Potilaana E60 520d m-sport 2008 n47 koneella. Autolla ajettu 230 tuhatta. Auto ollut lyhyessä työmatka-ajossa nyt vähän aikaa ja tänään kun vähän pidemmän pätkän ajoi, alkoi turbo ujeltamaan? Ujelluksesta huomasin ensimmäisen kerran noin 150km yhtäjaksoisen ajamisen jälkeen risteykseen hidastaessa kun auto alkoi pykältämään pienemmälle. Koko kierrosalueella kuuluu tasainen tavallista turbon ääntä matalampi ujellus. Kovemmilla kierroksilla kuulostaa normaalilta ainakin omaan korvaan. Onko näitä mennyt näillä kilometreillä tai onko jollain ollut vastaavaa vikaa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520d turbo tiensä päässä?
Collapse
X
-
Käytin auki ja ahtimessa sivuttaisvälystä pari milliä ja päittäisvälystä ainakin samanverran. Uskaltaako tuolla ajaa enää metriäkään. Viikon päästä vasta pääsee turboa vaihtamaan ja noin 400km pitäisi ajaa ennen sitä :think. Ei huomaa ajossa muuten tuota ulinaa lukuunottamatta. Olisiko suosituksia mistä saa turbon edullisesti ja nopealla toimituksella?
-
-
Originally posted by Mankuh View PostKäytin auki ja ahtimessa sivuttaisvälystä pari milliä ja päittäisvälystä ainakin samanverran. Uskaltaako tuolla ajaa enää metriäkään. Viikon päästä vasta pääsee turboa vaihtamaan ja noin 400km pitäisi ajaa ennen sitä :think. Ei huomaa ajossa muuten tuota ulinaa lukuunottamatta. Olisiko suosituksia mistä saa turbon edullisesti ja nopealla toimituksella?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ihan joka paikassa noita liikkeitä ei ole. Täällä oli jotain hintoja.
ja jotain kokemuksia.
Joskus kait huohottimesta turbon siipiin joutunut jää voi aiheuttaa tuollaisen skenaarion? (pätkäajossa kertyy kosteutta)F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Auto tuli korjaamolta ja ujellus on poissa mutta kun päästää kaasun, kuuluu "kahinaa" samaan tahtiin kierrosten kanssa :think Kuulostaa että ääni tulee imupuolelta mutta mikä sen voi aiheuttaa? Autoon vaihdettiin kunnostettu turbo, öljyt ja öljynsuodatin + ilmansuodatin. Turbon "sähkösäädin" tms jäi vanhasta turbosta. Ääni alkoi kuulumaan samaan aikaan kun entinen turbo alkoi ujeltamaan, ja nyt uudella turbolla ujellus loppui mutta tuo kahiseva ääni jatkui, eli voiko olla että johtuu tuosta vanhasta sähkösäätimestä? Lisäksi nyt uudella turbolla esimerkiksi ohitustilanteessa 2-3 vaihteella ei anna tehoja ennenkuin käyttää kaasun pois ja painaa uudestaan. Mikähän meni vikaan?
Edit: Lukivat vikakooditkin autosta ja hehkujen releestä herjaa vikakoodilla. Ei muita koodeja. Asentajan mielestä normaali ääni tuo kahina mutta ei ole kuulunut aiemmin...
Tuossa videonpätkää äänestä: https://m.youtube.com/watch?v=8M3JMIq2Kx0Last edited by Mankuh; 19-01-2019, 15:32.
Comment
-
-
Edelleen auto makaa korjaamolla ja eivät saa tuota yllä olevassa videossa olevaa ääntä pois... Miten tuon sähkösäätöinen turbon säätö käytännössä tapahtuu (mekaanisesti ruuvista vai sähköisesti)? Tuntuu että vaikka onkin turbokorjaamo niin eivät osaa kuin osia vaihtaa ja koittaa josko ääni loppuisi. Ahtopaineet on lähes kaksin kertaiset ohjearvoon nähden eli siivet väärässä asennossa? Kai joku on n47 turbon joskus vaihtanut ja osaisi auttaa?
Comment
-
Comment