Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vesipumppu pohdintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OEM
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 142
    • Pk

    M54 vesipumppu pohdintaa

    Eipä ollutkaan niin yksinkertaista kuin ennen vesipumpun osto M54B30:iin. Kertokaapa asiantuntijat, hakusessa siis metallisella siipipyörällä varustettu vesipumppu. Schmiedmann myy Meyleä (ei kovin hyviä kokemuksia ko. merkistä), Motonet ja Kl-varaosat Graf merkkistä, mutta outoa tässä on se, että siipipyörä pysyy paikallaan, vaikka sitä yrittää käsin pyörittää. Vaicon pumppu oli tulossa autodocilta, mutta he olivat sen vaihtaneet Stark merkkiseen, jossa 3 vuoden takuu, mutta muovinen siipipyörä. Tässä mallissa taas siipipyörä pyörii vapaasti kun käsin kokeilee. Onko merkittävä ero tuo, kuuluuko sen käsin pyöriä, ja minkä näistä nyt sitten uskaltaa paikalleen asentaa..? :think

    Kertokaahan asiantuntijat!
    www.bmwharrastaja.com
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 306
    • Uusimaa

    #2
    Laittaisin alkuperäisvalmistajan tarvikkeena. Silloin komposiittisiipi, joka varmaan kuitenkin paras, eli kevyt ja kestävä. Ja pitäisi sen tosiaan suht helpolla pyöriä.
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1269
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by OEM View Post
      Eipä ollutkaan niin yksinkertaista kuin ennen vesipumpun osto M54B30:iin. Kertokaapa asiantuntijat, hakusessa siis metallisella siipipyörällä varustettu vesipumppu. Schmiedmann myy Meyleä (ei kovin hyviä kokemuksia ko. merkistä), Motonet ja Kl-varaosat Graf merkkistä, mutta outoa tässä on se, että siipipyörä pysyy paikallaan, vaikka sitä yrittää käsin pyörittää. Vaicon pumppu oli tulossa autodocilta, mutta he olivat sen vaihtaneet Stark merkkiseen, jossa 3 vuoden takuu, mutta muovinen siipipyörä. Tässä mallissa taas siipipyörä pyörii vapaasti kun käsin kokeilee. Onko merkittävä ero tuo, kuuluuko sen käsin pyöriä, ja minkä näistä nyt sitten uskaltaa paikalleen asentaa..? :think

      Kertokaahan asiantuntijat!
      Itse hommasin kanssa edelliseen M54:een metallisella siipipyörällä olevan mallin koska "varmempi". Kesti parikymmentätuhatta kilometriä kunnes alkoi vuotamaan. Eli suosittelen kanssa alkuperäislaatuista muovisiipistä.
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • OEM
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 142
        • Pk

        #4
        Tämä selvä peli, kiitoksia vastauksista. Orggis tarvikkeella siis mennään
        www.bmwharrastaja.com

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          #5
          Tuo metallisiipisen hyvyys on aivan pelkkä myytti. Peltisiiven designia kun vertaa orkkis "muovi" eli komposiittisiipeen, ei tarvita tekniikan tohtoria että näkee kumpiko niistä pumppaa vettä tehokkaammin
          Olen myös nähnyt kevytmetallivalusiipisiä, niissäkin aika karski viimeistely ollut.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎