Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iE60
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 2
    • ´

    Vikakoodi?

    Bemariin tuli ongelma, neljässätuhannessa kierroksessa moottori meni vikasietotilaan. Moottori antoi vikakoodin P0305, eli sylinterissä 5 misifre. Vaihdoin puolan ja tulpan, mutta vikakoodi ja moottorinvikavalo ei lähde. Kone kumminkin käy mielestäni täydellisesti. Onko olemassa OBD2 laitetta, joka antaisi tarkemman tiedon/osan, josta misfire johtuu?
  • Raser
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 59
    • Fi

    #2
    Tsekkasitko onko tulpan "kolossa" öljyä?. Sytytysjohdot ehjät?
    Jos saat jonkun bemarinsoftilla lukemaan infot niin lisää tietoa saa. Mutta mututuntumalla enteilee suutinta? Omassa oireilu alkoi juurikin noin, ennenkuin käyntihäiriotä sitten alkoi tulla enemmän.

    Comment

    • 525iE60
      Newbiemmer
      • Dec 2018
      • 2
      • ´

      #3
      Originally posted by Raser View Post
      Tsekkasitko onko tulpan "kolossa" öljyä?. Sytytysjohdot ehjät?
      Jos saat jonkun bemarinsoftilla lukemaan infot niin lisää tietoa saa. Mutta mututuntumalla enteilee suutinta? Omassa oireilu alkoi juurikin noin, ennenkuin käyntihäiriotä sitten alkoi tulla enemmän.
      Puolan ja tulpan onkalo oli aivan ruosteessa. Sinne oli päässyt jostain vettä ja öljyä, putsasin sen ja laitoin uudet tilalle. Kun näin miltä se näytti, olin varma että siinä oli se vika. Kone käy nyt aivan täydellisesti. [Vanha tulppa oli ollut vielä löysällä...]. Kun resetoin OBD 2 skannerilla koodin, se ei resetoidu ja moottorin vikavalo ei lähde edes hetkeksi. Eikö koodin kuuluisi kumminkin resetoitua edes hetkeksi, ennenkun se palaa?

      Comment

      • Raser
        Bimmer Rookie
        • Oct 2018
        • 59
        • Fi

        #4
        Originally posted by 525iE60 View Post
        Puolan ja tulpan onkalo oli aivan ruosteessa. Sinne oli päässyt jostain vettä ja öljyä, putsasin sen ja laitoin uudet tilalle. Kun näin miltä se näytti, olin varma että siinä oli se vika. Kone käy nyt aivan täydellisesti. [Vanha tulppa oli ollut vielä löysällä...]. Kun resetoin OBD 2 skannerilla koodin, se ei resetoidu ja moottorin vikavalo ei lähde edes hetkeksi. Eikö koodin kuuluisi kumminkin resetoitua edes hetkeksi, ennenkun se palaa?
        Juu. Mut tosiaan kannattaa jollain kunnon testerillä katsoa koodit. Jos jollain kaverilla on carly tms. Tai sitten joku foorumilainen katsoo bemarin softilla. Silloin kun mulla noita oireita oli niin obd näytti yhden sylinterin misfirea. Oikeassa testerissä löytyikin sitten melkein jokaisesta sylinteristä misfiren koodeja

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4627
          • Tampere

          #5
          Originally posted by 525iE60 View Post
          Puolan ja tulpan onkalo oli aivan ruosteessa. Sinne oli päässyt jostain vettä ja öljyä, putsasin sen ja laitoin uudet tilalle. Kun näin miltä se näytti, olin varma että siinä oli se vika. Kone käy nyt aivan täydellisesti. [Vanha tulppa oli ollut vielä löysällä...]. Kun resetoin OBD 2 skannerilla koodin, se ei resetoidu ja moottorin vikavalo ei lähde edes hetkeksi. Eikö koodin kuuluisi kumminkin resetoitua edes hetkeksi, ennenkun se palaa?
          Vaihda vaikka 4 ja 5 sylinterin puolat sekä tulpat keskenään. Sitten voi sanoa että onko vika jommassa kummassa...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎