Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52B25 sytytyspuolat (177hv) -06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knalle-81
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 47
    • suomi

    N52B25 sytytyspuolat (177hv) -06

    Olen törmännyt jo pariinkin kertaan puolia vaihtaessa liitin ristiriitaan. Eli auton liitin ei sovi uuteen puolaan, vaikka puola on myyty yhteensopivana kyseiseen autoon. Auton omassa liittimessä on ohjuriura keskellä liitintä, kun se sopimattomissa puolissa on liittimen toisessa reunassa. Mikäli puolasta leikkaa tämän ohjurin kokonaan reunasta pois, niin liitin napsahtaa siihen paikalleen. Auto toimii näillä motifioiduilla sytytyspuolilla, mutta toimiiko täysin oikein? Onko tästä kellään tietoa, mitä eroa näillä voisi olla toimivuuden kannalta. Oletan, että tähän joku syy on?:think
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by knalle-81 View Post
    Olen törmännyt jo pariinkin kertaan puolia vaihtaessa liitin ristiriitaan. Eli auton liitin ei sovi uuteen puolaan, vaikka puola on myyty yhteensopivana kyseiseen autoon. Auton omassa liittimessä on ohjuriura keskellä liitintä, kun se sopimattomissa puolissa on liittimen toisessa reunassa. Mikäli puolasta leikkaa tämän ohjurin kokonaan reunasta pois, niin liitin napsahtaa siihen paikalleen. Auto toimii näillä motifioiduilla sytytyspuolilla, mutta toimiiko täysin oikein? Onko tästä kellään tietoa, mitä eroa näillä voisi olla toimivuuden kannalta. Oletan, että tähän joku syy on?:think
    Kyllä se toimii ihan samalla lailla. Muistaakseni 05:ssa on eri kohdassa, mitä 06->, joskus tänne kirjotin siitä. Kannattaa valmistenumerolla tarkastaa mikä tarvikeosa on sopiva, niin sattuu kerralla oikeanlainen, eikä tarvitse viilailla mitään. Ainakin Boschilla löytyy kumpaakin versiota.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • knalle-81
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 47
      • suomi

      #3
      Originally posted by Cunttory View Post
      Kyllä se toimii ihan samalla lailla. Muistaakseni 05:ssa on eri kohdassa, mitä 06->, joskus tänne kirjotin siitä. Kannattaa valmistenumerolla tarkastaa mikä tarvikeosa on sopiva, niin sattuu kerralla oikeanlainen, eikä tarvitse viilailla mitään. Ainakin Boschilla löytyy kumpaakin versiota.

      Ok. En tiedä sitten onko Ridexin puolat laadultaan jotenkin sekundaa, mutta sellaiset liitin viilatut sinne laitoin. Antaa Ignitoin herjaa viidestä sylinteristä ja 6. sylinteristä herja tulee reilun 2000 kier/min kohdalla. Pistää sitten Boschilaiset nöyrästi seuraavana sinne. Linkki videoon ongelmasta --> https://www.youtube.com/watch?v=bfLK...annel=Knalle81

      Comment

      • Yöpöllö
        Newbiemmer
        • Oct 2020
        • 13
        • Ilmajoki

        #4
        Mistä tietää oikean puolan, kun tuntuu että M54:een löytyisi useampi oikea puola jopa samasta merkistä? Näin ainakin Delphillä tai Bremillä, ja taisi Hellallakin olla samoin...
        E60 520I 2004 Autom.

        Comment

        • knalle-81
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 47
          • suomi

          #5
          Originally posted by Yöpöllö View Post
          Mistä tietää oikean puolan, kun tuntuu että M54:een löytyisi useampi oikea puola jopa samasta merkistä? Näin ainakin Delphillä tai Bremillä, ja taisi Hellallakin olla samoin...

          Itse olen suosiolla nykyään Real OEM kautta hakenut varaosanumerot runkonumerolla. Sen perusteella, kun tilaat on todennäköisintä saada oikeat puolat ja muutenkin kaikki varaosat. Autoissa kun on samoissa vuosimalleissakin tosiaan eroja, riippuen missä kuussa se on pykästetty läjään.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎