Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkövika, DCS vika, laatikkovika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusv
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 145
    • Turenki

    Sähkövika, DCS vika, laatikkovika?

    Moro,

    Luottoratsu alkoi temppuilla eilen. 100kmh ajosta suoraan ensin ajonvakautus pois päältä ja vika tauluun, sitten vähän ajan päästä tauluun laatikkovikaa, 10 km lisää ja tauluun tuli ilmoitus että akkukaapeleiden kiinnistys pitäisi tarkastaa. Ajelin stoppiin, käynnistin uudelleen ja viat hävis. Kaivoin akun esille ja nytkittelin vielä akukenkiä.

    Ajelin 50km kotiin ilman ongelmia. INPA:lla katselin vikakoodit, joita oli ihan kivasti. Laatikossa oli selkeä clue...en nyt muista tarkalleen mutta jännitetaso oli tipahtanut jonnekin 9,xV tasolle ja sen vuoksi loota aktuaattori (?) oli heittänyt toimimasta.

    Eli jonkun sortin jännitedippi aiheutti koko hässäkän, näin oletan.

    Kysymys onkin sitten, että mikä tuon juurisyy mahtaa olla. Akku voisi ehkä olla yksi vaihtoehto. Katselin nyt aamulla latausjännitteitä, siellä se seilaa 14,7 nurkilla, vähän riippuen koneen kierrosta...seilailee pikkusen. Laturi, jännitteensäädin tulisi seuraavaksi mieleen.

    MPM:n en saa omalla INPA:lla yhteyttä mutta en mielestäni ole saanut siihen kusoa kulkemaan vuosiin.

    Any ideas?

    Jussi

    ps. Onko Hämeenlinnan nurkilla ketään, joka koodaisi 100Ah akun autoon?
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5519
    • Vaasa

    #2
    Tarkista se läpivienti takakontista. Eli se punanen kaapeli mikä menee kontin pohjasta noin kello 10.00 kohdalta läpi alustaan ja siitä keulaan. Toki voi olla myös viallinen ibs tai joku muu vika. mutta tuon tarkistus on ilmainen.
    sigpic

    Comment

    • jusv
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 145
      • Turenki

      #3
      Originally posted by MarQu View Post
      Tarkista se läpivienti takakontista. Eli se punanen kaapeli mikä menee kontin pohjasta noin kello 10.00 kohdalta läpi alustaan ja siitä keulaan. Toki voi olla myös viallinen ibs tai joku muu vika. mutta tuon tarkistus on ilmainen.
      Siis tarkasta kontin sisäpuolelta? Jos olen oikein käsittänyt, alustan puolelta tarttis pudottaa tankkin tms jotta pääsee näkemään alustan puolelta tuon läpiviennin. Olen joskus tuota kontin puolen läpivientiä ihmetellyt, oliko niin, että sen esiin saaminen oli hieman työlästä?

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5519
        • Vaasa

        #4
        Ei tarvi tankkia tiputtaa. Näkee ihan tunkin varassa kyllä siihen. Sitä muovista suojusta joutuu vähän raottamaan. Jos kaapelin vaihtaa niin joutuu tankkia pudottaa. ALhaalta pain alkaa ja sitten kun ylhäältä näkee niin on tosi lähellä katastrofia.
        sigpic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎