Kellään tallessa e60 alustan tuv todistusta, merkillä ei väliä. :think
e61 tuv todistus
Collapse
X
-
No kyllähän sillä merkillä on väliä, et sä voi katsastaa väärän alustan tuv:lla. Jos meinasit sitten photoshopata sen oikeaksi, niin kannattaa muistaa, että kiinni jäädessään syyllistyy virkamiehen erehdyttämiseen, asiakirjaväärennökseen ym ym. Tuv ei ole enää edes pakollinen muutoskatsastuksessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Taustatietoja kaipaisi enemmän, kuten:
Onko kyseessä jokin madallussarja tms. joka vasta asennettu autoon?
Onko auto jo kertaalleen muutoskatsastettu?
Alkuperäisen alustan kohdallahan se on tyyppihyväksytty ja ei tarvita erillistä todistusta. Jos sen sijaan on jokin madallusjuttu, niin silloin tarvii omansa eikä mikään geneerinen lappu käy, kuten edellä selvennettykin jo. Selvitä siis mikä alustasarja on kyseessä ja hanki sille oikea todistus (jos sellaista on saatavilla). Tai sitten alkuperäinen alusta takaisin ja leimalle.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Originally posted by JaniLap View PostTaustatietoja kaipaisi enemmän, kuten:
Onko kyseessä jokin madallussarja tms. joka vasta asennettu autoon?
Onko auto jo kertaalleen muutoskatsastettu?
Alkuperäisen alustan kohdallahan se on tyyppihyväksytty ja ei tarvita erillistä todistusta. Jos sen sijaan on jokin madallusjuttu, niin silloin tarvii omansa eikä mikään geneerinen lappu käy, kuten edellä selvennettykin jo. Selvitä siis mikä alustasarja on kyseessä ja hanki sille oikea todistus (jos sellaista on saatavilla). Tai sitten alkuperäinen alusta takaisin ja leimalle.
Näinhän se pykälien mukaan pitäisi tehdä.
Mutta jos katsuri on jo noin sanonut että kunhan joku todistus löytyy, niin en kyllä itsekään jaksaisi tehdä turhaa työtä alustan merkin selvittämiseksi. Kun ei kerran katsurikaan ole moiseen valmis. (Herää kysymys, että miksi sitten edes puuttui koko asiaan...)
Comment
-
Kun katsastuksen vastaanottajan lausuntoa ei ole sanasta sanaan tiedossa, niin arvelen ettei mikä tahansa lappu kelpaa, vaan juuri kyseistä alustasarjaa varten oleva. Mikäli sellaista tosiaan vaaditaan. Ja edelleen jos tarvittavat todistukset, ml. suuntauslappu, ei ole saatavilla, niin Traficomilta tulee huomautus katsastusasemalle virheellisestä toiminnasta. Siksi epäilen, ettei kovin leväperäistä toimintaa voi katsastajakaan harjoittaa, koska dokumentaatio tulee kuitenkin toimittaa kirjallisesti eteenpäin Traficomille.Originally posted by DaJackal View PostMutta jos katsuri on jo noin sanonut että kunhan joku todistus löytyy, niin en kyllä itsekään jaksaisi tehdä turhaa työtä alustan merkin selvittämiseksi. Kun ei kerran katsurikaan ole moiseen valmis. (Herää kysymys, että miksi sitten edes puuttui koko asiaan...)IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tuv ei enää edes tarvita, mutta pitää siitä alustasta joku selvitys olla. Ja nimenomaan autossa olevasta alustasta. Ei siihen nyt minkä tahansa alustan laput käy. Toki inssi voi halutessaa hyväksyä siihen minkä tahansa lapun, mutta hieman epäilen, että ihan mikä vaan lappu ei mene läpi kun seuraavan kerran menee konttorille. Nämä se sanoi silloin x ei paina mitään kun ollaan muutoskatsastamassa sitä alustaa. Jos lappu ei innsille kelpaa, niin ei mene läpi. Kuten tuossa todettiin, niin kuitenkin vastaa traficomille siitä, että kaikki meni pykälien mukaan. Se ei ole inssin työ selvittää mikä alusta siellä on, vaan auton omistajan. Puuttui siksi asiaan, kun auto ei ole muutoskatsastettu. Toki jos on kaveri leimaamassa, niin sitten menee läpi melkein mitä vaan.Originally posted by DaJackal View PostNäinhän se pykälien mukaan pitäisi tehdä.
Mutta jos katsuri on jo noin sanonut että kunhan joku todistus löytyy, niin en kyllä itsekään jaksaisi tehdä turhaa työtä alustan merkin selvittämiseksi. Kun ei kerran katsurikaan ole moiseen valmis. (Herää kysymys, että miksi sitten edes puuttui koko asiaan...)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Esimerkiksi Eibachin sivuilta saa ladattua kaikki TÜV-todistukset PDF:nä:
Tuolta valitset oikean mallin, sitten sopivan tuotteen ja "Approval" napista saat avattua todistuksen.
Omalla vastuulla tietenkin, mutta jos tämä katsastajalle kelpaa niin sitten kelpaa. En ymmärrä miksi täällä pitää olla huolissaan siitä, että tekeekö katsuri asiat 100% oikein, sen valvominen on Traficomin asia. (Seuraavassa katsastuksessa toki voi tulla ongelmia jos silloinen katsuri on tarkempi ja huomaa että alustasarja ei ole sellainen kuin millä se on muutoskatsastettu, mutta enpä olisi tästä erityisen huolissani.)
Comment
-
Vastaava tapaus ollut itselläkin, auto rullannut tehtaalta vakioalustalla, päivitettiin performance-palikoilla.
Ei ollut selviä merkkejä nähtävissä osissa. Ratkaisu katsurin dokumentaatiopyyntöön oli lopulta tulostaa 100sivua BMW:n Performance alustojen katalogia TUV-numeroilla.G30 540i
F32 435d
Comment
-
No itse ajattelin ihan neuvoa, että ei tarvitse turhaan taas siellä konttorilla käydä ja maksaa. Jos se ei mene läpi, niin maksaa turhasta. Itse olen saanut konttorilla vääntää vähän vaikka mistä. Ellei siellä satu sama inssi kohdalle, niin niillä edellisen kerran sanomisilla ei ole mitään väliä ja toinen inssi voi tulkita paljon tiukemmin. Esim. muutoskatsasessani etanolille ei kelvanneet korjaamolla otetut päästöt, vaikka laput oli allekirjoitettu jne.Originally posted by DaJackal View PostEsimerkiksi Eibachin sivuilta saa ladattua kaikki TÜV-todistukset PDF:nä:
Tuolta valitset oikean mallin, sitten sopivan tuotteen ja "Approval" napista saat avattua todistuksen.
Omalla vastuulla tietenkin, mutta jos tämä katsastajalle kelpaa niin sitten kelpaa. En ymmärrä miksi täällä pitää olla huolissaan siitä, että tekeekö katsuri asiat 100% oikein, sen valvominen on Traficomin asia. (Seuraavassa katsastuksessa toki voi tulla ongelmia jos silloinen katsuri on tarkempi ja huomaa että alustasarja ei ole sellainen kuin millä se on muutoskatsastettu, mutta enpä olisi tästä erityisen huolissani.)
Lähtökohtaisesti paljon helpommalla pääsee, jos ensin itse selvittää mikä alusta siellä on ja hankkii sen alustan laput. Jos mitään merkintöjä ei löydy, niin sitten menee hankalammaksi, jos ei satu ymmärtäväinen inssi kohdalle.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostNo itse ajattelin ihan neuvoa, että ei tarvitse turhaan taas siellä konttorilla käydä ja maksaa. Jos se ei mene läpi, niin maksaa turhasta. Itse olen saanut konttorilla vääntää vähän vaikka mistä. Ellei siellä satu sama inssi kohdalle, niin niillä edellisen kerran sanomisilla ei ole mitään väliä ja toinen inssi voi tulkita paljon tiukemmin. Esim. muutoskatsasessani etanolille ei kelvanneet korjaamolla otetut päästöt, vaikka laput oli allekirjoitettu jne.
Lähtökohtaisesti paljon helpommalla pääsee, jos ensin itse selvittää mikä alusta siellä on ja hankkii sen alustan laput. Jos mitään merkintöjä ei löydy, niin sitten menee hankalammaksi, jos ei satu ymmärtäväinen inssi kohdalle.
Ihan hyvä ajatus eikä siinä sinänsä mitään vikaa. Mutta esim. itsellä on/on ollut kaksi autoa joihin on itse asennettu alustasarja ja muutoskatsastettu (ihan oikeilla papereilla pykälien mukaan) + kaksi vai kolme autoa, joihin on joku muu jo alustasarjan muutoskatsastanut. Rekisteriotteessa lukee kaikissa vain "autoon on asennettu alustasarja, korkeus pyörännavasta kaareen edessä x mm ja takana y mm" tms. Koskaan ei ole konttorilla sen jälkeen ketään kiinnostanut että mikä alusta siellä majailee, kun lapuissa lukee että sellainen on kerran muutoskatsastettu - en tiedä millainen tietojärjestelmä asemilla on käytössä, onko sieltä edes ylipäätään mahdollista nähdä että minkä merkkinen ja millä papereilla se on leimattu.
Tästä syystä pidän varsin pienenä riskiä siitä, että seuraavalla leimalla tulisi sanomista.
Comment
-
Viimeksi keväällä muutoskatsastin alustan kahteen autoon, ja silloin suuntauspaperit lähti trafille, ja itse piti täyttää erillinen dokumentti, johon merkittiin alustasarjan merkki ja malli, sekä jostain syystä myös ostopaikka.Originally posted by DaJackal View PostIhan hyvä ajatus eikä siinä sinänsä mitään vikaa. Mutta esim. itsellä on/on ollut kaksi autoa joihin on itse asennettu alustasarja ja muutoskatsastettu (ihan oikeilla papereilla pykälien mukaan) + kaksi vai kolme autoa, joihin on joku muu jo alustasarjan muutoskatsastanut. Rekisteriotteessa lukee kaikissa vain "autoon on asennettu alustasarja, korkeus pyörännavasta kaareen edessä x mm ja takana y mm" tms. Koskaan ei ole konttorilla sen jälkeen ketään kiinnostanut että mikä alusta siellä majailee, kun lapuissa lukee että sellainen on kerran muutoskatsastettu - en tiedä millainen tietojärjestelmä asemilla on käytössä, onko sieltä edes ylipäätään mahdollista nähdä että minkä merkkinen ja millä papereilla se on leimattu.
Tästä syystä pidän varsin pienenä riskiä siitä, että seuraavalla leimalla tulisi sanomista.
Lisäksi suuntausfirma merkkasi suuntauslappuun alustan, joka autoon oli asennettuna suuntausajankohtana (kuulemma saattavat konttorilla vaatia sitäkin merkityksi).
Lyhyesti: random-todistusten käyttämisessä on riskinsä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment