Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525 IX voimaton ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viltsumb
    Newbiemmer
    • Dec 2017
    • 6
    • Espoo

    E60 525 IX voimaton ?

    Terve.

    Minulla on otsikon mukainen auto N52 moottorilla.
    Auto ei anna minkäänlaista vikakoodia, mutta se tuntuu voimattomalta.
    Aikaisempi kokemus on vastavalla moottorilla olevasta takavetoiseta E60 bemarista, ja se oli mielestäni melkoisen paljon ripeämpi.

    En jaksa uskoa että tämä neliveto vaikuttaa näin paljon auton suorituskykyyn.

    Lueskelin nettiä ja törmäsin näihin Disa venttiileihin, voisiko ne aiheuttaa tälläistä ongelmaa. Auto on meinaan alakierroksilla erityisen voimattoman oloinen ?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10077
    • KVLA

    #2
    Millä koodit on tsekattu?

    Comment

    • viltsumb
      Newbiemmer
      • Dec 2017
      • 6
      • Espoo

      #3
      Moi, koodit on katsottu autocomilla.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        kannattaa kurkata sen ison DISA:n kunto joka tapauksessa, vaikkei mitään koodia siitä tulisikaan. Jos sen läppä lähtee liikkeelle niin on tarjolla kansiremppa ja pahimmillaan koko koneen remppa. Kokemusta on...

        Se on helppo napata ulos siitä imusarjasta ja tarkistaa.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Hartsai
          Bimmer Rookie
          • Jan 2018
          • 60
          • Oulu

          #5
          Originally posted by BeamR View Post
          kannattaa kurkata sen ison DISA:n kunto joka tapauksessa, vaikkei mitään koodia siitä tulisikaan. Jos sen läppä lähtee liikkeelle niin on tarjolla kansiremppa ja pahimmillaan koko koneen remppa. Kokemusta on...

          Se on helppo napata ulos siitä imusarjasta ja tarkistaa.
          Ehkä vähän poikkeaa aiheesta. Itellä oli aikasemmin e60 m54 koneella ja siinähän tuo disa oli se suurin murheenkryyni. Nykyään itellä juurikin otsikon mukainen auto (n52 koneella) ja ilmeisesti tässä on jopa 2 disaa. Kattelin siitä lyhkäsesti ja ilmeisesti se on toteutettu hieman erillalailla ja koneeseen ei pitäis ainakaan teräspinniä päästä. Pitääkö näistä silti olla huolissaan? Nimimerkillä Nyt Huolestunut
          Last edited by Hartsai; 05-03-2019, 18:10.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Mulla N52B30 ison disan akseli katkesi ja meni 6. mukin imuventtiilin väliin. Kansi uusiksi.
            Enkä ole ainoa.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Hartsai
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 60
              • Oulu

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              Mulla N52B30 ison disan akseli katkesi ja meni 6. mukin imuventtiilin väliin. Kansi uusiksi.
              Enkä ole ainoa.
              Pitääpä tarkistaa noiden kunto. Ebayssa näköjään myydään jonkinlaista repairkittiäki jossa tuo muovinen akseli korvattu alumiinisella.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Originally posted by Hartsai View Post
                Pitääpä tarkistaa noiden kunto. Ebayssa näköjään myydään jonkinlaista repairkittiäki jossa tuo muovinen akseli korvattu alumiinisella.
                se on kyllä ihan metallia tuossa N52-versiossa ainakin. On mulla jossain vissiin kuvakin vielä kun se akseli on jumissa venttiilin ja kannen välissä, muutama milli männästä yk:ssa. Joku tuuri oli mikä pelasti totalschadelta.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Hartsai
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 60
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by BeamR View Post
                  se on kyllä ihan metallia tuossa N52-versiossa ainakin. On mulla jossain vissiin kuvakin vielä kun se akseli on jumissa venttiilin ja kannen välissä, muutama milli männästä yk:ssa. Joku tuuri oli mikä pelasti totalschadelta.
                  Selvä. Sitä suuremmalla syyllä tarkastamaan. Kattelin vain jotain videoita ja se näytti muoviselta, mutta eipä tuota videolta voi 100% varmasti sanoa. Mietityttää vaan miten se akseli voi katketa jos se on terästä ? BMW:llä kaikki on mahdollista :think

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2758
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Hartsai View Post
                    Mietityttää vaan miten se akseli voi katketa jos se on terästä ? BMW:llä kaikki on mahdollista :think
                    Materiaalien väsymismurtumia ja osittain varmaan suunniteluunkin liittyvinä syinä noiden tarkkailu on järkevää.

                    Tässä N52-moottorin DISA:


                    Tämä kuva M54-moottorista, mutta esimerkinomaisesti esille:
                    Last edited by JaniLap; 06-03-2019, 14:05.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Hartsai
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2018
                      • 60
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Materiaalien väsymismurtumia ja osittain varmaan suunniteluunkin liittyvinä syinä noiden tarkkailu on järkevää.

                      Tässä N52-moottorin DISA:


                      Tämä kuva M54-moottorista, mutta esimerkinomaisesti esille:
                      Juu tuosta M54 disasta onkin enemmän kokemusta. Siinähän ei ole edes tuommasta pitempää akselia läpi läpän. Ja ongelma olu juurikin tuo teräspinni joka pääsee pikkuhiljaa irtoamaan. Tohonkin oli repairtkittinä parannettu versio.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎