Elikkäs potilaana bmw E60 530d 12/04 vm
Tänään liikennevaloissa ihmettelin kun idriven rupesi piippaamaan central electronic faulttia punaisella ja samaan aikaan sytytti abs ja dcs vikavalot. Ajelin siitä kotiin ja matkalla pätki noin 10 sekunnin välein. Välillä kerkesi vain sanomaan plim ja vikailmoitus lähti pois ennenkö tulikaan. Samanaikaisesti mittariston viisarit pomppi ylös alas eli pätki yhteyttä mittaristolle.
Noo tutkailin vikakoodeja ja sieltähän tuli aikamoinen liuta niitä. Monesta tietokoneesta tuli k-can communication fault. Eli ilmeisesti joku purkki pätkäisi ja pisti koko väylän jumiin.
https://youtu.be/B3OFcxcu4V4 tuossa vielä videota viasta kun se esiintyy.
Vikakoodeista myös kuva liitteenä.
Vikakoodit poistettuani kävin ajelemassa noin 30 min lenkin eikä tullut kuin kerran sekunniksi tuo vika.
Ainoa väylään liittyvä mihin tässä on kajottu on webaston ohjainkortti ja siihenkin noin 2 viikkoa sitten. Pitkän taistelun jälkeen se korjattiin 3 kertaa putkeen takuuseen ja sinne vaihdettiin jokin väylään liittyvä ohjain. Tämän jälkeen se toimi ihan normaalisti tähän aamuun asti, kun huomasin ettei se ollut lämmittänyt aamulla. Toimi kyllä töiden jälkeen taas normaalisti.
MPM boxi tarkastettu takaluukusta ja kuiva oli. Eikä edes radio tai idrive pätkäissyt tuon ongelman tullessa. Akku on myös noin kuukauden vanha Exide agm ja samalla laitettu uusi käytetty ibs kaapeli.
Latausjännitettä tutkailin tuon vian tullessa ja se pyöri siinä 14.9-15.2 joka se on ollut aina ennenkin.
Onkos näissä joku yleinen paikka mikä vetää tuon k-väylän jumiin? Muuten voisi irroitella ohjainlaite kerrallaan, mutta kun tuo vika on aika ajoittain päällä ja pois joten olisi aika pitkä prosessi.
Tänään liikennevaloissa ihmettelin kun idriven rupesi piippaamaan central electronic faulttia punaisella ja samaan aikaan sytytti abs ja dcs vikavalot. Ajelin siitä kotiin ja matkalla pätki noin 10 sekunnin välein. Välillä kerkesi vain sanomaan plim ja vikailmoitus lähti pois ennenkö tulikaan. Samanaikaisesti mittariston viisarit pomppi ylös alas eli pätki yhteyttä mittaristolle.
Noo tutkailin vikakoodeja ja sieltähän tuli aikamoinen liuta niitä. Monesta tietokoneesta tuli k-can communication fault. Eli ilmeisesti joku purkki pätkäisi ja pisti koko väylän jumiin.
https://youtu.be/B3OFcxcu4V4 tuossa vielä videota viasta kun se esiintyy.
Vikakoodeista myös kuva liitteenä.
Vikakoodit poistettuani kävin ajelemassa noin 30 min lenkin eikä tullut kuin kerran sekunniksi tuo vika.
Ainoa väylään liittyvä mihin tässä on kajottu on webaston ohjainkortti ja siihenkin noin 2 viikkoa sitten. Pitkän taistelun jälkeen se korjattiin 3 kertaa putkeen takuuseen ja sinne vaihdettiin jokin väylään liittyvä ohjain. Tämän jälkeen se toimi ihan normaalisti tähän aamuun asti, kun huomasin ettei se ollut lämmittänyt aamulla. Toimi kyllä töiden jälkeen taas normaalisti.
MPM boxi tarkastettu takaluukusta ja kuiva oli. Eikä edes radio tai idrive pätkäissyt tuon ongelman tullessa. Akku on myös noin kuukauden vanha Exide agm ja samalla laitettu uusi käytetty ibs kaapeli.
Latausjännitettä tutkailin tuon vian tullessa ja se pyöri siinä 14.9-15.2 joka se on ollut aina ennenkin.
Onkos näissä joku yleinen paikka mikä vetää tuon k-väylän jumiin? Muuten voisi irroitella ohjainlaite kerrallaan, mutta kun tuo vika on aika ajoittain päällä ja pois joten olisi aika pitkä prosessi.
Comment