Mystinen juttu termari vaihdettu ei Kummene.Eli pitää ajaa todella pitkä pätkä että lämpenee suht oikein.Onkohan tämä näissä moottoreissa ominaisuus edellinen m54 2.2 puski kuumaa onko muilla samoja oireita
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 n52 2.5l b lämpenee hitaasti
Collapse
X
-
Originally posted by motokuski View PostMystinen juttu termari vaihdettu ei Kummene.Eli pitää ajaa todella pitkä pätkä että lämpenee suht oikein.Onkohan tämä näissä moottoreissa ominaisuus edellinen m54 2.2 puski kuumaa onko muilla samoja oireitaBMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by motokuski View PostKierrosluku mittarin reunalla oleva palkki ilmeisesti on yhteydessä lämpöihin pitää ajaa ainakin 50km että nousee sinne maksimiin eli näkyy 4 kpl niitä ns palikoita.Salavalikosta en ole lämpöjä katsonut.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKun lämmöt ovat normaalilla tasolla niin viivoja näkyy kierroslukumittarissa kolme. Näyttää siis sille, että auto ei lämpene koskaan normaalilämpöihin. Kannattaa nyt ensiksi kaivaa lämmöt salavalikosta ja katsoa mitä ne ovat oikeasti. Seuraavan linkin takaa kannattaa lähteä vikaa etsimään. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238634
Jep salavalikko auki puhallin päällä lämmöt 70-80 nurkilla.Sammutat puhaltimen täysin pois lämmöt nousee pienellä kaasun lisäyksellä 94-100 asteeseen laitat puhaltimen 1 hetken tulee polttavan kuumaa jota ei ole ikinä tullut sen jälkeen lähtee lämpö tippumaan vaikka pidätkin kierroksia. Termari vaihdettu alkuperäinen oli alumiinia nyt muovi mutta kummallakin rikulleen samat oireet.on mystinen juttu.
Comment
-
-
Nämä n52:t tuntuu olevan melkosen outojen oireiden moottoreita. Mullakin on n52b25 ja automaatti jatkeena. Ajelen noin 15 Km työmatkaa jossa 70 kovin nopeus. Sillontällön oon salavalikosta kattonu niin lämmöt on ollu joku 85c. Isommissa nopeuksissa on pitänyt 95-reilun sadan välillä.
No nyt tänään ajelin Nokia-Tre välin jossa 100 rajotus, niin treen päässä, joku 5km ennen määränpäätä katoin lämpöjä niin oli 75c.. Rantatiellä missä 60 rajotus nousi ds:llä 81c ja laitoin lopulta parkissa lämppärin pois niin lähti nousee heti 85c asti. Lämppärin päälle laiton jälkeen lähti tippuu taas.
Olin asioilla puolisen tuntia ja katoin heti salavalikosta lämmöt ku sain auton käymään ja ne oli 68c. Ajelin normaalisti kotiin niin ne nousi lähes heti 98c ja siinä ne pysyi kotiin asti. 5 min Tyhjäkäynnilläkin ihan sama tulos. Mielestäni kylmä ei kyllä autossa ole lämmöistä huolimatta. 98 bensaa olen viime aikoina tankannut 95:sen sijaan, kun toisessa topicissa oli jotain eroa huomattu siinäkin käytössä.
-Anssi
Comment
-
-
Originally posted by pablo View PostNämä n52:t tuntuu olevan melkosen outojen oireiden moottoreita. Mullakin on n52b25 ja automaatti jatkeena. Ajelen noin 15 Km työmatkaa jossa 70 kovin nopeus. Sillontällön oon salavalikosta kattonu niin lämmöt on ollu joku 85c. Isommissa nopeuksissa on pitänyt 95-reilun sadan välillä.
No nyt tänään ajelin Nokia-Tre välin jossa 100 rajotus, niin treen päässä, joku 5km ennen määränpäätä katoin lämpöjä niin oli 75c.. Rantatiellä missä 60 rajotus nousi ds:llä 81c ja laitoin lopulta parkissa lämppärin pois niin lähti nousee heti 85c asti. Lämppärin päälle laiton jälkeen lähti tippuu taas.
Olin asioilla puolisen tuntia ja katoin heti salavalikosta lämmöt ku sain auton käymään ja ne oli 68c. Ajelin normaalisti kotiin niin ne nousi lähes heti 98c ja siinä ne pysyi kotiin asti. 5 min Tyhjäkäynnilläkin ihan sama tulos. Mielestäni kylmä ei kyllä autossa ole lämmöistä huolimatta. 98 bensaa olen viime aikoina tankannut 95:sen sijaan, kun toisessa topicissa oli jotain eroa huomattu siinäkin käytössä.
-Anssi
Seuraavaksi lähtee termarista se piuha pois, jos se kerran voi tarvittaessa avara termostaatin sähköisesti ja sitähän ei tarvita koska termostaattihan hoitaa avautumisen itse ja toinen se kuvan 12 letkun kuristaminen. Mutta tästä voi päätellä että vaihdoin aivan turhaan termostaatin. Aamulla auto kävi normaalisti heti kun puhallin off silmissä lähti lämpö päälle 90 asteen.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEttei vain näissäkin jotain taipumuksia siihen että vain alkuperäinen termostaatti toimii?
Tämä heitto ihan näin mutuna M57 termostaatin toiminnan pohjalta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEi näissä ole samanlaista ongelmaa termareiden kanssa kuin dieseleissä. Toki mitään muuta kuin Wahleria tai Behr:iä ei kannata ostaa, mutta nämä ovat melko toimintavarmoja. Ongelmia aiheuttaa yleensä tuo sähköllä avatuva termostaatti tai paremminkin sen ohjauslogiikka. Vian haku kannattaa aloittaa irrottamalla termostaatin sähköjohto. Jos lämmöt ovat tämän jälkeen kohdallaan niin ongelmana on se, että auto haluaa jostain syystä laskea lämpöjä. Jos vika jatkuu myös johto irtaallaan niin syynä on päätermostaatti, laatikon termostaatti tai joku muu veden kiertoon liittyvä ongelma. Tuossa omassa tapauksessa mistä olin kirjoittanut aiemmin linkitettyyn topicciin syynä oli moottorin nakutus. Moottorin ohjaus yritti hallita nakutusta laskemalla moottorin lämpöjä. Tämä on vain yksi mahdollisuuksista vian aiheuttajaksi ohjauksen puolella ja vian hakuun meni pitkän aikaa kun yksi kerrallaan sulki vaihtoehtoja pois.
Mystinen juttu piuha irti puhaltimessa palaa off lämmöt reilulla 1000 kierroksella 90-95 puhallin 1 asentoon tippuu 86 asteeseen ja 86 asteessa flekti pyörii.
Voiskohan vika olla sähköinen vesipumppu koska en saa sitä enää pyörimään virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan syksyllä toimi nyt ei.Last edited by motokuski; 06-12-2018, 19:17.
Comment
-
-
Originally posted by motokuski View PostMystinen juttu piuha irti puhaltimessa palaa off lämmöt reilulla 1000 kierroksella 90-95 puhallin 1 asentoon tippuu 86 asteeseen ja 86 asteessa flekti pyörii.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostJos tämä on automaatti laatikolla niin onhan laatikon termari vaihdettu? Tämä olisi saatava piuhan päähän ja tutkittava live datasta miten termostaatti käyttäytyy. Oliko tässä yksilössä toisessa topicissa esitetty termostaatin ohivirtausletku paikallaan?
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEi näissä ole samanlaista ongelmaa termareiden kanssa kuin dieseleissä. Toki mitään muuta kuin Wahleria tai Behr:iä ei kannata ostaa, mutta nämä ovat melko toimintavarmoja. Ongelmia aiheuttaa yleensä tuo sähköllä avatuva termostaatti tai paremminkin sen ohjauslogiikka. Vian haku kannattaa aloittaa irrottamalla termostaatin sähköjohto. Jos lämmöt ovat tämän jälkeen kohdallaan niin ongelmana on se, että auto haluaa jostain syystä laskea lämpöjä. Jos vika jatkuu myös johto irtaallaan niin syynä on päätermostaatti, laatikon termostaatti tai joku muu veden kiertoon liittyvä ongelma. Tuossa omassa tapauksessa mistä olin kirjoittanut aiemmin linkitettyyn topicciin syynä oli moottorin nakutus. Moottorin ohjaus yritti hallita nakutusta laskemalla moottorin lämpöjä. Tämä on vain yksi mahdollisuuksista vian aiheuttajaksi ohjauksen puolella ja vian hakuun meni pitkän aikaa kun yksi kerrallaan sulki vaihtoehtoja pois.
Comment
-
Comment