Tästä voi olla jo asiaa foorumilla, mutta en sitä löytänyt.
Eli ongelmana on se ettei kyseisestä kulkineesta nollaudu öljynhuoltoilmaisin.
Mittaristosta kun sen nollaa niin resetin jälkeen km lukema muuttuu 30 tkm ja jos samaan aikaan idrivestä jos on huoltovalikko auki niin sielläkin se muuttuu tuohon 30 tkm lukemaa, mutta 5-10 sekunnin päästä se muuttuukin takaisin vanhaan 50 km lukemaan ja alkaa taas palamaan keltaisena.
Nollasin ista dllä öljynvaihdon ja nyt istalla luettaessa se näyttää öljyn tilanteen olevan 100% ja että se olisi juuri huollettu, sekä counter näyttää että 19 kertaa se on nollattu. Eli tietokoneelta näyttäisi että huolto on huollettu, mutta mittaristo ja idrive ilmoittaa että huolto olisi tehtävä.
Oliko näissä alkupään e60 jotain feelua tuossa mittariston huoltonäytön softassa ja pitäisi päivittää tai nollata jotakin? Tuollaista huhua olen kuullut jostain.
En siis fyysisestä vielä ole öljyjä vaihtanut, koska olen pitänyt vaihtovälinä noin 12-15 tkm joten tuo Huoltonäyttö ei ole pysynyt huoltojen perässä, haisteleeko tuo jotenkin öljyn laatua ja sen myötä ei anna nollata jos ei havaitse tuoretta öljyä koneessa? Samahan on jarrupaloissa ettei anna nollata ennen uusien kuluneisuusanturien asennusta
Eli ongelmana on se ettei kyseisestä kulkineesta nollaudu öljynhuoltoilmaisin.
Mittaristosta kun sen nollaa niin resetin jälkeen km lukema muuttuu 30 tkm ja jos samaan aikaan idrivestä jos on huoltovalikko auki niin sielläkin se muuttuu tuohon 30 tkm lukemaa, mutta 5-10 sekunnin päästä se muuttuukin takaisin vanhaan 50 km lukemaan ja alkaa taas palamaan keltaisena.
Nollasin ista dllä öljynvaihdon ja nyt istalla luettaessa se näyttää öljyn tilanteen olevan 100% ja että se olisi juuri huollettu, sekä counter näyttää että 19 kertaa se on nollattu. Eli tietokoneelta näyttäisi että huolto on huollettu, mutta mittaristo ja idrive ilmoittaa että huolto olisi tehtävä.
Oliko näissä alkupään e60 jotain feelua tuossa mittariston huoltonäytön softassa ja pitäisi päivittää tai nollata jotakin? Tuollaista huhua olen kuullut jostain.
En siis fyysisestä vielä ole öljyjä vaihtanut, koska olen pitänyt vaihtovälinä noin 12-15 tkm joten tuo Huoltonäyttö ei ole pysynyt huoltojen perässä, haisteleeko tuo jotenkin öljyn laatua ja sen myötä ei anna nollata jos ei havaitse tuoretta öljyä koneessa? Samahan on jarrupaloissa ettei anna nollata ennen uusien kuluneisuusanturien asennusta
Comment