Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525 3.0d ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuomubm
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 18
    • Kajaani

    E61 525 3.0d ongelma

    Kaverin autoa tuossa tutkailtu jokunen päivä ja ongelma on seuraavanlainen:

    Eli saattaa sammua ihan laakista tyhjäkäynnillä tai ajossa ja tällöin tulee samalla herja ''fuel pump'' tauluun. Inpa antoi vikakoodeja rail paineesta ym. Nollauksen jälkeen takaisin tuli vain hiukkasloukusta ja sammutinläpästä vikakoodi. Uusi sammutinläppä on nyt asennettu, mutta se ei tähän ongelmaan juuri vaikuttanut. Hiukkasloukun koodi hävinnee nyt uuden läpän kanssa kunhan saadaan pakkopoltto päälle muiden ongelmien jälkeen. Auto käynnistyy kun antaa olla vähän aikaa ilman virtoja ja starttaa. Lähtee normaalisti käyntiin seuraavaan sammumiseen asti.

    Sammumisen jälkeen heti yritettäessä starttia ei nosta rail paineita. Inpan mukaan pyörii startatessa 10-50bar välillä eli ei tarpeeksi käynnistymiseen. Mistä/onko mahdollista lukea Inpalla tulo puolen painetta? Eikös siirtopumpun pitäisi toimiessaan jonkunlainen paine muodostaa linjaan? Mikäli ei painetta ole ei myöskään rail paineet pääse nousemaan tarpeeksi? Entäpä onko tulo puolen paineelle erillistä paineensäädintä, joka pitää paineen tasaisena/sopivana?

    Siirtopumppu lienee tuo tankissa oleva pumppu, vai onko se vain tankin puoliskojen tasaamiseen tarkoitettu?


    Akku omasta mielesta alkaa olla ehtoo puolella, muutama pidempi startti live dataa lukiessa alkoi jo hiipua. Mitään vikakoodeja ei ollut virran vähyydestä muistissa.


    Tankissa oleva pumppu on juuri vaihdettu. Toimi jonkun aikaa ok, jonka jälkeen ongelmat tulivat takaisin. Polttoainesuodatin on myös uusi.


    Siinäpä kysymyksiä kerrakseen! Itselle bmw:n tekniikka uutta ja outoa, joten en ole hirveästi aiemmin päässyt perehtymään näiden sielun elämään



    Edit: Saa myös neuvoa, miten saan pakkopolton päälle Inpalla! Mistä osiosta löytynee?
    Last edited by kuomubm; 10-03-2020, 20:18.
  • Timo N
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 174
    • Ylöjärvi

    #2
    Hiukkasloukku ei polta jos moottorin lämpö on liian alhainen.
    Näissähän termostaatit on kulutustavaraa, kannattaa tarkastaa.

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1270
      • Kajjjaani

      #3
      Kyllä se tankin pumppu toimii varmaankin vieläkin jos vasta vaihdettu. Käsittääkseni auto ei anna tankin pumpusta mitään vikakoodia vaikka siinä jotakin vikaa olisikin. Kannattaa tarkastaa vielä tankin pumpun liitokset ettei niissä ole kosketushäiriötä ja siirtyä siitä sitten korkeapainepuolelle.
      Last edited by alpine3; 10-03-2020, 23:10.
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • kuomubm
        Newbiemmer
        • Jun 2016
        • 18
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Timo N View Post
        Hiukkasloukku ei polta jos moottorin lämpö on liian alhainen.
        Näissähän termostaatit on kulutustavaraa, kannattaa tarkastaa.
        Jep, tätytyy tarkistaa. Myöskään polttoa ei tapahdu jos tuo sammutinläppä kiukuttelee. Kuristaa polton aikana moottorin ilmansaantia tms.

        Comment

        • dolby
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 70
          • Oulu

          #5
          Voisiko olla viallinen DDE rele niin kuin tässä?
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=393779

          Comment

          • kuomubm
            Newbiemmer
            • Jun 2016
            • 18
            • Kajaani

            #6
            Pidetäämpä DDE rele mielessä! Auto nyt toiminut pari päivää moitteetta. Joku fiksu oli siirtopumpun 12v virtajohdosta ryöstänyt jälkiasennus pyllynlämmittimiin virran. Kumpaankin etujakkaraan samasta piuhasta. Lämppäreiden sulakkeiden poiston jälkeen toiminut eikä fuel pump herjaa ilmeisesti näkynyt.

            Jaksaisiko joku vielä muistaa kuinka Inpalla laitetaan pakkopoltto päälle?


            Kiitokset avustaneille!

            Comment

            • Hattis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 166
              • Finland

              #7
              Originally posted by kuomubm View Post

              Jaksaisiko joku vielä muistaa kuinka Inpalla laitetaan pakkopoltto päälle?


              Kiitokset avustaneille!
              Tietääkseni ei saa inpalla pakkopolttoa päälle.
              Se lähtee kyllä itekseenkin päälle, kunhan ei ole vikakoodeja moottorinohjaukselta ja ehdot täyttyy. (mm.tankissa ainetta, riittävä jäähdytysnesteen lämpö, tarve poltolle jne)
              Last edited by Hattis; 12-03-2020, 19:30.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by kuomubm View Post
                Pidetäämpä DDE rele mielessä! Auto nyt toiminut pari päivää moitteetta. Joku fiksu oli siirtopumpun 12v virtajohdosta ryöstänyt jälkiasennus pyllynlämmittimiin virran. Kumpaankin etujakkaraan samasta piuhasta. Lämppäreiden sulakkeiden poiston jälkeen toiminut eikä fuel pump herjaa ilmeisesti näkynyt.
                WTF! Siis EKP-modulille menevästä syötöstä, vai pumpun piuhoista?

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • kuomubm
                  Newbiemmer
                  • Jun 2016
                  • 18
                  • Kajaani

                  #9
                  Pumpulle menevästä virtapiuhasta

                  Täytynee ajossa kokeilla nollailla sitä hiukkasloukun koodia jos lähtisi vaikka se poltto itsestään päälle.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by kuomubm View Post
                    Pumpulle menevästä virtapiuhasta :smoke
                    Ei hyvää päivää! Sinnehän tulee PWM-jännite. Eipä ole kumma, jos on pumpun toiminta ollut pikkusen epäloogista.

                    Jos haluat ne lämppärit pitää toiminnassa, niin ota niille syöttö etusulaketaulusta. Hommaat sinne liittimen sulaketta varten. Jännitekiskon puolella liitin jo valmiina tyhjissäkin paikoissa.
                    Last edited by Clavurion; 13-03-2020, 15:50.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • kuomubm
                      Newbiemmer
                      • Jun 2016
                      • 18
                      • Kajaani

                      #11
                      Samaa naureskeltiin, että on ollut viimesenpäälle fiksu asentaja ja tietenkin vielä rosvoliittimillä

                      Taisipa auton mukana olla usempi kuittikin pumpun vaihdosta jo aiemmin, lienee ollut samaa ongelmaa pidempään.

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Hyvä kun selvisi ongelma. Kun tuota ekakertaa katottiin niin vain hiukkasloukusta AUC-sensorista jäi viat päälle.
                        Livedatakaan ei silloin sanonu mitään. Ja tosiaan mainitsin tuosta lämpö asiasta myös joten termari jumpalle vaan.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • ekaBMW
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 445
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Ei hyvää päivää! Sinnehän tulee PWM-jännite. Eipä ole kumma, jos on pumpun toiminta ollut pikkusen epäloogista.
                          Samalla saatu penkinlämmittimille ”tehonsäätö” jossa ei ole mitään logiikkaa.....
                          F11 530d xDrive 09/16
                          Ex E60 530d xDrive A 10/08
                          Ex E60 520dA 09/08 liisari
                          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                          Ex Opel Kadett 1.6 -89

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by ekaBMW View Post
                            Samalla saatu penkinlämmittimille ”tehonsäätö” jossa ei ole mitään logiikkaa.....
                            Kaasupolkimen painallus tuntuu perseessä asti.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎