Announcement

Collapse
No announcement yet.

RATKAISTU :: E60 530i 2004 - vikakoodi 27A9 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4cyl turbo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 112
    • Vantaa

    RATKAISTU :: E60 530i 2004 - vikakoodi 27A9 ?

    Tällainen vikakoodi 27A9 tuli sisareni autoon toistamiseen lyhyen ajan sisällä. INPA:lla lukaisin. Aikaisemmin oli myös kasa muita vikakoodeja

    2742
    2743
    274E
    2892
    27A9
    2745


    Osaisiko joku sanoa, mikä koodi on? Googlella löytyy ristikkäistä tietoa,
    - crank sensor - kampiakselin asentotunnistin
    - injektori no.4

    Onko jossain tietoa johon uskaltaisi nojata? Mistä noi koodit kannattaa jatkossa katsoa?

    Haluaisin tehdä mitä tehtävissä on, mieluiten korjata jos on joku vika, ennenkuin palautan auton siskolle, ettei Baijerilainen jätä tien päälle johonkin räntäsateeseen.

    Kiitos
    Last edited by 4cyl turbo; 06-02-2021, 12:27.
    2004 E61 530d, manuaalivaihteinen, titansilber metallic
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 929
    • Kouvola/Myllykoski

    #2



    Tuo kertoo 6-sylinterin suutin.


    Ja lue inpalla suoraan moottorinohjauksen alta niin saat selitteet koodeille.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • 4cyl turbo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2020
      • 112
      • Vantaa

      #3
      Kiitos vinkeistä. Joo en tiennyt INPA:ssakin voi selvittää mitä koodi tarkoittaa.


      Tulkitsin, että jotain tän tyylistä pitäisi löytyä INPA:sta



      Valitettavasti kerkesin jo nollaamaan koodit, mutta katson jos saan ne tulemaan takaisin, ajelemalla autolla vähän.


      Näyttäisi siltä aiemmat koodit oli misfiring eri sylintereissä, tuntuu siltä ainakaan ainoa vika ei olisi tuo 6. sylinterin injektori.
      2004 E61 530d, manuaalivaihteinen, titansilber metallic

      Comment

      • 4cyl turbo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2020
        • 112
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by JiiVee92 View Post
        https://www.adamomotorsport.pl/siemens-ms45
        Tuo kertoo 6-sylinterin suutin.
        Vastauksena, se tosiaan oli 6-sylinterin suutin mikä oli rikki.


        Sain "varmuuden" asiaan käyttämällä sisareni autoa jonkin verran,
        - alkuun vaikutti siltä, että kaikki "on kunnossa", auto toimi muutamalla lyhyellä paikallisajoillla ihan hyvin.
        - moottori kuitenkin alkoi nopeasti käydä enemmän ja enemmän vain viidellä sylinterillä, vikakoodit palasivat: 27A9, ja 2745
        - ajoin autoa kannettava tietokone sylissä, INPA softa päällä.
        -- luin vikakoodit alkuun liikkeelle lähtiessä - ei vikakoodeja
        -- kun huomasin moottorin käynnistä tippui 5:lle sylinterille, luin vikakoodit - 27A9, ja 2745
        - jatkoin ajoa ja samalla nollasin vikakoodit, kannettava tietsiga edelleen sylissä. Silloin auto kävi taas 6:lla sylinterillä.
        - vika palasi entistä tiiviimmin, ehkä kilometrin sai ajettua 6:lla sylinterillä, silloin painelin tietsigan F1 -nappia parin sekunnin välein - Read error memory, huomasin 27A9 -suuttimen vikakoodi tulee aina ensin, ja 2745 "Misfiring cylinder 6" tulee sen jälkeen muutaman sekunnin viiveellä.

        Tilasin Saksasta purkaamolta 6 ruiskusuutinta käytettynä, "BMW Z3 E46 E39 E60 E65 E66 E53 E83 E85 330i 6 x Einspritzventile" , jossa oli samat osanumerot suuttimien rungossa 1439800, ja suuttimien malli/merkki Siemens Deka.

        Suuttimet tulivat ruiskutukissa jossa on kaikki tilpehöörit vielä kiinni. Mulla oli sellainen logiikka, että ostan selkeästi purkuautosta poistetut kaikki 6, enkä irrallisia suuttimia, koska en haluaisi ostaa huollon yhteydessä poistettuja.

        Suuttimen vaihto oli helppo työ, vaikeinta oli moottorin päältä suojamuovien irroitus. Ja vaihdoin vain 1 suuttimen, ajatuksena että tehdään niin pieni muutos kuin mahdollista, että ei tulisi uusia virheitä asennuksen myötä.

        Aikaa tässä meni enemmän sen takia, että ei ollut aikaa tehdä, ja työvaiheet diagnosointi - osien hankkiminen - osien toimitus - osien asennus oli tehtäviä mitä ei voinut tehdä samanaikaisesti. Mutta moottori toimii nyt kuin enkeli.
        2004 E61 530d, manuaalivaihteinen, titansilber metallic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎