Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 sähköviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t6keto00
    Newbiemmer
    • Feb 2019
    • 1
    • Kempele

    E61 sähköviat

    Morjens.

    Tuli tuossa tuotua ruotsista tuollainen e61 525iA 2005. Ajelin semmoset reilu 1000km kotia sieltä ja auto pelas mainiosti. Nyt sitten alkanut ilmoittelemaan ties mitä vikoja aina kun vähän lenkkaria antaa. Vaihelaatikko, cruise, tasonsäätö yms menny rikki jo ajotietokoneen mukaan ja silti kaikki toimii oikein. Ilmoitukset katoaa kun käyttää sammuksissa. Luettiin kaverin lukijalla koodit ja sieltähän ilmesty 34 eri vikakoodia ja sillä lukialla ei saatu niitä nollattua? Tarviiko jonku oman laitteiston koodien nollaamiseen? Mielessä kävi että laturi ylilatais mutta autonajotietokoneen mukaan lataa tyhjäkäynnillä 15v paikkeilla molemmin puolin ja lepojännite 12.5v. Alla löytyy melkonen lista löytyneistä vikakoodeistakoodeista. Auto kuitenkin toimii ihan oikein vaikka välillä väläyttelee koodeja. Osaiskohan joku arvuutella mahdollisia vikoja tai auttaa asiassa? 😁 Olisin asiasta kiitollinen!

    OBD2 - confirmed:
    P0599 - Thermostat Heater Control Circuit High

    OBD2 - pending:
    P0599 - Thermostat Heater Control Circuit High
    P0174 - System Too Lean Bank 2
    P0171 - System Too Lean Bank 1

    Traction/stability control:
    5F62
    5F77

    Airbags:
    93FC - Battery lead, positive (monitoring or shielding)
    93CC - Airbag sensor, B-pillar. driver's side (Y-direction)
    93CD - Airbag sensor, B-pillar, right (Y-direction)

    Front left door safety:
    9B4A - Interruptions

    Front right door safety:
    9B8A - Interruptions

    Engine:
    CDA7
    279C - No communication via bit serial data (BSD) interface
    2746 - Oxygen sensor reference voltage before catalytic converter, bank 1
    2883 - Fuel Trim Bank 2
    2882 - Fuel Trim Bank 1
    28A2 - Air Flow -Monitoring

    Transmission:
    4F89

    Instrument cluster:
    A557 - Debug Info Combi
    A3C7 - Air suspension failure
    A3B9 - CAN signal fault DSC

    Central module (in driver's footwell) (FRM):
    A43D - TR failure
    A418 - Missing hall signal
    A419 - Missing hall signal
    A448 - NO HALL PULSE FH FTH
    A449 - NO HALL PULSE FH FTH
    A462 - FWP ERROR

    Light switch:
    E515 - Unknown failure

    Adaptive steering system:
    6140
    6145
    CE93

    Auto-leveling suspension:
    5F99
    5F98
    5F9A


    Obtained with Carista 3.7.5 for iOS.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Missä kunnossa akku? Heikko akku aiheuttaa kaikenlaista kivaa. Onko koodeja milloin nollattu? Ellei ole, niin siellä voi olla vaikka kuinka vanhoja koodeja. Ainakin se akun virtakaapelin liitoksen sieltä auton alta tarkistaisin, on tyyppivika, että liitos hapantuu näissä.

    Vikakoodit kannattaisi lukea jollain kunnon lukijalla (INPA/ISTA/DIS jne). Tuollaisilla lukijoilla nuo selitykset on vähän mitä sattuu, niin voi niiden perusteella vähän huono lähteä etsimään vikaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #3
      Kyllä. Näistä on moni vika lähtöisin.
      Last edited by zakspeed; 29-11-2019, 06:07.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #4
        Originally posted by zakspeed View Post
        Kyllä. Näistä on moni vika lähtöisin.
        Mistä tämä löytyy auton alta?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2759
          • Tampere

          #5
          Originally posted by revote View Post
          Mistä tämä löytyy auton alta?
          Mikäli tunkin varassa haluaa ihmetellä, niin kuskin puolelta takarengas irti ja katse vaakasuoraan eteenpäin ilmajousesta vasemmalle puolelle etummaisen ylätukivarren kohdalta näkyy taempana tuo alapuoleinen liitoskohdan muovisuoja ja pätkä plussakaapelia auton rungon pohjaa vasten. Alakautta lähestyen näkee useammastakin kulmasta.

          Tuo valkoinen kotelo tulisi avata ja tarkistaa ettei ole söpymiä tai hapettumia. Tulisi olla vaseliinilla täytetty pitämään kosteus poissa. Samalla tarkastaa myös kaapelia kotelon ulkopuolelta erityisesti mustan kumisen kutistesukan kohdalta, ettei siellä alla muhi isompia yllätyksiä. Pääsy on hankalaa sivusta lähestyttäessä.

          Näkymä vaakasuoraan sivusta:




          Näkymä alapuolelta vetoakseli irroitetuna:
          Last edited by JaniLap; 06-02-2019, 22:06. Reason: Kuvat
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #6
            Originally posted by zakspeed View Post
            Kyllä. Näistä on moni vika lähtöisin.
            Ompas roisissa kunnossa. :think Taitaa olla pelokin olla jo ollut varsin lähellä tuossa tapauksessa.

            Mistä tuo johdon toinenpuoliska löytyy? Ainakin e90 tapauksessa myös sisäpuolelta oli havaittavissa mutterissa ja pultissa korroosiota siinävaiheessa kun tuo liitos alkoi olemaan "valmis". Toki liitos taitaa olla hiukan erilainen.. Funtsin siis että jos tuohon on helppo pääsy jostain yläpuolelta niin katastrofi voisi paljastua herkästi jo yläpuolelta.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Tuosta päävirtakaapelin läpiviennistä on jo topic olemassa: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎