Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d e61 suutin vika? Korjaajia uudellamaalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmie30
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 30
    • suomi

    535d e61 suutin vika? Korjaajia uudellamaalla?

    Morjens eli hajosi todennäköisesti suutin omasta bemusta 535d vm. 05 ravistaa tyhjäkäynnillä sekä savuttaa reippaasti. Oisko täällä ketään ketä osaisi tuon korjata korvausta vastaan?
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by bemmie30 View Post
    Morjens eli hajosi todennäköisesti suutin omasta bemusta 535d vm. 05 ravistaa tyhjäkäynnillä sekä savuttaa reippaasti. Oisko täällä ketään ketä osaisi tuon korjata korvausta vastaan?
    Menikö koneelle kauroja annettaessa? Eikö näistä ole joskus mennyt mäntiäkin?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • bemmie30
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 30
      • suomi

      #3
      Tuo käy kumminkin kierroksilla kaikilla ja savuttaa mustaa

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Tuosta kannattaisi mielestäni tässä vaiheessa katsella livedataa miltä suuttimien ja sylintereiden toiminta vaikuttaa, ennen kuin lähtee purkamaan enempää.

        Onko vikakoodien perusteella pääteltävissä mitään?
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • bemmie30
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 30
          • suomi

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Tuosta kannattaisi mielestäni tässä vaiheessa katsella livedataa miltä suuttimien ja sylintereiden toiminta vaikuttaa, ennen kuin lähtee purkamaan enempää.

          Onko vikakoodien perusteella pääteltävissä mitään?
          Ei ollutkaan suutin vika. Korjaamolla ollut viikon ja autoa nyt purettu. Tuloksena 5 & 6 sylintereiden puristukset 0 ja ohivuotomittaukset tehty ja sylinterit jostain syystä vuotavat keskenään. Imusarjan läpät poistettu joten siinä ei pitäisi vika olla. Onko porukalla hajoillut näistä kansia vai voiko vain johtua noiden sylintereiden venttiileistä? Tässä pohdiskelen kannattaako tuota lähteä vielä korjaamaan kun ei mikään priima ole vai cmyynkö tuollasenaan.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4627
            • Tampere

            #6
            Originally posted by bemmie30 View Post
            Ei ollutkaan suutin vika. Korjaamolla ollut viikon ja autoa nyt purettu. Tuloksena 5 & 6 sylintereiden puristukset 0 ja ohivuotomittaukset tehty ja sylinterit jostain syystä vuotavat keskenään. Imusarjan läpät poistettu joten siinä ei pitäisi vika olla. Onko porukalla hajoillut näistä kansia vai voiko vain johtua noiden sylintereiden venttiileistä? Tässä pohdiskelen kannattaako tuota lähteä vielä korjaamaan kun ei mikään priima ole vai cmyynkö tuollasenaan.
            Erään kannentiivisteen olen nähnyt mikä oli vuotanut sylinterien välistä. Tosin tässä on tuskin kyse siitä jos puristuksia ei ole ollenkaan. Jotta venttiilivaurio tulisi niin yksi vaihtoehto olisi että mäntä kolauttaisi venttiilit kieroon. Tällöin toki laakerit pitäis olla kaput ja kone olisi varmaan naputtanut aikas tavalla.

            Jostain syystä mieleen tulee mäntavaurio mutta kummallista sekin olisi ettei kummassakaan sylinterissä olisi puristuksia.

            Erään tapauksen tiedän että lohkokin on ollut halki mutta tämä teki taas painetta vesipuolelle.

            Oliko auto softattu ja jos niin millä lukemilla? Ilmenikö vika kiihdytyksen jälkeen tai aikana? Lämpöjen kanssa ei ole ollut ongelmia?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              5-6 sylinterit ovat herkimmät kuumenemaan ja näin myöskin mäntä sulamaan, joten villinä veikkauksena lähtisin kuitenkin mäntävauriota etsimään.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • bemmie30
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 30
                • suomi

                #8
                Auto tuli tuollaisenaan minulle joten en osaa sanoa miten vika on tullut. Auto pitäisi olla ihan vakio lukemilla ja lämpöjen kanssa ei ollut mitään vikaa eikä myöskään painetta tehnyt ja öljyt ja nesteet kunnossa. Eikö luulisi jos männissä olisi reijät että tunkisi dieseliä öljyn sekaan? Ei naputtanut kone ollenkaan sekä oljyn pinta oli karvan vajaa puolessa välissä

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Se reikä männässä on hieman suhteellinen käsite...
                  Mut joka tapauksessa sun on napattava siitä kansi pois, niin eiköhän se sitten selviä.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 441
                    • Oulu

                    #10
                    Minä olen huono näiden kanssa mutta heitetään yksi vaihtoehto.
                    Jos 5 ja 6 vuotavat keskenään niin voisiko esim imuventtiilit jäädä raolleen ja sitä kautta vuotavat? Tällöin puristuksetkin jää nollaan. Tosin mäntäkin on sitten varmaan kolahtanut venttiiliin.
                    Joskus aikoinaanhan oli eri automerkeissä tuon tyyppisiä venttiiliongelmia. Jousi ei jaksanut painaa venttiiliä kiinni kun joku töhnä jumitti venttiilit. Tosin bemarin tapauksessa se ”töhnä” kait voi olla läpän palanenkin.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    • bemmie30
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 30
                      • suomi

                      #11
                      Täytyy varmaan se kansi napata irti niin saa varmuuden.

                      Comment

                      • bemmie30
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 30
                        • suomi

                        #12
                        Noniin tuomio tuli ja kustannus arvio hipoo jo auton hintaa 😂 mutta siis kannen tiiviste sieltä oli mennyt 5 & 6 pyttyjen välistä. Nyt kone siis purettu ja kaikki osat kyydissä. Oisko kellään tietoa että onko uudenmaan alueella pätevää kaveria kuka voisi tuon kasata korvausta vastaan ja mielellään sellainen kuka tuntee m57 moottorin hyvin ja jolla olisi aikaa.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4627
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by bemmie30 View Post
                          Noniin tuomio tuli ja kustannus arvio hipoo jo auton hintaa 😂 mutta siis kannen tiiviste sieltä oli mennyt 5 & 6 pyttyjen välistä. Nyt kone siis purettu ja kaikki osat kyydissä. Oisko kellään tietoa että onko uudenmaan alueella pätevää kaveria kuka voisi tuon kasata korvausta vastaan ja mielellään sellainen kuka tuntee m57 moottorin hyvin ja jolla olisi aikaa.
                          Usein hajoamiselle on joku syykin ja kannentiivisteen pitäisi pääsääntöisesti kestää tappiin saakka.

                          Ihan näin jatkoa ajatellen.

                          Oliko auto softattu ja jos niin millä lukemilla? Ilmenikö vika kiihdytyksen jälkeen tai aikana? Lämpöjen kanssa ei ole ollut ongelmia?

                          Tämä yksilö mistä itse puhuin kannentiivisten ja lohkon halkeamisen vuotamisen tiimoilta oli samalla koneella jonkinverran yli 400 konin tehoilla. DPF tyhjätty jne...
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎