Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 525d moottorin suoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusv
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 145
    • Turenki

    E60/E61 525d moottorin suoja?

    Moro,

    Lapissa reissun päällä rapsahti tuo keula vähän äitimaahan tömäkämmin.

    Öljynvaihtokannesta jäi osa taipaleelle mutta se ei taida suuri vahinko olla?

    Itse kysymys on enempi siitä noin 30cm eteenpäin. Moottorin suojamuovin ihan siellä takareunassa on sellainen noin 2xtulitikkurasian kokoinen ”säleikkö”, joka on itse asiassa jossain moottorin pohjassa kiinni. Nyt tuo ”säleikkö” napsahti irti.

    Osaako joku sanoa, mikä virka tuolla osalla on? Se ei ole kiinni suijamuovissa vaan suojassa on itse asiassa tuota varten reikä. Tuo ”säleikkö” on noin 2cm korkea, 10cm leveä ja 5cm syvä.

    En löytänyt mistään online osaluettelosta tuommoista.

    Anyone? Pitääkö uusia vai antaako olla vaan?

    Jussi
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2732
    • Tampere

    #2
    Originally posted by jusv View Post
    Moro,

    Lapissa reissun päällä rapsahti tuo keula vähän äitimaahan tömäkämmin.

    Öljynvaihtokannesta jäi osa taipaleelle mutta se ei taida suuri vahinko olla?

    Itse kysymys on enempi siitä noin 30cm eteenpäin. Moottorin suojamuovin ihan siellä takareunassa on sellainen noin 2xtulitikkurasian kokoinen ”säleikkö”, joka on itse asiassa jossain moottorin pohjassa kiinni. Nyt tuo ”säleikkö” napsahti irti.

    Osaako joku sanoa, mikä virka tuolla osalla on? Se ei ole kiinni suijamuovissa vaan suojassa on itse asiassa tuota varten reikä. Tuo ”säleikkö” on noin 2cm korkea, 10cm leveä ja 5cm syvä.

    En löytänyt mistään online osaluettelosta tuommoista.

    Anyone? Pitääkö uusia vai antaako olla vaan?

    Jussi
    Kyseessä on nk. "nostokumi", josta koko auton etupään voi nostaa ilmaan. Kumin tarkoitus on estää tunkin tms. lipsuminen ja toisaalta osoittaa selvästi se kohta, josta autoa on valmistajan mukaisesti sallittua nostaa kannatukseen. On myös pohjasuojaa korkeammalla, jolloin nostaminen ei purista suojia kasaan. Mikäli kumi on irronnut, niin samasta kohtaa autoa voi nostaa kuitenkin.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • jusv
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 145
      • Turenki

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Kyseessä on nk. "nostokumi", josta koko auton etupään voi nostaa ilmaan. Kumin tarkoitus on estää tunkin tms. lipsuminen ja toisaalta osoittaa selvästi se kohta, josta autoa on valmistajan mukaisesti sallittua nostaa kannatukseen. On myös pohjasuojaa korkeammalla, jolloin nostaminen ei purista suojia kasaan. Mikäli kumi on irronnut, niin samasta kohtaa autoa voi nostaa kuitenkin.
      Kiitos 👍🏻 Hoksasin tuon itekkin kun sain tuon osan siivottua ja haettua osanumerolla palan. Se ei taida olla ruuvattu sinne alkuunkaan vaan semmosella muovinastoilla vaan kiinni?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎