Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d -04 ei ota kierroksia ja mustaa savua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hege95
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 4
    • Kuopio

    E61 530d -04 ei ota kierroksia ja mustaa savua

    Eli auto hyytyi pakkasessa tielle, hinurilla tallille. Kierrokset nousee max 2000rpm, välillä ei nouse yli 1000rpm. Mustaa savua putkesta. Inpalla löytyi koodit 483D(throttle actuator) ja 3FF0 (air mass measurement). Nyt näyttää enää 483D.

    Kokeiltu ilman IMM ja kaasuläpän johtoja sekä ilman egr alipaineletkua, ei muutosta. IMM ja kaasuläppärunko puhdistettu.
    Autosta swirl flaps poistettu, imusarja puhdas. Dpf otettu irti ja tyhjennetty, ei muuta käytöstä. Turbo vaikuttaisi ehjältä.

    Noin 2000rpm max kierroksilla kuuluu nakuttava ääni.

    Mitä osaisi seuraavaks lähteä etsimään?
    Last edited by Hege95; 15-11-2019, 15:59.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Suuttimia vilkaisisin seuraavaksi. Korjausarvot ja ohivuototesti esimerkiksi.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #3
      Sähköinen kaasuläppä rikki

      Sähköinen kaasuläppä rikki se ei aukea, jos olet putsannut väjlästä akselinjuuresta mennyt likaa sähköosaan tai jumittaa mekaanisesti. Paras olisi uusia sähköinen kaasuläppä.

      Onko imusarjasta poistettu ns. Läpät?.

      Tässä linkki Autodog sivulle jossa alkuperäinen Pierburg osa.https://www.autodoc.fi/pierburg/7011569

      Originally posted by Hege95 View Post
      Eli auto hyytyi pakkasessa tielle, hinurilla tallille. Kierrokset nousee max 2000rpm, välillä ei nouse yli 1000rpm. Mustaa savua putkesta. Inpalla löytyi koodit 483D(throttle actuator) ja 3FF0 (air mass measurement). Nyt näyttää enää 483D.

      Kokeiltu ilman IMM ja kaasuläpän johtoja sekä ilman egr alipaineletkua, ei muutosta. IMM ja kaasuläppärunko puhdistettu.
      Autosta swirl flaps poistettu, imusarja puhdas. Dpf otettu irti ja tyhjennetty, ei muuta käytöstä. Turbo vaikuttaisi ehjältä.

      Noin 2000rpm max kierroksilla kuuluu nakuttava ääni.

      Mitä osaisi seuraavaks lähteä etsimään?

      Comment

      • pitkäkattopoika
        BTCF Member
        • Feb 2017
        • 17
        • Kankaanpää

        #4
        Ootko kattonu että onko kaikki ahtoputket ehjiä? :think mulla kävi joskus niin että oli ahtoputki irronnut välijäähystä niin ei kiertänyt ja savutti.

        Comment

        • karpiaavi
          Newbiemmer
          • Mar 2018
          • 10
          • vantaa

          #5
          "sähköisellä kaasuläpällä" ei diisselissä ole mitään muuta virkaa kuin dpf:n poltonyhteydessä nostaa pakolämpötilaa ja sammuttaessa estää moottorin jälkikäynnin eli tässä kun on imuläpät poistettu ei polttoa pystyisi muutenkaan toteuttamaan joten jos kaasuläppä jumii voi sen hyvillä mielin heittää hyllyyn , testeriin kiinni ja livedataa lukemaan suuttimien korjausarvoista, ilmanmassan pyynnit ja saannit (läppien poistaminen nostaa jonku verran saantia pyyntöön nähden ) ahtopaine ja raili paineen pyynnit ja saannit, noilla menee jo kuuhun vikaa hakiessa..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎