Pari viikkoa sitten auto jäi parkkipaikalle kun startti ei pyörittänyt, oli tuolloin vain pari edellistä starttausta ollut laiska pyörittämään, ei ilmoituksia. Korjaamolla vikaniagnoosin perusteella vaihdettiin startti ja auto toimi taas hyvin.
Tänään startatessa oli kello nollautunut (set time and date), mutta auto lähti käyntiin. Katsoin paremmaksi lukea vikakoodit ettei auto jättäisi tielle (INPA), ei ollut vikakoodeja, mutta vikakoodeja lukiessa tuli iDriveen hälytys hyvin alhaisesta akun jännitteestä (battery charge very low).
Mistä nyt voisi lähteä etsimään vikaa? Auto siis starttasi, ja 10 min sammuttamisesta koodeja lukiessa ilmoitti, että akkujännite on hyvin alhainen.
Autona e61 530xdA -06 ajettu 180tkm.
Tänään startatessa oli kello nollautunut (set time and date), mutta auto lähti käyntiin. Katsoin paremmaksi lukea vikakoodit ettei auto jättäisi tielle (INPA), ei ollut vikakoodeja, mutta vikakoodeja lukiessa tuli iDriveen hälytys hyvin alhaisesta akun jännitteestä (battery charge very low).
Mistä nyt voisi lähteä etsimään vikaa? Auto siis starttasi, ja 10 min sammuttamisesta koodeja lukiessa ilmoitti, että akkujännite on hyvin alhainen.
Autona e61 530xdA -06 ajettu 180tkm.
Comment