Vanha ibs herjas koodia, oli hellan. Nyt uusi hellan ibs kiinni ja silti samat koodit. Pitääkö se koodata sinne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ibs vaihtaminen - koodaus?
Collapse
X
-
Laittaisin ainoastaan alkuperäisen IBS:n. Vaihdon osalta koodausta edellyttää ainoastaan nykyisen akun uudelleenrekisteröinti.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by JaniLap View PostLaittaisin ainoastaan alkuperäisen IBS:n. Vaihdon osalta koodausta edellyttää ainoastaan nykyisen akun uudelleenrekisteröinti.
Tehtiin rekisteröinti akulle ja annettii yön yli olla passiivitilassa niin kuin ista antoi ohjeeksi.
Jos ei näilläkää toimi ni onko se orggis ainut vaihtoehto?
Tai johdot eculle?
Osaako joku sanoa mikä johto eculla on tuo ibs johto?
Comment
-
-
Mielenkiintoista. Ne pikkujohdot ovat varmaankin kunnolla paikoillaan liittimissään ja kytkettynä autoon? Lieneekö sitten MPM viallinen, vaikka siitäkin ymmärtääkseni pitäisi vikakoodi ilmaantua? Kaikki sulakkeet ehjiä? Kokeiltu myös toisella akulla (ml. rekisteröinti)?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMielenkiintoista. Ne pikkujohdot ovat varmaankin kunnolla paikoillaan liittimissään ja kytkettynä autoon? Lieneekö sitten MPM viallinen, vaikka siitäkin ymmärtääkseni pitäisi vikakoodi ilmaantua? Kaikki sulakkeet ehjiä? Kokeiltu myös toisella akulla (ml. rekisteröinti)?
Pikku johdot on kiinni ja ehjät niin pitkälle kun purkamatta näkee. Pitäisikö se selvittää jatkaako pikkujohtojen toimivuus loppuun asti. Onko mitään johtokarttaa olemassa niihin?
Miten MPM kunnon selvittää, jos ei oo siit koodia?
Koitetaan vielä toisella akulla.
Comment
-
-
MPM liittyvä vika on mielestäni epätodennäköinen, jos autossa ei tällä hetkellä ole muita sähkömurheita eikä ole siihen liittyvää vikakoodia. Tosin oman kokemukseni perusteella IBS-vikojenkin kohdalla ei aina ole vikakoodia ilmaantunut, vaikka laite on ollut viallinen.
Alla sen sijaan kytkentäkaavio IBS liittyen. Mikä korimalli ja vuosikerta on kyseessä?
Last edited by JaniLap; 04-09-2020, 21:31.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Konetilan DDE-boksissa oleva liitin X2412, johon edellisen kytkentäkaavion mukaisesti tuleva harmaa (GR) ohut johto on IBS:ltä.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKonetilan DDE-boksissa oleva liitin X2412, johon edellisen kytkentäkaavion mukaisesti tuleva harmaa (GR) ohut johto on IBS:ltä.
Nonii, tänään testattu:
Dde johto ehjä, menee dde
Johdot takaluukussa ibs osalta uusittu, oli vähän kulumaa
Toisella bmw alkuperäisellä akulla testattu ja sitä ennen rekisteröity
Mikään näistä ei poistanut koodia
Ideoita mitä seuraavaks?
Comment
-
-
Originally posted by Aziz007 View PostIdeoita mitä seuraavaks?
Seuraavaksi varmistaisin, että akun plussapäähän liittyvät systeemit ovat varmasti kunnossa. IBS:ltähän tulee sinne plussanavalle yksi johto ja plussakaapelin osalta onko auto käynyt tarkastettavana avoimena olevan aktion osalta?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostIBS:ltähän tulee sinne plussanavalle yksi johto
Originally posted by JaniLap View PostSeuraavaksi varmistaisin, että akun plussapäähän liittyvät systeemit ovat varmasti kunnossa.
ja plussakaapelin osalta onko auto käynyt tarkastettavana avoimena olevan aktion osalta?
Laturi on autoon joskus jonkun omistajan toimesta vaihdettu, voiko vika liittyä siihen?
Herjaa hehkuista ym, voiko se liittyä jollain tavalla?
Acc ei toimi, ja oli ajatus korjata tää vika ennen kun koskee siihen. Osaatko sanoa siihen mitään vinkkiä? Koodilla 005D14
Comment
-
-
Originally posted by Aziz007 View PostMitä meinasin noilla. Kaikki johdot mitkä tulee plussaan on näkyviltä osilta kunnossa.
Laturi on autoon joskus jonkun omistajan toimesta vaihdettu, voiko vika liittyä siihen?
Herjaa hehkuista ym, voiko se liittyä jollain tavalla?
Acc ei toimi, ja oli ajatus korjata tää vika ennen kun koskee siihen. Osaatko sanoa siihen mitään vinkkiä? Koodilla 005D14
Plussakaapeli on aiheuttanut sähköongelmia ja jopa tulipalovaaran. Kannattaa vilkaista tätä keskustelua ja jos aktiota ei ole autoon tehty, niin ehdotan ottamaan piakkoin yhteyttä merkkihuoltoon.
Hehkut eivät liity asiaan millään tavalla. Toki ne kannattaa laittaa kuntoon talvea varten.
Laturi on yksi osa auton virranhallintajärjestelmää ja sen toimintaa seurataan nk. BSD-väylän (bit-serial data interface) kautta, johon myös IBS on liitetty. Tässä yhteydessä onkin paikallaan kysyä, onko IBS-vikakoodi ilmestynyt vast'ikään vai ollut jo pidempään ja ilmaantunut esim. sen laturin vaihdon jälkeen? Toimiiko laturi oikein ja onko sinne laitettu oikeanlainen laturi vanhan tilalle? Jos BSD-väylä on viallinen, latausjännite on koko ajan tasainen 14,3 V ja lluodaan vikakoodi "Bus communication BSD". Mittasit tuossa juuri aiemmin sen BSD-väylän IBS:ltä DDE:lle.
ACC-vikakoodi liittyy LRR-tutkan säätöihin. Voisit ihan alkuun irroittaa sen ja asettaa säätöruuvit tehdassäätöihin, asentaa takaisin ja katsoa vieläkö antaa vikakoodia. Saattaa lopulta vaatia säätämisen merkkihuollossa säätämisen erityisellä mittalaitteella.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment