Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 N47 painetta paisarissa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Späne
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 129
    • Kajaani

    E61 N47 painetta paisarissa...

    Potilas on vm-08 520d kilometrejä kertynyt noin 380tkm.

    Rupesi yhtäkkiä puhaltamaan haaleaa ilmaa sisälle ja kotipihassa huomasin että paisarista oli tullu nestettä pihalle, koneen hieman jäähdyttyä lisäsin nestettä normaaliin, muutama desi meni. Sitten käyttelin ilman korkkia hetken ja kuplaa vaan tulee nesteen taso heittelee sykleissä ja väliin kovemmin silleen että nestettä tulee ulos paisarista.

    Samanlailla teki seuraava päivänä täysin kylmällä koneella.

    Irroittelin jo suuttimet ja paineilmalla koitin saada nestettä kuplimaan mutta ei 8 baarin paineella kuplaa syntynyt.

    Pääsisköhän tuossa muualta paine tulemaan nesteen sekaan ku kannesta tai tiivisteestä?

    Ja miten se nyt on, saako tuosta kantta irti moottorin paikoilleen ollessa?

    Edittiä sen verran että kävin juuri kokelemassa uudestaan, kakkospyttyyn kun pistää painetta pitemmän aikaa niin nesteen taso nousee, eli kansi tai kannentiivistehän siinä on sökö...
    Last edited by Späne; 12-11-2018, 17:50.
    E61 520d - 08
    Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 300

    #2
    Eikös näissä ole lohkovikaa aika useinkin, voi olla että 2 sylinterin lohkossa reikä?

    Comment

    • Späne
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 129
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by permanent View Post
      Eikös näissä ole lohkovikaa aika useinkin, voi olla että 2 sylinterin lohkossa reikä?
      Joo niimpä näky olevan tuotakin vaivaa joillakin...
      E61 520d - 08
      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

      Comment

      • Späne
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 129
        • Kajaani

        #4
        Onko kukaan saanu näplättyä kantta pois ilman moottorin nostamista?
        E61 520d - 08
        Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

        Comment

        • StreetA
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 296
          • ?

          #5
          E91 ainakin saa otettua kannen pois, miksei tuostakin..

          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            #6
            Oottako ottanut nokan hammaspyörän irti vai saako kiristintä löysäämällä ketjun nostettua pyörältä pois?

            Entäs sitten saako alakerran ja pumpun lukittua jotenkin? Ja miksi pumpussa edes on ajoitusmerkit, eihän korkeapainepumppua yleensä ajoiteta mitenkään.
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Späne View Post
              Oottako ottanut nokan hammaspyörän irti vai saako kiristintä löysäämällä ketjun nostettua pyörältä pois?

              Entäs sitten saako alakerran ja pumpun lukittua jotenkin? Ja miksi pumpussa edes on ajoitusmerkit, eihän korkeapainepumppua yleensä ajoiteta mitenkään.
              Miten niin korkeapainepumppua ei ajoiteta? Kyllä se yleensä ajoitetaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • StreetA
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 296
                • ?

                #8
                Originally posted by Späne View Post
                Oottako ottanut nokan hammaspyörän irti vai saako kiristintä löysäämällä ketjun nostettua pyörältä pois?

                Entäs sitten saako alakerran ja pumpun lukittua jotenkin? Ja miksi pumpussa edes on ajoitusmerkit, eihän korkeapainepumppua yleensä ajoiteta mitenkään.

                Alakerran jos lukitset sillä tapilla niin pumppu ei pyöri mihinkään.
                Hommaa tuohon se ajoitustyökalusarja, nokat pitää kans lukita kasatessa.

                Comment

                • Späne
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 129
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Miten niin korkeapainepumppua ei ajoiteta? Kyllä se yleensä ajoitetaan.
                  Itse törmännyt ainakin ranskalaisissa ja raskaammassa kalustossa kp-pumppuihin joissa ei ole ajoitusmerkkejä.
                  E61 520d - 08
                  Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                  Comment

                  • Späne
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 129
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by StreetA View Post
                    Alakerran jos lukitset sillä tapilla niin pumppu ei pyöri mihinkään.
                    Hommaa tuohon se ajoitustyökalusarja, nokat pitää kans lukita kasatessa.
                    Joo kun kuvia katsoo niin näinhän se on.
                    E61 520d - 08
                    Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                    Comment

                    • Späne
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 129
                      • Kajaani

                      #11
                      Noniin, lämpesi ilmat sen verran että kehtasi rueta purkamaan moottoria ja löytyhän se vikakin... Kakkos sylinterissä halkeama vesikanavaan, tottakai kolmesta ilmeisestä vikapaikasta kallein
                      E61 520d - 08
                      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎