Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D '04 lämppäri lopetti toimintansa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nessau
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 8
    • Vaasa

    535D '04 lämppäri lopetti toimintansa

    Aamupäivällä oli tarkotus lähteä talsimaan liki 200km ja hehkuttaes puhallin alko huutamaan täpöltä mihin sen edellisiltana säädinkin, ja auto herjas akun jännitettä joten pistin puhaltimen offille, minkä jälkeen se ei koskaan lähteny enää päälle. Tyhjäkäynnillä puhaltaa todella haaleasti tuulilasille, ja ajossa tietenkin ajoviima tulee sisälle, mutta muuten ei mitään reaktiota koko paneelissa kun nappeja painelee. Ainoastaan raksuttaa kun painaa automaattisen ilmastoinnin ja sisäilmankierron päälle ja pois. Kumpaa kannattaisi lähteä vaihtamaan ensimmäisenä? Puhallinta vai etuvastusta? Vai voisko johtua siitä että jos akun varaus on käynyt matalalla? Sulakkeen katon huomenna kun kerkeän.
    BMW /// M5 LCI '14 F10
    EX
    BMW 335i xDrive F31 '14
    BMW 325i Cabriolet E36
    BMW 535d E61
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by nessau View Post
    Aamupäivällä oli tarkotus lähteä talsimaan liki 200km ja hehkuttaes puhallin alko huutamaan täpöltä mihin sen edellisiltana säädinkin, ja auto herjas akun jännitettä joten pistin puhaltimen offille, minkä jälkeen se ei koskaan lähteny enää päälle. Tyhjäkäynnillä puhaltaa todella haaleasti tuulilasille, ja ajossa tietenkin ajoviima tulee sisälle, mutta muuten ei mitään reaktiota koko paneelissa kun nappeja painelee. Ainoastaan raksuttaa kun painaa automaattisen ilmastoinnin ja sisäilmankierron päälle ja pois. Kumpaa kannattaisi lähteä vaihtamaan ensimmäisenä? Puhallinta vai etuvastusta? Vai voisko johtua siitä että jos akun varaus on käynyt matalalla? Sulakkeen katon huomenna kun kerkeän.
    Monessa paketissa nuo ovat molemmat, oletko katsonut tulevatko pakettina?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      Voi hyvinkin johtua myös alhaisesta jännitteestä.

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #4
        Siili ja puhallin ovat erikseen. Sen verran työläs homma että jos vaihtamaan alkaa niin vaihda molemmat samalla kertaa.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          #5
          Itse vaihdoin viime talvena ja pelkkä puhallin oli rikki. Kun sain puhaltimen näkyville, kopautin meisselillä puhaltimen runkoon ja lähti toimimaan.. hiilet siellä oli ihan finaalissa.

          Comment

          • nessau
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 8
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Anzafin View Post
            Voi hyvinkin johtua myös alhaisesta jännitteestä.
            Kytkin laturin auton moottoritilaan napoihin aamupäivästä, ja illalla kun kävin kattomas tilanteen nii ei ottanu sielä virtaa vastaan. Ollut nyt illasta laturis suoraan akulle eikä oo täynnä vielä, muttei myöskään puhallin toimi tollakaan virtamäärällä mikä sielä oli eli varmaan puhallin on sökö. prkl.

            On muuten tullu kuolattua sun 550iitä porttien huonommalla puolen kuluneen vuoden ajan. Harmi vaan että palasin lopullisesti joulukuussa takasin pohjanmaalle.
            BMW /// M5 LCI '14 F10
            EX
            BMW 335i xDrive F31 '14
            BMW 325i Cabriolet E36
            BMW 535d E61

            Comment

            • nessau
              Newbiemmer
              • Jan 2019
              • 8
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by revote View Post
              Siili ja puhallin ovat erikseen. Sen verran työläs homma että jos vaihtamaan alkaa niin vaihda molemmat samalla kertaa.
              Kuulemma joo on vähän veemäisempi homma vaihtaa, mutta just reserviin päässeenä on raha sen verran tiukas että pitää spekuloida ja kysellä et kummas olis vika. Sulake oli ehjä joten saattaisko se ruksia jotenkin pois sen etuvastuksen vai oonko ihan hakoteillä?
              BMW /// M5 LCI '14 F10
              EX
              BMW 335i xDrive F31 '14
              BMW 325i Cabriolet E36
              BMW 535d E61

              Comment

              • nessau
                Newbiemmer
                • Jan 2019
                • 8
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by pheno View Post
                Itse vaihdoin viime talvena ja pelkkä puhallin oli rikki. Kun sain puhaltimen näkyville, kopautin meisselillä puhaltimen runkoon ja lähti toimimaan.. hiilet siellä oli ihan finaalissa.
                Oolrait. Mäkin vähän enemmän epäilen puhallinta, niinku ylempänä äsken vastasinkin ellen tosiaan aivan hakoteillä oo Kerroin kans et namiskat paneelissa toimi, niin miten sulla sillon? Onko tietoa kuuluuko niiden edes toimia vastuksen ollessa sökö
                BMW /// M5 LCI '14 F10
                EX
                BMW 335i xDrive F31 '14
                BMW 325i Cabriolet E36
                BMW 535d E61

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  #9
                  Ei se pääteasteen vikaantuminen näy ulospäin mitenkään muuten kuin puhaltimen toiminnassa. Näissä kylläkin pääteaste vikaantuu todella harvoin verrattuna aikaisempiin mallisarjoihin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by nessau View Post
                    Oolrait. Mäkin vähän enemmän epäilen puhallinta, niinku ylempänä äsken vastasinkin ellen tosiaan aivan hakoteillä oo Kerroin kans et namiskat paneelissa toimi, niin miten sulla sillon? Onko tietoa kuuluuko niiden edes toimia vastuksen ollessa sökö
                    Kyllä namiskat toimi ihan hyvin, pitää tietysti muistaa laittaa ne johtosarjat kiinni.

                    Niin, jotain herjaa tuli jossain vaiheessa väylästä (oisko ollut LIN BUS), kun liittimet oli huonosti kiinni. Mutta lähti toimimaan, kun laittoi liittimet kunnolla kiinni.

                    Comment

                    • nessau
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 8
                      • Vaasa

                      #11
                      Tilannepäivitystä sen verran että lähti pyörimään taas, mut ei toiminu enään uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Huomasin kans että nyt sattuneesta syystä enemmän muilla autoilla ajaneena ja kyydissä istuneena vaikka puhallin oli manuaalisesti säädetty niin isolle kun saa, niin se voimakkuus ei kyllä vastannu kun ehkä puolta. Voiko tästä päätellä jotakin että kumpi olis menny..? Ja autohan oli siis seisonut vuorokauden käyttämättömänä ennen kuin vasta tänään laitoin käyntiin.
                      BMW /// M5 LCI '14 F10
                      EX
                      BMW 335i xDrive F31 '14
                      BMW 325i Cabriolet E36
                      BMW 535d E61

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎