Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vedon puute

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo N
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 174
    • Ylöjärvi

    530d vedon puute

    Välillä isommissa nopeuksissa teho katoaa tyystin. Vakkarilla jos ajelee 120kmh ja tulee pienikin mäki,niin vaihtaa pienemmälle. Kaasulla jos tällöin koittaa niin ei tapahdu mitään. Kulutus myös noussut mielestäni merkittävästi, varmaan tällä hetkellä lähelle 9l/100km. Vika poistuu aina ennen kuin sammuttaa moottoria. Ohjelmoitu Tuikulla, isompi välijäähy ja ahtimet muokattu, r90 pumppu.
  • Timo N
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 174
    • Ylöjärvi

    #2
    Vikakoodeja tuli 003F25 charge-air tube monitoring ja
    004A07 alternator.

    Comment

    • Timo N
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 174
      • Ylöjärvi

      #3
      Niin ja 2005 xd potilaana

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #4
        Katsoppas miltä ahtopaineanturi näyttää imusarjassa.. Mulla oli vastaavat oireet sillointällöin, korjautui uudella ahtopaineanturilla. Vikakoodiksi antoi 3F35 - charge air tube monitoring at idle
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • samtheman1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 208
          • Mikkeli

          #5
          Tämä on varmaan tyhmä kommentti, mut mulla diisseleissä on alkanu tehot aina hävitä kun moottorin ilmansuodatin on vaihdon tarpeessa.
          -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

          Exiä E39 520D, E38 735

          Nykyisiä E61 525D, E65 745

          Comment

          • Timo N
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 174
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by asdteme View Post
            Katsoppas miltä ahtopaineanturi näyttää imusarjassa.. Mulla oli vastaavat oireet sillointällöin, korjautui uudella ahtopaineanturilla. Vikakoodiksi antoi 3F35 - charge air tube monitoring at idle
            Osu, anturi vaihdettu ja taas puhisee.

            Comment

            • dolby
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 70
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Timo N View Post
              Osu, anturi vaihdettu ja taas puhisee.
              Osanumeroa tälle ahtopaineanturille? Yritin realoem:sta tutkia imusarjaa, mutta en löytänyt tätä.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2712
                • Tampere

                #8
                Originally posted by dolby View Post
                osanumeroa tälle ahtopaineanturille?
                13627792260.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • dolby
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 70
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  13627792260.
                  Kiitän.

                  Comment

                  • Timo N
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 174
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Originally posted by Timo N View Post
                    Osu, anturi vaihdettu ja taas puhisee.
                    Vika palasi, anturin vaihto ei välttämättä auta tähän oireeseen. Tai sitten on monta vikaa päällekäin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Timo N View Post
                      Vika palasi, anturin vaihto ei välttämättä auta tähän oireeseen. Tai sitten on monta vikaa päällekäin.
                      Onko tästä katsottu live-dataa ajossa?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Timo N
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2014
                        • 174
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        On katsottu, vaan ei minun toimesta. Sen verran noviisi tuon istan kanssa.
                        Viimeksi kun meni polvilleen niin lähimpänä km-lukemaan osui tuo alternator-herja. Täytynee tuota latausjännitettä vissiin ensin tutkaista.

                        Comment

                        • Timo N
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 174
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Tänään taas kyykkäs ja km-lukema viimeisestä vikakoodista oli n.150 km pielessä. Eikö siitä viasta tule välttämättä koodia vai eikö tuohon vian ilmestymisajankohtaan voi luottaa?

                          Comment

                          • Timo N
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2014
                            • 174
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Niin ja tuon ahtopaineanturin vaihdon jälkeen kulutus on pudonnut selvästi, eli vikaa oli varmaan siinäkin.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎