Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 LCI 535d ahdot hukassa välillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _j00na_
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 130
    • Seinäjoki

    E61 LCI 535d ahdot hukassa välillä

    Eli potilaana -07 LCI 535d , välillä toimii ihan ok ja pinta kaasulla myös tuntuis toimivan niinkuin pitää. Kaasupoljinta kun ojentaa kunnolla niin tiputtaa pienempää ja mitään ei tunnu tapahtuvan , vasta yli 4000rpm tuntuu jotenkin menevän. Saattaa siis toimia välillä että vetää ja välistä taas ei vedä ollenkaan. Autossa ohjelma + dpf/egr pois.

    Autocomilla antoi vikakoodia ” ahtopaine venttiili , aktivointi katkonainen ” eli voisiko tämä viitata ahtopaineen säätimeen? Ja montakos niitä on ja mistäpäin konetta löytyy?

    T ensimmäinen M57 taloudessa
    Last edited by _j00na_; 02-05-2019, 19:20.
    Bemarit:

    -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
    - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

    - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


    Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
    -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic
  • Jesuh
    BTCF Member
    • May 2010
    • 497
    • Kouvola

    #2
    Ihan ekaks kaikki turbojen alipaine letkut vaihtoo aiheuttaa juuri noita ongelmia
    E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
    F10 M5 Individual
    Emännän E61 LCI 535D💪

    Comment

    • _j00na_
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 130
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Jesuh View Post
      Ihan ekaks kaikki turbojen alipaine letkut vaihtoo aiheuttaa juuri noita ongelmia
      Vaiheltu on kaikki turbojen päällä menevät , joten ne pitäisi olla kunnossa.
      Bemarit:

      -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
      - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

      - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


      Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
      -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        #4
        Kuva letkuista.
        Last edited by isolohko; 26-07-2023, 21:44.

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • E61 525d LCI
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 1
          • Nurmijärvi

          #5
          Onko sama ongelma 525d lci:ssä

          Moro,
          Eksyin tähän etsiessäni mahdollista tehojen katoamis ongelmaa. Eli siis auto ohjelmoitiin muutama päivä sitten ja nyt ongelmana ilmeni, että pitkän kiihdytyksen jälkeen tehot saattavat kadota kokonaan ja tulevat noin kilometrin jälkeen takaisin. Mitään vikavaloja ei sytytä eikä muutakaan poikkeavaa tapahdu. Samalla tehtiin egr/dpf off.
          En tiedä onko tässä keskustelussa enään mitään toimintaa, mutta apuja otetaan vastaan jos jollakin antaa!

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            #6
            Originally posted by E61 525d LCI View Post
            En tiedä onko tässä keskustelussa enään mitään toimintaa, mutta apuja otetaan vastaan jos jollakin antaa!
            Katsoisin imuilman ja ahtoilman lämpötilat ja niitä seuraavien antureiden toiminnan loogisuuden. Mikäli näyttävät mitä sattuu, niin anturia vaihtoon. Väärät lämpötilat saattavat rajata tehoja erityisesti ohjelmoiduissa autoissa, mikäli lastukartta hyödyntää lämpötilatietoja toisella tavalla kuin vakio-ohjelmassa.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Jussi96
              Newbiemmer
              • May 2022
              • 4
              • Kuopio

              #7
              Itellä vähän päin vastainen tapaus, oisko täällä tietoo tai hyviä arvauksia.

              Vika ilmaantuu säännöllisen epäsäännöllisesti, saattaa tulla kerran päivään tai viikkoon. Autolla kun lähtee kiihdyttämään (ei väliä kaasun asennosta) niin puutuu ~2100rpm ja ei siitä lähe vetämään vaikka mitä tekis, yleensä häviää ongelma kun nostaa jalan kaasulta hetkeks ja sit taas pellaa ilman mittään ongelmaa vaikka kuinka kauan. Muutenkin tuntuu että välillä ei vedä niinkuin pitäis. Taustatietona sen verran että ei ollu tuota ongelmaa ennen kuin suli kutosen mäntä. Vasta koneen rakennuksen jälkeen alkoi ongelma. Vikaa sen verran selvitetty että alipaineletkut ja kellot tarkistettu alipaine pumpulla eikä niissä ollu vuotoja ja käyty läpi että menee oikeisiin paikkoihin, isomman turbon kellon vaihdoin vielä varalta jos olis jumittanut. Inpa kiinni autoon niin yllättäen vikaa ei silloin tullut esiin ja ainut mitä jättää koodia on "ahtopainevuoto". Ahtopaineen pyyntö ja toteutunut kulkee aikalailla käsikädessä. Softattu edellisen edellisen jne toimesta ja egr,dpf off. Turbot katoin remontin aikana että ei oo mitään sika välyksiä ja suuttimet kunnostettiin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎