Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D e61 LCI Sähköongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Swifty
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 9
    • Finland

    535D e61 LCI Sähköongelmaa

    Päivää,

    Elikkäs potilas kaipaisi jonkun paikanpäälle joka tietää ja osaa asiansa diagnosoimaan että mikäs on vikana korvausta vastaan toki.

    Alunperin ongelmana oli Charging Fault! (idriven ilmoittamana) jonka jälkeen laturi on vaihdettu, akku on testattu ja koettu toimivaksi ja siihen sitten jäikin minun tietämys enemmistä ongelmista ja niiden diagnosoimisesta. Tällä hetkellä koko auton sähköt ovat aivan sekaisin olettaen alhaisesta latausvirrasta edelleenkin? tulee kaikenmaailman sähköihin liittyviä erroreita i driveen siis. Epäilen että vikaa saataisiin paikallistettua vikakoodienluvulla kun kaikki sähköt on sekaisin, en tiedä voisiko myös johtua siitä että akkua ei ole koodattu sen irroituksen jälkeen? Mikäli kyllä akunkoodaaja olisi tarpeen mutta jos joku koodaaja osaisi myös diagnosoida paikanpäällä mikäli se ei olekkaan syypää ja selvittää vian oikean lähteen niin olisi paras mahdolliden outcome

    Ajoneuvon sijainti on:

    Uusimaa, Vantaa, Simonkylä
  • Swifty
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 9
    • Finland

    #2
    Päivitystä ongelmaan elikkäs jossain lataus puolella kyllä nyt on ongelma ilmeisesti, bemarin omalla hidden menulla kun kattelin lataus tehoa niin näytti 11.2-11.8v virraksi, mistäköhän tuo voisi mahdollisesti johtua :think

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5159
      • Joensuu

      #3
      Päävirtakaapeli kannattaa tarkastaa. Oletko käyttänyt takaisinkutsussa?
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Swifty
        Newbiemmer
        • Jul 2019
        • 9
        • Finland

        #4
        Juu on käytetty noin vuositakaperin ja sillon kaikki oli kunnossa mutta noin puolisen vuotta sitten ilmeistyi nämä kaikki ongelmat liittyen laturiin/sähköihin mihin nyt sit liekää.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #5
          Jos näyttää, että kampanjasta huolimatta kaapeli on mätä läpiviennistä niin suosittelen olemaan huoltoliikkeeseen yhteydessä siitä huolimatta.

          Kaapelia ei välttämättä kampanjassa lähtökohtaisesti tutkita syvällisemmin jos muuten stage 1 tai 2 laatuinen diagnoosi / korjaus tehty kampanjassa. Kaapeli osaa olla ulkoisesti suht ok näköinen vaikka lahoaa sisältä.

          Kaapeleita on noin 3 eri variaatiota ollut tuotannossa ja niiden rakenne suojauksen suhteen on erilainen. Näin ollen lahoamisnopeus ja tapa on jokaisella tyypillä hieman erilainen.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #6
            Ei tuossa laturin ja akun välissä nyt kovin paljoa ole johtoa välissä. Kyllä tuosta luulisi vian löytyvän. Moottorin maajohto noiden lisäksi vielä potetiaalisena vikapaikkana. Toki muutkin maapisteet konehuoneestakannattaa tsekata että kontakti on kunnossa.

            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Swifty
              Newbiemmer
              • Jul 2019
              • 9
              • Finland

              #7
              Juu tein tuossa illalla vähän tutkimustyötä lisää netistä ja aikapaljon ehdoteltiinkin juuri huonoja kontakteja niin pitänee huomenna katsella ne läpi ja sitten putsailla tarvittaessa, ilmoittelen mikäli vika löytyy tai ei löydy operaation jälkeen :think

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                #8
                Katoppas että se bsd väylän karva on ehyt mikä menee laturille. Huomasin tuossa yhden lcin kanssa että ei lataa yhtään jos se karva on irti.

                Comment

                • Swifty
                  Newbiemmer
                  • Jul 2019
                  • 9
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  Katoppas että se bsd väylän karva on ehyt mikä menee laturille. Huomasin tuossa yhden lcin kanssa että ei lataa yhtään jos se karva on irti.
                  Olisiko tarkempia ja mielellään mahdollisimman selvää ohjetta antaa että mikä ja mistä tämmönen löytyy :think

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    #10
                    Se sähkö liitin mikä laturiin tulee kiinni. Yksi ohut johto

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by ptikkala View Post
                      Katoppas että se bsd väylän karva on ehyt mikä menee laturille. Huomasin tuossa yhden lcin kanssa että ei lataa yhtään jos se karva on irti.
                      Mielenkiintoista. Minulla on ollut sellainen käsitys, että ilman BSD-väyläyhteyttä laturin jännitesäätimen pitäisi mennä kiinteälle (~14,4 V) latausjännitteelle ainakin silloin, kun moottorin kierroksia pitää muutaman sekunnin hieman korkeammalla.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Mielenkiintoista. Minulla on ollut sellainen käsitys, että ilman BSD-väyläyhteyttä laturin jännitesäätimen pitäisi mennä kiinteälle (~14,4 V) latausjännitteelle ainakin silloin, kun moottorin kierroksia pitää muutaman sekunnin hieman korkeammalla.
                        BSD katkoksesta pitäisi tulla myös vikakoodi. Ja laturin ei pitäisi kyykätä vaikka naru olisikin irti.

                        BSD interface to alternator
                        The alternator with its BSD interface supports active communications with the engine-management control unit. The alternator is not directly connected to the charge-indicator lamp, but rather to the engine-management control unit. The alternator can detect various defects and malfunctions.
                        Function
                        For the alternator with BSD interface, the following functions are implemented in the engine-management control unit:

                        - Alternator activation and deactivation based on parameters defined in the application

                        - Definition of the maximum approved load factor for the alternator

                        - Control of the alternator's response to demand spikes (Load Response)

                        - Calculates alternator torque based on the proportion of total capacity being used

                        - Diagnosis of the data wire between the alternator and the engine-management control unit

                        - Stores alternator faults in the fault memory

                        - Activates the charge indicator lamp in the instrument cluster via CAN

                        Use of an alternator equipped with a BSD interface does not change the charge indicator lamp's display concept relative to that employed with earlier alternators.

                        The system ensures that the alternator continues to discharge its primary function even if communications between the alternator and the engine-management control unit are interrupted.

                        Potential malfunctions
                        The following possible defects and malfunctions can be identified based on DTC entries:

                        - Controlled load reduction at high temperatures: The alternator is overloaded and the alternator voltage is reduced as a precautionary measure; it remains at a reduced level until the alternator has cooled. The charge indicator lamp does not light up

                        - Mechanical fault: The alternator is physically seized or the belt drive is no longer operational.

                        - Electrical fault: Defective field diodes, interruption in generation of field current, overvoltage.

                        - Communications failure: Defect in wiring between engine-managament control unit and alternator.

                        The following cannot be detected: Open winding or short circuit

                        Charge indicator light
                        The signal activating the charge indicator lamp is transferred to the instrument cluster on the CAN. The charge indicator lamp comes on in response to mechanical and electrical faults (see above).
                        Identification
                        The above-cited calculation of an alternator's torque and of the proportion of this alternator's capacity being used display substantial variations according to the type (output) and manufacturer.

                        This is why the engine-management control unit receives these data from the alternator. The engine-management control unit adapts its calculations and operational specifications to the precise type.

                        Objective
                        Precise caculation of alternator torque draw and control of the load-response function support a good engine idle

                        Controlling alternator voltage based on setpoint data from the engine-management control unit allows the system to maintain a satisfactory charge balance for the battery.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #13
                          Niinpä, luin näitä samoja dokuja itse ja tulin samaan tulokseen, että laturin pitäisi ladata, mutta näin ei käynyt. BSD väylä meni jumiin aina 10-20km ajon jälkeen, jolloin latausjännite asettui 14.2V huiteille. Tämän jälkeen aloin tiputtelemaan noita BSD väylän vermeitä pois ja siinä yhteydessä huomasin tuon lataamattomuuden, kun ilman johtoa sitä käytin. Kierroksia antamallakaan se ei herännyt niinkuin olisi pitänyt ja ajossahan tuo latasi vaikka väylä jumi.

                          BSD väylä alkoi loppuviimein pysymään elossa, kun korjasin IBS:n liittimen ja teippauksien alta löytyneen johto vaurion. Nyt auto lataa normaalisti ja pelaa.

                          Kyseessä ei siis topicin auto.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎