Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 LCI lisäpitkät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 300

    E61 LCI lisäpitkät

    Nyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Omilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin

    Omilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin niin ainakin minulla toimi hyvin ilman mitään hifistely releitä.

    Kaarrevalo ominaisuus ei vaikuta lisäpitkien asennukseen, eli vaan omilta ns. lisäpitkien verhojen ohjausvirta johdosta herätin lisävalo releelle.

    Katkaisin johdon ja tinasin korinpuoleisen johtoon naarapuolisen ns. suojaamattoman abikon johon liitin lisävaloreleen herättimen johdon 2.5mm2 paksua ,että kestää mekaanisesti konehuoneessa rajut moottoripesut.

    Omille ajovaloilta tulevaan johdon puolelle vastaavasti taas urospuoleinen suojaamaton laatta abiko jonka tinasin myös johtoon, tämä liitosten varmistamiseksi.

    Liittimien päälle lopuksi kovat niihin kuuluvat valkoiset laatta abikojen muovisuojat ja liittimet kiinni (jotka napsahtavat kun lukitus on oikein) ja lopuksi kääräsin Nitto sähköeristysnauhaa koko johtosarjan ympärille.

    Hyvin on pelittäneet, täysin mitään häiriöitä mitä taas moinesti näiden asennusten jäljeltä saa lukea.

    Niin auto on varustettu BMW:n orginaaleilla Zenoneilla 35w (ns. läppäs zenonit) ja auto on E60 vm-2008 LCI malli. Joten ei pitäisi olla asennuksessa mitään eroa, ei tarvii hommata XBB releittä, jos kysyt myyjältä niin tarvii ja käytännössä ei todellakaan tarvii.



    Originally posted by permanent View Post
    Nyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1273
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by permanent View Post
      Nyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?
      Sinisestä kyllä ja toimii tavallisella releellä, ei ole väyläohjatut valot.
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • permanent
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 300

        #4
        Kiitos molemmille tiedosta

        Comment

        • permanent
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 300

          #5
          Onko kukaan laittanut led baria rekkarin alle siihen keskellä olevaan syvennykseen joka on noin 60 cm leveä? Paikka on passeli, mutta miten saisi hyvin kiinnitettyä ilman että puskurin kiskaisee irti? Siinä kohtaa menee ilmeisesti pehmike foamit jotka on kiinni alumiinituessa ja taitaa foamin reunassakin kulkea joku johto?

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 300

            #6
            Originally posted by 325E View Post
            Omilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin niin ainakin minulla toimi hyvin ilman mitään hifistely releitä.

            Kaarrevalo ominaisuus ei vaikuta lisäpitkien asennukseen, eli vaan omilta ns. lisäpitkien verhojen ohjausvirta johdosta herätin lisävalo releelle.

            Katkaisin johdon ja tinasin korinpuoleisen johtoon naarapuolisen ns. suojaamattoman abikon johon liitin lisävaloreleen herättimen johdon 2.5mm2 paksua ,että kestää mekaanisesti konehuoneessa rajut moottoripesut.

            Omille ajovaloilta tulevaan johdon puolelle vastaavasti taas urospuoleinen suojaamaton laatta abiko jonka tinasin myös johtoon, tämä liitosten varmistamiseksi.

            Liittimien päälle lopuksi kovat niihin kuuluvat valkoiset laatta abikojen muovisuojat ja liittimet kiinni (jotka napsahtavat kun lukitus on oikein) ja lopuksi kääräsin Nitto sähköeristysnauhaa koko johtosarjan ympärille.

            Hyvin on pelittäneet, täysin mitään häiriöitä mitä taas moinesti näiden asennusten jäljeltä saa lukea.

            Niin auto on varustettu BMW:n orginaaleilla Zenoneilla 35w (ns. läppäs zenonit) ja auto on E60 vm-2008 LCI malli. Joten ei pitäisi olla asennuksessa mitään eroa, ei tarvii hommata XBB releittä, jos kysyt myyjältä niin tarvii ja käytännössä ei todellakaan tarvii.
            Tarkennuksena että onko ko. sininen johto umpion takapuolella olevan kotelon sisällä oleva erittäin ohut johto, liitin johon tulee 4-5 johtoa? Vai löytyykö umpion ulkopuolelta vahvemmista johdoista?

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Itse otin sen kuskin puolelta

              Itse otin sen kuskin puolelta eli vasemman umpion takaa. Eli umpio irti ja saa näin työtilaa, siis umpiosta pistoke irti. Umpio tulee pois ns. hipoen helppo kun sen on kerran ottanut irti. Jotkut on kaivaneet sen johdon kauempaa, mutta näksin tuon umpion irroittamisen parempana vaihtoehtona ja ei tarvii suuria johtovetoja kun , releen päävirta otetaan virtaplokista ja kaikki on tuolla samalla vasemmalla puolella. Niin itse umpioon ei tarvii kajota kun tuon herätteen ottaa umpiolle tulevasta johdosta..


              Originally posted by permanent View Post
              Tarkennuksena että onko ko. sininen johto umpion takapuolella olevan kotelon sisällä oleva erittäin ohut johto, liitin johon tulee 4-5 johtoa? Vai löytyykö umpion ulkopuolelta vahvemmista johdoista?

              Comment

              • permanent
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 300

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Itse otin sen kuskin puolelta eli vasemman umpion takaa. Eli umpio irti ja saa näin työtilaa, siis umpiosta pistoke irti. Umpio tulee pois ns. hipoen helppo kun sen on kerran ottanut irti. Jotkut on kaivaneet sen johdon kauempaa, mutta näksin tuon umpion irroittamisen parempana vaihtoehtona ja ei tarvii suuria johtovetoja kun , releen päävirta otetaan virtaplokista ja kaikki on tuolla samalla vasemmalla puolella. Niin itse umpioon ei tarvii kajota kun tuon herätteen ottaa umpiolle tulevasta johdosta..

                Ok, eli umpiolle tuleva pistoke ja siitä etsii sinisen johdon?

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Liitos

                  Kannattaa tehdä umpiosta irroitetusta pistokkeesta liitos n. 20cm päähän, minusta siinä oli sopiva etäisyys ja paikka tehdä hyvä liitos.


                  Originally posted by permanent View Post
                  Ok, eli umpiolle tuleva pistoke ja siitä etsii sinisen johdon?

                  Comment

                  • permanent
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 300

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    Kannattaa tehdä umpiosta irroitetusta pistokkeesta liitos n. 20cm päähän, minusta siinä oli sopiva etäisyys ja paikka tehdä hyvä liitos.
                    Jeps, kiitos. Johto löytyi, pin 5 liittimessä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎