Nyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 LCI lisäpitkät
Collapse
X
-
Omilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin
Omilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin niin ainakin minulla toimi hyvin ilman mitään hifistely releitä.
Kaarrevalo ominaisuus ei vaikuta lisäpitkien asennukseen, eli vaan omilta ns. lisäpitkien verhojen ohjausvirta johdosta herätin lisävalo releelle.
Katkaisin johdon ja tinasin korinpuoleisen johtoon naarapuolisen ns. suojaamattoman abikon johon liitin lisävaloreleen herättimen johdon 2.5mm2 paksua ,että kestää mekaanisesti konehuoneessa rajut moottoripesut.
Omille ajovaloilta tulevaan johdon puolelle vastaavasti taas urospuoleinen suojaamaton laatta abiko jonka tinasin myös johtoon, tämä liitosten varmistamiseksi.
Liittimien päälle lopuksi kovat niihin kuuluvat valkoiset laatta abikojen muovisuojat ja liittimet kiinni (jotka napsahtavat kun lukitus on oikein) ja lopuksi kääräsin Nitto sähköeristysnauhaa koko johtosarjan ympärille.
Hyvin on pelittäneet, täysin mitään häiriöitä mitä taas moinesti näiden asennusten jäljeltä saa lukea.
Niin auto on varustettu BMW:n orginaaleilla Zenoneilla 35w (ns. läppäs zenonit) ja auto on E60 vm-2008 LCI malli. Joten ei pitäisi olla asennuksessa mitään eroa, ei tarvii hommata XBB releittä, jos kysyt myyjältä niin tarvii ja käytännössä ei todellakaan tarvii.
Originally posted by permanent View PostNyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?
-
-
Originally posted by permanent View PostNyt tuplaksenonit kaarrevaloilla. Jos laittaa led barin niin mistä heräte ja onnistuuko tavallisella releellä ettei tarvitse hommata kallista xbb relettä? Jossain oli mainittu että sininen piuha joka tulee valoille, onko oikea ja toimiiko tavallisella releellä?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Onko kukaan laittanut led baria rekkarin alle siihen keskellä olevaan syvennykseen joka on noin 60 cm leveä? Paikka on passeli, mutta miten saisi hyvin kiinnitettyä ilman että puskurin kiskaisee irti? Siinä kohtaa menee ilmeisesti pehmike foamit jotka on kiinni alumiinituessa ja taitaa foamin reunassakin kulkea joku johto?
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostOmilta lisäpitkien verhojen ohjauksesta herätin niin ainakin minulla toimi hyvin ilman mitään hifistely releitä.
Kaarrevalo ominaisuus ei vaikuta lisäpitkien asennukseen, eli vaan omilta ns. lisäpitkien verhojen ohjausvirta johdosta herätin lisävalo releelle.
Katkaisin johdon ja tinasin korinpuoleisen johtoon naarapuolisen ns. suojaamattoman abikon johon liitin lisävaloreleen herättimen johdon 2.5mm2 paksua ,että kestää mekaanisesti konehuoneessa rajut moottoripesut.
Omille ajovaloilta tulevaan johdon puolelle vastaavasti taas urospuoleinen suojaamaton laatta abiko jonka tinasin myös johtoon, tämä liitosten varmistamiseksi.
Liittimien päälle lopuksi kovat niihin kuuluvat valkoiset laatta abikojen muovisuojat ja liittimet kiinni (jotka napsahtavat kun lukitus on oikein) ja lopuksi kääräsin Nitto sähköeristysnauhaa koko johtosarjan ympärille.
Hyvin on pelittäneet, täysin mitään häiriöitä mitä taas moinesti näiden asennusten jäljeltä saa lukea.
Niin auto on varustettu BMW:n orginaaleilla Zenoneilla 35w (ns. läppäs zenonit) ja auto on E60 vm-2008 LCI malli. Joten ei pitäisi olla asennuksessa mitään eroa, ei tarvii hommata XBB releittä, jos kysyt myyjältä niin tarvii ja käytännössä ei todellakaan tarvii.
Comment
-
-
Itse otin sen kuskin puolelta
Itse otin sen kuskin puolelta eli vasemman umpion takaa. Eli umpio irti ja saa näin työtilaa, siis umpiosta pistoke irti. Umpio tulee pois ns. hipoen helppo kun sen on kerran ottanut irti. Jotkut on kaivaneet sen johdon kauempaa, mutta näksin tuon umpion irroittamisen parempana vaihtoehtona ja ei tarvii suuria johtovetoja kun , releen päävirta otetaan virtaplokista ja kaikki on tuolla samalla vasemmalla puolella. Niin itse umpioon ei tarvii kajota kun tuon herätteen ottaa umpiolle tulevasta johdosta..
Originally posted by permanent View PostTarkennuksena että onko ko. sininen johto umpion takapuolella olevan kotelon sisällä oleva erittäin ohut johto, liitin johon tulee 4-5 johtoa? Vai löytyykö umpion ulkopuolelta vahvemmista johdoista?
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostItse otin sen kuskin puolelta eli vasemman umpion takaa. Eli umpio irti ja saa näin työtilaa, siis umpiosta pistoke irti. Umpio tulee pois ns. hipoen helppo kun sen on kerran ottanut irti. Jotkut on kaivaneet sen johdon kauempaa, mutta näksin tuon umpion irroittamisen parempana vaihtoehtona ja ei tarvii suuria johtovetoja kun , releen päävirta otetaan virtaplokista ja kaikki on tuolla samalla vasemmalla puolella. Niin itse umpioon ei tarvii kajota kun tuon herätteen ottaa umpiolle tulevasta johdosta..
Ok, eli umpiolle tuleva pistoke ja siitä etsii sinisen johdon?
Comment
-
Comment