Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 perän korkeudensäätö sekoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    E61 perän korkeudensäätö sekoilee

    Koitin etsiä vastaavaa vikaa mutta en äkkiseltään löytäny. E61 530D -05 305tkm.
    Vänkärinpuolen takanurkka on alkanu oleen millon missäkin asennossa, kuskin puoli pysyy oikeassa korkeudessa aina. Vänkärin puoli saattaa parkissa olla niinku pitääki, auto käyntiin niin pudottaa 2-4cm alemmas, tai joskus nostaa ihan tappiin (melkeen 10cm kaaren ja kumen välissä tilaa) ja kompura huutaa ylikauan ja herjaa "level system control failure". Joskus menee muutama päivä että toimii oikein, joskus päästää lähes tyhjäks. Ja kun ajaa meneen niin saattaa yhtäkkiä säätää oikeaan korkeuteen tai edes sinneppäin.
    Tilasin nyt uuden korkeusanturin tonne taakse vänkärin puolelle, mutta voiko tuo sekoilu johtua jostain muusta? Onkohan tuon uuden alkuperäsen anturin vastusalue siellä päinkään, vai pitääkö olla läppäri hollilla vaihdon yhteydessä? Mekaanisestihan tuo on helppo vaihtaa, mutta miten inpalla tuolle kerrotaan oikea korkeus? Vai olisko joku foorumilainen innokas hoitaan tuon tietokonepuolen korvausta vastaan tässä kokkolan lähistöllä?
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3015
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by JJtalo View Post
    Koitin etsiä vastaavaa vikaa mutta en äkkiseltään löytäny. E61 530D -05 305tkm.
    Vänkärinpuolen takanurkka on alkanu oleen millon missäkin asennossa, kuskin puoli pysyy oikeassa korkeudessa aina. Vänkärin puoli saattaa parkissa olla niinku pitääki, auto käyntiin niin pudottaa 2-4cm alemmas, tai joskus nostaa ihan tappiin (melkeen 10cm kaaren ja kumen välissä tilaa) ja kompura huutaa ylikauan ja herjaa "level system control failure". Joskus menee muutama päivä että toimii oikein, joskus päästää lähes tyhjäks. Ja kun ajaa meneen niin saattaa yhtäkkiä säätää oikeaan korkeuteen tai edes sinneppäin.
    Tilasin nyt uuden korkeusanturin tonne taakse vänkärin puolelle, mutta voiko tuo sekoilu johtua jostain muusta? Onkohan tuon uuden alkuperäsen anturin vastusalue siellä päinkään, vai pitääkö olla läppäri hollilla vaihdon yhteydessä? Mekaanisestihan tuo on helppo vaihtaa, mutta miten inpalla tuolle kerrotaan oikea korkeus? Vai olisko joku foorumilainen innokas hoitaan tuon tietokonepuolen korvausta vastaan tässä kokkolan lähistöllä?
    Kyllä tuo sille kuulostaa, että korkeusanturissa tai sen johdotuksessa on vikaa. Vian ollessa päällä tuon näkisi live datasta mitä siellä tapahtuu. Anturissa ei ole potentiometriä vaan toiminta perustuu hall anturiin. Ei vaadi vaihdon jälkeen opettamista piuhan päässä.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      #3
      Mikä kierre on kompuran ilmaventtiilin lähdöissä ? Mistä lähtee 4mm putkella pusseille ilma, 10mm kanta. Jos ois häthätää askarrellu t-haaran että pääsee sen aikaa että saksasta tulee uus ilmaventtiili. Standardi kierteellinen 4mm painoliitin on m5 kierteellä, mutta tuo on about 8mm päältä ja 1mm nousulla.
      Onnistuin pääseen inpalla tohon autoon käsiks, antureilta tulee tieto just niinku pitää, mutta kuskin puolen ilmaventtiili ei aukea. Sähköt pelaa, vika siirtyy ilmaventtiilin karan mukana toiselle puolelle jos niiden paikkoja vaihtaa. Koitin rasvata sitä karaa (tai mikä lie neulaventtiili onkaan, siellä ilmaventtiilipaketin sisällä, minkä pitäis aueta magneettikentän avulla) ja tökkiä 1mm tapilla auki mutta ei lähteny toimiin.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎