Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 sähköpenkkien toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E61 sähköpenkkien toiminta

    Auto LCI e61-08.

    Autoon joku vaihtanut täyssähkösäätöiset sporttipenkit muistipaikoilla.
    Ostettaessa auto kaikki hilppeet toiminteet.
    Auto kävi alkuvaiheessa Autodiagnoosissa, jossa sanottiin, että penkkejä ei ole koodattu autoon, joten pitää ottaa irti jos päivittää auton softan.

    No ongelmat alko airbag vian 93F9 ilmettyä.
    Anto koodin 93F9 ja repsikan penkin headrest airbag.
    Ajattelin josko vika johtuisi koodaamattomista penkeistä, koska välillä koodi kohdistui kuskin penkkiin eli koodi hyppi puolelta toiselle.

    Penkkinen modulien vin numero oli jostain venäläisestä samanikäisestä autosta, joten ajattelin josko koodaisin ne omalle vinille.

    Koodia yritetty näin vaihtaa:
    K-D-Can piuha kiinni autoon
    Inpan kautta vikakoodit ylös
    Inpa kiinni
    NCS-expert käyntiin
    Profiili Expertmode
    FG/ZCS/FA
    ZCS/FA F. ECU
    Listasta e60
    CAS
    VIN ilmestyy kohtaan FG
    BACK
    Choose ECU
    FAS/BFS
    Process ECU
    Execute job

    Jostain syystä en saanut viniä koodattua ja nyt penkit toimii vajavaisesti.
    Muistit toimii ja perus sähkötkin ok, mutta ristiselän- kylkitukien ja pään kallistumat ei toimi. ns. pikkusähköt putosi pelistä.

    Olisko kellään ohjetta kuinka saada nuo sähköt takaisin?
    Mikä FA numero viittaa tuohon täyssähkö moduliin, jos tarkistaisi ettei ole pudonnut pois.

    Niin F3F9 hän oikeasti viittaa sgm-modulin konkkavikaan tai paukku kaapeliin.
    Kuinka pääsee E61:ssä helposti käsiksi tuohon paukkukaapelin läpivientiin kontin puolella? Jos vaikka olisi löysä liitos läpiviennissä?
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by alumiini View Post
    Auto LCI e61-08.

    Autoon joku vaihtanut täyssähkösäätöiset sporttipenkit muistipaikoilla.
    Ostettaessa auto kaikki hilppeet toiminteet.
    Auto kävi alkuvaiheessa Autodiagnoosissa, jossa sanottiin, että penkkejä ei ole koodattu autoon, joten pitää ottaa irti jos päivittää auton softan.

    No ongelmat alko airbag vian 93F9 ilmettyä.
    Anto koodin 93F9 ja repsikan penkin headrest airbag.
    Ajattelin josko vika johtuisi koodaamattomista penkeistä, koska välillä koodi kohdistui kuskin penkkiin eli koodi hyppi puolelta toiselle.

    Penkkinen modulien vin numero oli jostain venäläisestä samanikäisestä autosta, joten ajattelin josko koodaisin ne omalle vinille.

    Koodia yritetty näin vaihtaa:
    K-D-Can piuha kiinni autoon
    Inpan kautta vikakoodit ylös
    Inpa kiinni
    NCS-expert käyntiin
    Profiili Expertmode
    FG/ZCS/FA
    ZCS/FA F. ECU
    Listasta e60
    CAS
    VIN ilmestyy kohtaan FG
    BACK
    Choose ECU
    FAS/BFS
    Process ECU
    Execute job

    Jostain syystä en saanut viniä koodattua ja nyt penkit toimii vajavaisesti.
    Muistit toimii ja perus sähkötkin ok, mutta ristiselän- kylkitukien ja pään kallistumat ei toimi. ns. pikkusähköt putosi pelistä.

    Olisko kellään ohjetta kuinka saada nuo sähköt takaisin?
    Mikä FA numero viittaa tuohon täyssähkö moduliin, jos tarkistaisi ettei ole pudonnut pois.

    Niin F3F9 hän oikeasti viittaa sgm-modulin konkkavikaan tai paukku kaapeliin.
    Kuinka pääsee E61:ssä helposti käsiksi tuohon paukkukaapelin läpivientiin kontin puolella? Jos vaikka olisi löysä liitos läpiviennissä?

    Onko kellään ideoita?
    Täytynee lukea penkkien koodi NCS.llä ja kurkkia koodin sisälle oisko käyny niin, että joku oli vaihtanut penkit ja puukottanu koodia siten, että pikkusähköt saatu toimimaan.
    Ite, kun VIN:ä koodasi niin on palautunu "tehdas asetuksiin"?
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2712
      • Tampere

      #3
      Originally posted by alumiini View Post
      Onko kellään ideoita?
      Vaihda VIN istuinten ohjausyksikköön WinKFP:llä (Comfort mode) ja käytä NCS Expertin luomaa VIN-koodia, jossa checksum mukana. Lopuksi tarkista vielä INPA:lla, että VIN on vaihtunut ja koodaa purkki tehdasasetuksille NCS Expertillä.
      Last edited by JaniLap; 05-08-2019, 20:58.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎