Announcement

Collapse
No announcement yet.

N62 lämmöt ei nouse, secondary air flow koodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 545Pilot
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 46
    • Espoo

    N62 lämmöt ei nouse, secondary air flow koodit

    Katsuri hylkäs OBD koodien takia katsastuksen. Kaksi koodia aktiivisena P0128 ja P0492.

    P0128 Coolant Thermostat/Valve Temperature below control range.
    P0492 Secondary Air Injection System Insufficient Flow Bank 2

    Laitoin ODB:n kiinni kun ajelin kotiin ja tosiaan lämmöt ei nouse yli 81 asteen vaikka normaalisti lämmöt on jossain 100 paikkkeilla. Se mikä tuossa ihmetytti, niin intake näyttää 21 astetta vaikka ulkona 2 astetta lämmintä. Onko tämä normaali lämpötila intake puolelle vai onko mahdollista, että tuo sisääntuloilman lämpötila-anturi on sökö?

    Tuo toinen P0492 ei varmaan liity mitenkään tuohon termostaatti vikaan, koska on secondary air injection system vika.
    Attached Files
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    #2
    Jälkimmäinen haiskahtaa vahvasti siltä, että venttiilivarren kumien vaihto sekä lisäilmajärjestelmän "nuohous" tiedossa...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #3
      Eipä nuo p koodit sano kyllä yhtään mitään näin ulkoa, mutta moottoria yhtään tuntien kyseessä lienee sähköisesti ohjatun termostaatin vika sekä lisäilmapumpun tuotossa häiriö. Ilmapumpun putket rikki tai tukossa.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • 545Pilot
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 46
        • Espoo

        #4
        Eiköhän tuolta termostaatti ole rikki, joka aiheuttaa tuon alilämpö-ongelman.

        Venttiilin varren kumit on vaihdettu pari vuotta sitten... Jostain ulkomaansaitilta luin, että tuo venttiilin varsien öljyvuoto sylinteriin aiheuttaa ilmasuuttimen tukkeutumisen. Onko mitään käsitystä paljonko pitää purkaa, että suttimet saa puhdistettua? Pitääkö kansi irrottaa?

        Resetoin koodit eilen eikä tullut tänään takaisin kylmäkäynnistyksen jälkeen, joten toivotaan, että tuo ongelma tulee esiin vain pakkasella. Pakokaasutestit oli hyvät katsastuksessa ja mun käsittääkseni tuota lisäilmaa puhalletaan pakosarjaan vain kylmäkäynnistyksessä, joten pakokaasu testit menee kyllä läpi.

        Comment

        • 545Pilot
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 46
          • Espoo

          #5
          Löytyy näköjään tähänkin hommaan cleaner kit ettei tarvii purkaa kansia irti.

          Does your N62 have a P0491 or P0492 error code? Our N62 Secondary Air Cleaner Tool Kit addresses that issue!

          Comment

          • junkkri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 685
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by 545Pilot View Post
            Löytyy näköjään tähänkin hommaan cleaner kit ettei tarvii purkaa kansia irti.

            http://www.agatools.com/tool/n62-sec...ir-cleaner/kit
            Tekeekö joku ko putsausta ja mitähän kustantaa?

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #7
              Tolla onnistuminen on tuurista kiinni, yleensä ei tahdo auttaa. Vaihtoehdot joko pipot pois tai tiedustele nimimerkiltä kye josko löytyisi toisenlaista lääkettä ongelmaan...

              Comment

              • 545Pilot
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 46
                • Espoo

                #8
                Jenkit "korjailee" seafoamilla. Varmaan tuolla pääsee kerran päästötesteistä läpi, jos ei muuta tuhoa aiheuta.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Itse kokeilisin mekaanisen puhdistuksen lisäksi sitten suihkuttaa jotain sopivaa ainetta. Ainakin imupuolen puhdistukseen toisen merkkisiin toimii hyvin Liquimoly drossel klappen reiniger. Tankkii sitten lopuksi vielä laittaa Liqui moly pro-line benzin system reiniger. Tosin jos sinne kovin paljon mitään nestemäistä suihkuttaa moottori sammutettuna, niin kannattaa kyllä harkita ensin pyöräyttää konetta ilman tulppia, että ei tule tuhoa. Hieman halvempaa kuin kansia irroittamaan.
                  Last edited by HTK12; 20-03-2019, 12:15.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Uuninpuhditusaineella jotkut liottaa jumittuneita turboja ja kuulemma jopa toimii. Samaa ajattelin tuohon lisäilmakanavien puhdistukseen, mutta kun ei oikein tiedä miten se sopii alumiinille, ja tuossa on aika iso riski, että sitä litkua pääsee samalla sylintereihinkin.


                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Uuninpuhditusaineella jotkut liottaa jumittuneita turboja ja kuulemma jopa toimii. Samaa ajattelin tuohon lisäilmakanavien puhdistukseen, mutta kun ei oikein tiedä miten se sopii alumiinille, ja tuossa on aika iso riski, että sitä litkua pääsee samalla sylintereihinkin.
                      Mr-musclea itsekin olisin muuten suositellut, mutta alumiinin takia en. Turbojen pakopuolelta kun aine lentää suoraan pakosarjaan, niin ei pääse kannen ym. kanssa tekemisiin.

                      Jenkkilässä ainakin tuo Berryman Chemtool B12 ilmeisesti poistaa kartan mm. männistä ilman hankausta kun antaa vaan riittävän pitkää liota astiassa. Tuo kun on nestettä, eihän se siellä paikallaan pysy vaan valuu sylinteriin/pakosarjaan (jossakin sylinterissähän pakoventtiili on auki). Näköjään tuota ainetta käyttivät myös tuolla AGA tools videolla. Toki jos sitä ruiskuttelee riittävän usein, niin kyllähän se sieltä kokoajan liottaa kartaa pois
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎