Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535d ei lähde käyntiin R90 pumpun vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lexi
    BTCF Member
    • Jul 2018
    • 11
    • Vantaa

    E60 535d ei lähde käyntiin R90 pumpun vaihdon jälkeen

    Elikkäs tuli siis vaihdettua e60 535d lci R70 pumpun tilalle R90 pumppu ja vaihdon jälkeen ei lähde käymään. On koitettu ilmata järjestelmä useasti sahaamalla, mutta ei vain lähde käymään. Tankin pumpusta alkoi kuulumaan vinkuva ääni, kun virrat laittaa päälle, mutta pumppu ei ole kyllä aikaisemmin oireillut mitenkään. Paluulinjasta tulee ainetta kun käyttää letkun irti eli näyttäisi kierto kuitenkin pelaavan.
    E60 535d LCI M-sport
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Mitä vikakoodit sanovat? Pumpun perässä oleva määränsäädin kunnossa?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4627
      • Tampere

      #3
      Vaikken mitään ko pumpusta tiedäkään niin eikö joissain korkeapainepumpuissa ollut joku takaisku mikä voi alkaa jumimaan jos pumppu on käyttämättä?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Lexi
        BTCF Member
        • Jul 2018
        • 11
        • Vantaa

        #4
        Vikakoodeiksi antaa p0001 ja p2620. Pumppu on täysin kunnostettu ja testattu penkissä, joten pitäisi ainakin olla säätimenkin kunnossa. Säätimestä kuuluu virrat päällä surina, mutta se on ilmeiseti normaalia? Tankin pumppu vinkuu aika isosti vaikka tankki on melkein täys :think
        E60 535d LCI M-sport

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #5
          Tuo toinen vikakoodi viittaa määränsäätimeen tai railpaineen säätimeen.
          Joten katso liittimet kunnolla kiinni pumppuun ja rail kiskon molempiin päihin, eritoten takapäähän.

          Sit tietysti noiden jälkeen kannattaa kokeilla toista määränsäädintä ja onhan siellä letkut pumpulle oikein päin?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Lexi
            BTCF Member
            • Jul 2018
            • 11
            • Vantaa

            #6
            Pitääpäs kokeilla vielä katsoa tarkasti kaikki läpi. Olisikohan siellä kuitenkin letkut väärin päin, kun tankin pumppu alkoi ääntämään vaihdon jälkeen. Realoem näyttää että R70 ja R90 pumpuissa menisi linjat eri päin, mutta eikö melkein samanlaiset pumput ole?
            E60 535d LCI M-sport

            Comment

            • Lexi
              BTCF Member
              • Jul 2018
              • 11
              • Vantaa

              #7
              Nyt käy ja kukkuu. Letkut olivat menneet väärinpäin. Onneksi selvisi näin pienellä vaivalla
              E60 535d LCI M-sport

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Hyvä juttu ettei sen suuremmasta ollut kiinni
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Hyvä että oli noinkin helppo homma! Ihan mielenkiinnosta vastaisuuden varalle, kummin päin ne letkut nyt sitten kuuluu olla, samalla tavalla vaiko äinvastoin vrt. alkuperäisiin? Ja onko pumpussa merkintöjä?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Lexi
                    BTCF Member
                    • Jul 2018
                    • 11
                    • Vantaa

                    #10
                    Letkut pitää olla kuten R70 pumpussa. Realoem näyttää, että letkut menisivät toisinpäin R90 pumpussa. Tai ainakin niin itse kuvasta ymmärsin Olisi vain pitänyt katsoa, että miten tulolinja tulee R70 pumppuun ja laittaan sen mukaan uuteen.
                    E60 535d LCI M-sport

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9156
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Lexi View Post
                      Letkut pitää olla kuten R70 pumpussa. Realoem näyttää, että letkut menisivät toisinpäin R90 pumpussa. Tai ainakin niin itse kuvasta ymmärsin Olisi vain pitänyt katsoa, että miten tulolinja tulee R70 pumppuun ja laittaan sen mukaan uuteen.
                      Sama homma jo M57 CP1-pumpullisessa. Jostain kumman syystä osakaaviossa letkujen paikat kuvattu väärin ristiin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Sama homma jo M57 CP1-pumpullisessa. Jostain kumman syystä osakaaviossa letkujen paikat kuvattu väärin ristiin.
                        Kuviin ei voi joo sokeasti luottaa. Siellä on virheitä myös mm. alipaineletkuissa..joutu kerran ihan tosissaan raapimaan päänahkaa notta mitenkäs nää nyt pitikään :think
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎