Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d roiskii öljyä egr tulppauksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oowfabb
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 5
    • Suomi

    e60 530d roiskii öljyä egr tulppauksen jälkeen

    Eli auto 530d e60 2003. Auto on ohjelmoitu, n. 300hp.

    Hommasin tuossa ensimmäisen bmw:n ja selvis tuossa, että autosta oli tulpattu egr ja egr jäähdytin. Egr tulpat oli palanut puhki ja tein uudet 2mm pellistä.

    Nyt tulppauksen jälkeen tehot katoaa kun kiihdyttää ja myös moottoritilassa roiskuu öljyä luultavasti venttiilikopan välistä, suuttimet myös märkänä öljystä ja savuttaa sinistä.

    Otin tulpat pois ja tarkistin huohottimen (näytti olevan ok) ja huohotin oli vaihdettu vortex-tyyppiseen. Nyt taas ilman tulppausta toimii.

    Oisko tietoa mistä tää vois johtua?
    Last edited by oowfabb; 07-08-2019, 12:30. Reason: Lisätietoa
  • oowfabb
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 5
    • Suomi

    #2
    Päivitystä

    Nyt ois alipaineletkut uusittu, ahtovuoto paikattu.
    Auto kiihtyy 0 - 100 n. 5.8s, autocomilla mitattuna ahdot nousee 2.5 bar. Tyhjäkäynnillä 1000 millibaaria. Voiko tuo olla edes mahdollista?

    Vaihdoin ahtopaine säätimen (mötikkä mistä menee alipaine turbolle) ja nyt ahtaa 1.6 bar ja tyhjäkäynnillä 1000millibaaria. Mutta tehot kyllä katos, varsinki alavääntö. Tuo uus säädin on joku eco malli, mitäs sillä on muuten väliä?

    Paljonko vakio 530d pitäis ahtaa? Vaikka tää nyt ahtaa sen 1.6bar niin ei ole vakio 530dtä tehokkaampi. Voisko maf anturissa olla vielä vikaa?

    Vielä tuohon ahtopaineisiin, pitääkl tuosta vähentää se n. 1000mbar pois että saa todellisen ahtopaineen? Silloin uudella säätimellä paine olisi 0.6bar maksimissaan.
    Last edited by oowfabb; 14-08-2019, 23:45.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Käsittääkseni kaikki moottorinohjaukset (myös aftermarket) näyttää absoluuttista ahtopainetta. Veden pinnan tasolla paine on luonnostaa ~1bar. Eli siitä softan näyttämästä pitää vähentää se 1bar, että näkee paljonko ahtaa. Tuolla 0,6bar ei kyllä varmasti kulje mihinkään ja savuaa reippaasti.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • oowfabb
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 5
        • Suomi

        #4
        Selvitetty

        Joo näinhän se olikin, inpalla kattelin nii ahtopaineet pysyy siinä missä pitääkin. Uusi ahtopainesäädin oli jo ostaessa rikki, kävin vaihtamassa ehjään ja toimii nyt siltäosin.

        Vaihoin huohottimen varmuudenvuoksi ja kokeilin taas egr tulpattuna. Ei enää savuttanut mutta paineet katosi kun auto vaihtoi 2 - > 3 vaihteen. Roiskeet konehuoneessa oliki vain naftaa ja se tuli ensimmäisen suuttimen polttoaineputken liitoksesta. Kiristin tuon ja eipä enää oireile.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎