Ohjelmassa olisi jarrusatuloiden ja levyjen vaihto etupäähän 530d -04. Onko tuota mahdollista tehdä ilman jarrujen ilmaamista remontin päätteeksi? Jos ei niin mikä helpoin tapa ilmata ilman kummempia erikoistyökaluja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 etujarrusatuloiden vaihto
Collapse
X
-
Paina jarrupoljinta hieman ja pönkkää se siihen vaikka puukapulalla penkin reunaa vasten, niin jarruletkun irrotuksen yhteydessä nestettä ei juurikaan vaju. Toki joka tapauksessa ne vaihdetut satulat on ilmattava asennuksen jälkeen. Onnistuu normaalisti poljinta painamalla ja ilmaruuvia avaamalla ilman erikoistyökalujakin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPaina jarrupoljinta hieman ja pönkkää se siihen vaikka puukapulalla penkin reunaa vasten, niin jarruletkun irrotuksen yhteydessä nestettä ei juurikaan vaju. Toki joka tapauksessa ne vaihdetut satulat on ilmattava asennuksen jälkeen. Onnistuu normaalisti poljinta painamalla ja ilmaruuvia avaamalla ilman erikoistyökalujakin.E70 LCI 30d -11
ex. F32 435i -13
ex. e60 M5 -05
ex. e87 120d M-sport -05
ex. e65 745i -02
ex. e60 530d -04
ex. e38 750iA -98
ex. e60 530d -03
Comment
-
-
Tuo jarrupolkimen pönkääminen paras ratkaisu, niin ei valu paljon nestettä. Kun molemmat satulat on vaihdettu, pönkä pois ja ilmausnipat auki ja painovoima työntää suurimman osan ilmasta pois. Toki jarrut pitää vielä lopuksi ilma, että sinne ei varmasti jää ilmaa.
Itse kyllä samalla vaihtaisin jarrunesteet kokonaan, kun edestä joutuu jo ilmaamaan. Tähän homman on todella näppärä sellainen paineella nestettä työntävä systeemi. Esim. Motonetistä saa hintaa 16,90€: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7651...runestetyokalu . Myös takaa kannattaa laskea satuloista vanhat nesteet ulos. Jarrunesteiden vaihdoilla pidenpää jarruosien ikää ja tuore jarruneste on ominaisuuksiltaan parempaa kuin vanha neste.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPaina jarrupoljinta hieman ja pönkkää se siihen vaikka puukapulalla penkin reunaa vasten, niin jarruletkun irrotuksen yhteydessä nestettä ei juurikaan vaju. Toki joka tapauksessa ne vaihdetut satulat on ilmattava asennuksen jälkeen. Onnistuu normaalisti poljinta painamalla ja ilmaruuvia avaamalla ilman erikoistyökalujakin.
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostTämä ilmeisesti toimii jarruletkun vaihtoonkin? By the way, mihin perustuu, eikös siellä luulisi hieman paineen nousevan kun sylinteri antaa putkistoon painetta? Onko muita varteenotettavia "kikkoja"?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Piti oikein katsoa aiemmin tässä säikeessä ollut motonetin linkki https://www.motonet.fi/fi/tuote/7651...runestetyokalu
"Tämä työkalu ottaa tarvitsemansa ilmanpaineen suoraan ajoneuvon renkaasta, joten sitä voidaan käyttää ilman paineilmaa jota yleisesti tarvitaan muiden alipainetoimisten nestevaihtotyökalujen kanssa.
- Tarkka alipaineen säätö helpottaa nesteen vaihtamista ja ilmaamista"
Mikä alipaine ? Ei se ilman paineilmaa toimi, se on sitten eri juttu mistä sitä paineilmaa otetaan.
No, saivartelua. Lienen ensimmäinen joka on lukenut tuon selostuksenE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostTämä ilmeisesti toimii jarruletkun vaihtoonkin? By the way, mihin perustuu, eikös siellä luulisi hieman paineen nousevan kun sylinteri antaa putkistoon painetta? Onko muita varteenotettavia "kikkoja"?
Originally posted by kalevik View PostPiti oikein katsoa aiemmin tässä säikeessä ollut motonetin linkki https://www.motonet.fi/fi/tuote/7651...runestetyokalu
"Tämä työkalu ottaa tarvitsemansa ilmanpaineen suoraan ajoneuvon renkaasta, joten sitä voidaan käyttää ilman paineilmaa jota yleisesti tarvitaan muiden alipainetoimisten nestevaihtotyökalujen kanssa.
- Tarkka alipaineen säätö helpottaa nesteen vaihtamista ja ilmaamista"
Mikä alipaine ? Ei se ilman paineilmaa toimi, se on sitten eri juttu mistä sitä paineilmaa otetaan.
No, saivartelua. Lienen ensimmäinen joka on lukenut tuon selostuksene39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKikka perustuu siihen että yhteys pääsylinterin ja säiliön välillä katkeaa kun poljinta painetaan. Ei sitä poljinta pohjaan tarvitse pönkätä, ja painehan poistuu kun avaa ilmausnipan.
Originally posted by HTK12Toimii, perustuu siihen, että pääsylinterin mäntä sulkee linjan. Tuo se kaikista kätevin. Ellet usko, niin pönkää se poljin puoleen väliin ja avaa jarrulinja. Toki aluksi tulee pieni määrä paineella, mutta loippuu todella nopeasti. Sen jälkeen ei tule mitään. Itse käytän tuota aina kun joutuu jotain tekemään.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostToimii, perustuu siihen, että pääsylinterin mäntä sulkee linjan. Tuo se kaikista kätevin. Ellet usko, niin pönkää se poljin puoleen väliin ja avaa jarrulinja. Toki aluksi tulee pieni määrä paineella, mutta loippuu todella nopeasti. Sen jälkeen ei tule mitään. Itse käytän tuota aina kun joutuu jotain tekemään.
Toimi todella hienosti, kiitokset!
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostToimi todella hienosti, kiitokset!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment