Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 2004 530d öljyhuoltovalo ei nollaudu vaikka minkä tekisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    E60 2004 530d öljyhuoltovalo ei nollaudu vaikka minkä tekisi

    Tästä voi olla jo asiaa foorumilla, mutta en sitä löytänyt.

    Eli ongelmana on se ettei kyseisestä kulkineesta nollaudu öljynhuoltoilmaisin.

    Mittaristosta kun sen nollaa niin resetin jälkeen km lukema muuttuu 30 tkm ja jos samaan aikaan idrivestä jos on huoltovalikko auki niin sielläkin se muuttuu tuohon 30 tkm lukemaa, mutta 5-10 sekunnin päästä se muuttuukin takaisin vanhaan 50 km lukemaan ja alkaa taas palamaan keltaisena.

    Nollasin ista dllä öljynvaihdon ja nyt istalla luettaessa se näyttää öljyn tilanteen olevan 100% ja että se olisi juuri huollettu, sekä counter näyttää että 19 kertaa se on nollattu. Eli tietokoneelta näyttäisi että huolto on huollettu, mutta mittaristo ja idrive ilmoittaa että huolto olisi tehtävä.

    Oliko näissä alkupään e60 jotain feelua tuossa mittariston huoltonäytön softassa ja pitäisi päivittää tai nollata jotakin? Tuollaista huhua olen kuullut jostain.

    En siis fyysisestä vielä ole öljyjä vaihtanut, koska olen pitänyt vaihtovälinä noin 12-15 tkm joten tuo Huoltonäyttö ei ole pysynyt huoltojen perässä, haisteleeko tuo jotenkin öljyn laatua ja sen myötä ei anna nollata jos ei havaitse tuoretta öljyä koneessa? Samahan on jarrupaloissa ettei anna nollata ennen uusien kuluneisuusanturien asennusta
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 306
    • Uusimaa

    #2
    Mielestäni e60 öljysensori mittaa myös öljyn laatua/sähkönjohtavuutta. Joskus on auttanut nollautumaan kun on avain paikallaan (jos comfort access) ja ovet suljettu.
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4627
      • Tampere

      #3
      Joissain oli bugi moottorinohjaimen softassa että joskus 300tkm jälkeen nollaus ei onnistu enää muutakuin moottorin ohjaimen softan päivittämisellä. Täällä foorumillakin on juttua siitä kyllä.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Originally posted by fraatti View Post
        Joissain oli bugi moottorinohjaimen softassa että joskus 300tkm jälkeen nollaus ei onnistu enää muutakuin moottorin ohjaimen softan päivittämisellä. Täällä foorumillakin on juttua siitä kyllä.

        Jep se on vain outoa että autolla ajettu 360 tkm ja tätä ennen on nollaukset onnistunut ongelmitta ja jostain luin että öljynvaihtojen lukumäärä olisi 30 kertaa ennenkuin laskuri täyttyy, omassa vasta 19 kertaa. Sekä että istalla näyttää öljyt vaihdetuksi niin en uskoisi että olisi ainakaan moottorinohjauksen suunnalla bugi jotenkin luulisin että mittariston suunnalla olisi :think

        Ja tuohon öljynlaadun tarkkailuun niin ei millään raaskisi vielä taas vaihtaa kun edellisillä on ajeltu vasta 6 tkm hyvä kun on mustat edes vielä
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by MeisterW View Post
          ovet suljettu.
          Oven sulkeminen usein unohtuu tuossa. Tasopinnan anturi mittaa oljyn määrää muistaakseni tuolla johtavuusmittauksella, muttei se estä tuota huoltovälinollausta mitenkään eikä siis vaikuta tähän keissiin.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Juhnukka View Post
            Jep se on vain outoa että autolla ajettu 360 tkm ja tätä ennen on nollaukset onnistunut ongelmitta ja jostain luin että öljynvaihtojen lukumäärä olisi 30 kertaa ennenkuin laskuri täyttyy, omassa vasta 19 kertaa. Sekä että istalla näyttää öljyt vaihdetuksi niin en uskoisi että olisi ainakaan moottorinohjauksen suunnalla bugi jotenkin luulisin että mittariston suunnalla olisi :think

            Ja tuohon öljynlaadun tarkkailuun niin ei millään raaskisi vielä taas vaihtaa kun edellisillä on ajeltu vasta 6 tkm hyvä kun on mustat edes vielä
            Jos se laskuri täyttyisi vasta 30 krt, niin sitten ongelma ei yleisesti tulisi 300tkm. Vaihtoväli kun on oletuksena se ~30tkm, eli ongelma tulisi vasta jossain 900tkm kohdalla. Ongelmat alkaa 300tkm jälkeen. Eli itse veikkaisin sitä DDE softa ongelmaa. Milloin softa on päivitetty? Jos ei ole päivitetty, niin aloita siitä. Ellei sitä nyt jostain syystä halua päivittää, niin ota se öljynvaihto ilmoitus pois käytöstä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Juu, dde softa näissä menee juntturaan ja ei saa nollattua..tuossa 300tkm jälkeen alkaa osa oirehtimaan..
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos se laskuri täyttyisi vasta 30 krt, niin sitten ongelma ei yleisesti tulisi 300tkm. Vaihtoväli kun on oletuksena se ~30tkm, eli ongelma tulisi vasta jossain 900tkm kohdalla. Ongelmat alkaa 300tkm jälkeen. Eli itse veikkaisin sitä DDE softa ongelmaa. Milloin softa on päivitetty? Jos ei ole päivitetty, niin aloita siitä. Ellei sitä nyt jostain syystä halua päivittää, niin ota se öljynvaihto ilmoitus pois käytöstä.
                Jossain toisaalla oli keskustelua, että tool32:lla voisi nollata tuon laskurin ja sen jälkeen nollaus taas toimisi. Onko kellään tietoa mikä parametri tuo on tool32:ssa?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Juu, dde softa näissä menee juntturaan ja ei saa nollattua..tuossa 300tkm jälkeen alkaa osa oirehtimaan..

                  No piru vie pitää käydä jollain gurulla päivittämässä, itse en viitti lähteä tuota ekaa kertaa ikinä kokeilemaan :think

                  Auto on toki softattu ja dpf sekä egr otettu pois niin säilyyköhän nuo softaa päivittäessä vai olisiko tuo softatessa päivitetty uusimpaan firmikseen? :think
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Juhnukka View Post
                    No piru vie pitää käydä jollain gurulla päivittämässä, itse en viitti lähteä tuota ekaa kertaa ikinä kokeilemaan :think

                    Auto on toki softattu ja dpf sekä egr otettu pois niin säilyyköhän nuo softaa päivittäessä vai olisiko tuo softatessa päivitetty uusimpaan firmikseen? :think
                    Ei säily, itse ehkä ottaisin vaan tuon seurannan pois käytöstä. Jos päivität, niin sitten pitää ostaa uusi virisofta ja ne nyt ei ole ihan ilmaisia. BMW virallisisssa ohjeissa on kaksi tapaa mainittu, joko softa päivitetään tai sitten tuo öljyn seuranta otetaan pois käytöstä. Eipä taida kukaan softaaja päivittää uusinta softaa sisään kun laittavat virisoftan. Toki ensimmäisenä kannattaa katso mikä softaversio siellä nyt on sisällä kun sulla on näköjään tarvittavat softat.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4627
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Juhnukka View Post
                      No piru vie pitää käydä jollain gurulla päivittämässä, itse en viitti lähteä tuota ekaa kertaa ikinä kokeilemaan :think

                      Auto on toki softattu ja dpf sekä egr otettu pois niin säilyyköhän nuo softaa päivittäessä vai olisiko tuo softatessa päivitetty uusimpaan firmikseen? :think
                      Ei säily. Samaan paikkaan päivitettäväksi missä softakin on laitettu...
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎