Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525d - 06 ei starttaa startin vaihdon jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musscle
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 115
    • Turku

    E60 525d - 06 ei starttaa startin vaihdon jälkeen.

    Ongelma otsikon auton kanssa on seuraava:

    -Ei käynnistynyt työpaikan pihalla. Naksui konehuoneessa
    -Työntämällä käyntiin ja sain ajettua kotiin ok.
    -Seisoi niinensä 6 viikkoa kunnes sain korjaamolle.
    -Kun työnnettiin käyntiin korjaamolle ajoa varten, kaksi kilometria kulki ok. Sitten meni mittaristoon kaikkea vikavaloa ja mittaristo alkoi räpsymään. Mittaristo myös lukittui viiisareineen.
    -Auto seis ja tyhjäkäyntiä kävi hetken, kunnes sammui itsestään.
    -Hinattiin korjaamolle startin vaihtoon.

    Startin vaihto ei auttanut. Ei käynnisty, eli ei pyöritä. Ohjaus ilmeisesti menee muttei käynnistysvirta (ei varma tieto).
    Korjaaja tutkinut autoa, muttei löydä vikaa. Startin toimivuus tarkistettu suoralla virralla. Kokeiltu kuulemma myös toisella akulla. Myös maadoituksia epäilty ja tarkisteltukin jotain.

    Onko näissä e60 autoissa jokin tyypillinen vikakohde, joka voisi tällaista aiheuttaa? Kyseessä manuaali starttinapilla.

    Eräästä tubevideosta löysin jonkun boksin ilmansuodatinkotelon alta, joka oli aiheuttanut vastaavanlaisia ongelmia. Lisäksi maadoituksesta tulee jotain vastaavanlaisia hakuja, muttei oikein pääse kiinni.
    Last edited by musscle; 16-04-2019, 21:53.
  • JepJap
    Bimmer Rookie
    • Feb 2018
    • 49
    • Suomi

    #2
    Originally posted by musscle View Post
    Ongelma otsikon auton kanssa on seuraava:

    -Ei käynnistynyt työpaikan pihalla. Naksui konehuoneessa
    -Työntämällä käyntiin ja sain ajettua kotiin ok.
    -Seisoi niinensä 6 viikkoa kunnes sain korjaamolle.
    -Kun työnnettiin käyntiin korjaamolle ajoa varten, kaksi kilometria kulki ok. Sitten meni mittaristoon kaikkea vikavaloa ja mittaristo alkoi räpsymään. Mittaristo myös lukittui viiisareineen.
    -Auto seis ja tyhjäkäyntiä kävi hetken, kunnes sammui itsestään.
    -Hinattiin korjaamolle startin vaihtoon.

    Startin vaihto ei auttanut. Ei käynnisty, eli ei pyöritä. Ohjaus ilmeisesti menee muttei käynnistysvirta (ei varma tieto).
    Korjaaja tutkinut autoa, muttei löydä vikaa. Startin toimivuus tarkistettu suoralla virralla. Kokeiltu kuulemma myös toisella akulla. Myös maadoituksia epäilty ja tarkisteltukin jotain.

    Onko näissä e60 autoissa jokin tyypillinen vikakohde, joka voisi tällaista aiheuttaa? Kyseessä manuaali starttinapilla.

    Eräästä tubevideosta löysin jonkun boksin ilmansuodatinkotelon alta, joka oli aiheuttanut vastaavanlaisia ongelmia. Lisäksi maadoituksesta tulee jotain vastaavanlaisia hakuja, muttei oikein pääse kiinni.
    Haiskahtaa jotta iso virta johto märäntynyt auton alta poikki. Läpiviennin läheisyydessä, tankin takapuolella/päällä. Auton alla

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Voisi hyvin olla tuo päävirtakaapeli hapantunut kuten edellä epäiltiin. Tuo on tosin helppo testata, kytkee toisen kunnon akun apuvirtapistokkeisiin konehuoneessa (kunnon kaapeleilla), plussalta on suora kaapeli startille.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • musscle
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 115
        • Turku

        #4
        Onko turun alueella korjaamoa jolla olisi kokemusta ko. vian korjaamisesta tai yleensä vastaavasta vianhausta e60 autojen kanssa?

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #5
          Tässä voit tutustua aiheeseen jo etukäteen. Varmaan muitakin ketjuja aiheesta on foorumilla.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • musscle
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 115
            • Turku

            #6
            Originally posted by fraatti View Post
            Tässä voit tutustua aiheeseen jo etukäteen. Varmaan muitakin ketjuja aiheesta on foorumilla.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=233568
            Kiitos tuosta linkkauksesta. Jos joku tietää pajaa jolla on kokemusta ko. korjauksesta niin voisi ilmoitella.

            Comment

            • musscle
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 115
              • Turku

              #7
              Korjaaja tutkinut päävirtajohdon. Läpivienti kuulemma kunnossa.
              Eli apuja vielä kaivattaisiin.

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by musscle View Post
                Korjaaja tutkinut päävirtajohdon. Läpivienti kuulemma kunnossa.
                Eli apuja vielä kaivattaisiin.
                Mikä oli jännitehäviömittauksen tulos?
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Migus
                  Newbiemmer
                  • Jul 2016
                  • 15
                  • Nokia

                  #9
                  Pää-maadotuskaapelit (akku->runko/moottori etc.) kannattaa tarkistaa, ja ehkä on jo ensimmäisenä katsottukin? En tiedä missä ne e60:ssa on, mutta joku muu voi valaista.

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    #10
                    Haen auton nykyiseltä korjaajalta. Eli nyt haussa turun alueelta e60 bemarit tunteva korjaamo. Ehdotuksia?

                    Laturin ylikuumeneminen kuulemma vikakoodina nyt tullut.

                    Comment

                    • musscle
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 115
                      • Turku

                      #11
                      Päävirtajohto todettu vaihtokuntoiseksi.

                      Eli onko ainut vaihtoehto vaihtaa se ja maksaa 700e siitä?

                      Vai onko korjattavissa?

                      Ja joutuuko tässä hommassa pudottamaan polttoainetankin?
                      Last edited by musscle; 29-04-2019, 16:15.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by musscle View Post
                        Päävirtajohto todettu vaihtokuntoiseksi.

                        Eli onko ainut vaihtoehto vaihtaa se ja maksaa 700e siitä?

                        Vai onko korjattavissa?

                        Ja joutuuko tässä hommassa pudottamaan polttoainetankin?
                        Taitaa olla hankala korjata tuon mallista kaapelia. Kuvan perusteella näyttäisi että johto kulkee tankin alta. Ikäväkyllä taitaa olla sen verran suuritöinen että vaihto vie väkisin aikaa.

                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Taitaa olla hankala korjata tuon mallista kaapelia. Kuvan perusteella näyttäisi että johto kulkee tankin alta. Ikäväkyllä taitaa olla sen verran suuritöinen että vaihto vie väkisin aikaa.

                          Kiitoksia, halusin vain varmistuksen tähän, ettei suin päin tehdä turhaan isoa hommaa.

                          Tilasin työn.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎