öljyvuotoja seuraavissa paikoissa. Öljynsuodattimen jalka, venttiilikopan tiiviste ja separaattorin letkut. Letkujen vuodon näkee yläkautta kun pohjapanssarin päälle ilmestyy öljyä. Moottorin käyntiongelmat N52 moottorissa johtuu yleensä puolista, mutta sen näkee vain ajossa. En tiedä vietiinkö malesiaan edes N53 moottoria, mutta siinä on enemmän kalliita käyntiongelmia.
    E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
    Ex: E39 520i Sedan -99'

    Comment

    • JVO
      Newbiemmer
      • Oct 2018
      • 2
      • Kuala Lumpur

      #3
      Originally posted by PacoCrunz View Post
      Kannattaa katsoa onko moottorissa öljyvuotoja seuraavissa paikoissa. Öljynsuodattimen jalka, venttiilikopan tiiviste ja separaattorin letkut. Letkujen vuodon näkee yläkautta kun pohjapanssarin päälle ilmestyy öljyä. Moottorin käyntiongelmat N52 moottorissa johtuu yleensä puolista, mutta sen näkee vain ajossa. En tiedä vietiinkö malesiaan edes N53 moottoria, mutta siinä on enemmän kalliita käyntiongelmia.
      Tänks! Jostain luin, että tuota N52 jotenkin paranneltiin Aasiaa varten, koska N53 ei kestä polttoaineen rikkipitoisuuksia täällä. En muista mitä siinä muutettiin.

      Tarkkailen siis ainakin öljyvuotoja.

      Comment

      Working...
      X