Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    E61 tehot kateissa

    Tehot kateissa . Välillä tulevat hetkeksi . Tällaiset vikakoodi tuli bmw autokeskukselta . 43E2 throttle valve , activation ja 4530 charge-air pressure Control, Control deviation . Mikä mahtaa olla vikana ?
    Last edited by vilkku67; 13-11-2019, 20:12.
  • walopower
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 294
    • Espoo

    #2
    Alipainevuoto tai ahtopainesolenoidi yleensä.
    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Tässä ei nyt taas kerrottu ongelma-auton speksejä. Jos siinä on vikakoodi kaasuläpästä, siinä täytyy olla turbon ohjaus sähköservolla, ei alipaineella.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • vilkku67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 39
        • sastamala

        #4
        Otin kaasuläpän venttiilillä liittimen irti . Ei mitään vaikutusta heti . Hetken päästä ajettuani tuli tehot takaisin . Seuraavan kerran kun starttasin auton niin ei tehoja . Mitään merkkijonoja ei syttynyt.

        Comment

        • vilkku67
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 39
          • sastamala

          #5
          Siis merkkivaloja .

          Comment

          • vilkku67
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 39
            • sastamala

            #6
            Nyt menee erikoiseksi . Tehot tulee takaisin kun kiertää pienen liikenneympyrän tai tekee jyrkän u-käännöksen . Tehot katoaa kun kiihdyttää reippaasti . Eikä mitään vikavaloja ole .

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5520
              • Vaasa

              #7
              Voisko olla moottorintukikumit tai joku alipaineletku murtunu. Sopivasti kun kallistaa konetta niin pitää paineet mutta kun kone kääntyy kiihdytyksessä niin alkaa vuotamaan:think
              sigpic

              Comment

              • Niemu
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 41
                • Klaukkala

                #8
                Mulla vähän saman tyyppinen ongelma, autona E61 530d -04 dpf tyhjätty ja karalan softa.

                Ongelmana tehot kateissa kiihdyttäessä rivakasti. Vaikuttaa ilmaantuessaan vähän samalta kuin ajonvakautus katkaisisi tehot hetkeksi ja välillä kiihtyvyys pidempäänkin heikko. Sama kuitenkin toistuu vaikka DTC:n kytkee pois. Mahdollisesti auton heilahdus / mutka vaikuttaa ongelman esiintymiseen. Voisiko tosiaan liittyä jopa moottorin kannatinkumeihin tms vaikka alipaineletkut eivät käsittääkseni ohjaakaan turboa (egr:kin tällä hetkellä tulpattu, vika oli myös ennen tulppausta). Autossa ollut pitkään vikakoodi polttoainesuodattimen tukkoisuudesta, joka ei poistu suodattimen vaihdolla, egr:n tulppauksen jälkeen myös vikakoodi päästöistä.

                Liitteenä pdf Teston livedatasta, jossa koko osuuden min/max/ka arvot sekä pätkä dataa. Onko jokin arvo selkeästi virheellinen? Ahdot nousee max. yli 2500 joka varmaan selkeästi liikaa? Myös polttoaineen syöttö näyttäisi pienenevän kiihdytyksessä..? Voiko olla dieselletkuvuoto joka ilmenee kovalla polttoainepaineella / heilahduksessa tai polttoainepumppuvika? Lambda anturi vaihdettu ilman vaikutusta, voiko imusarjan ahtopaineanturi olla viallinen ja oireilla näin?
                Attached Files

                Comment

                • vilkku67
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 39
                  • sastamala

                  #9
                  Letkuista ei löytynyt mitään . Vaihdoin kaasuläpän joka antaa vikakoodia . Eipä auttanut .

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Niemu View Post
                    Liitteenä pdf Teston livedatasta, jossa koko osuuden min/max/ka arvot sekä pätkä dataa. Onko jokin arvo selkeästi virheellinen? Ahdot nousee max. yli 2500 joka varmaan selkeästi liikaa? Myös polttoaineen syöttö näyttäisi pienenevän kiihdytyksessä..? Voiko olla dieselletkuvuoto joka ilmenee kovalla polttoainepaineella / heilahduksessa tai polttoainepumppuvika? Lambda anturi vaihdettu ilman vaikutusta, voiko imusarjan ahtopaineanturi olla viallinen ja oireilla näin?
                    Nämä näyttää absoluuttista painetta (kuten taitaa melkein kaikki moottorinohjaukset), eli todellinen ahtopaine on 1.5bar, eli ei nyt mahdottomasti.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • vilkku67
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 39
                      • sastamala

                      #11
                      ajon aikana oli kone kiinni eikä mitään vikakoodeja antanut . kun tehot hävisivät niin ahtopaineelle ei tullut lainkaan pyyntiä / lupaa. 1. ja 2. vaihteella voi kiihdyttää kunnolla mutta kun heittää 3. vaihteelle niin tehot tippuu . voisiko olla ajonvakautusjärjestelmä joka menee päälle ?

                      Comment

                      • vilkku67
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 39
                        • sastamala

                        #12
                        Nyt on sitten vaihdettu ilmansuodatin ja polttoainesuodatin . Ei vaikutusta .

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎