Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d kaasuläppä rungossa öljyä sisällä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sambsbe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 109
    • vaasa

    530d kaasuläppä rungossa öljyä sisällä?

    Joo eli tuli tuossa termarit ja vesipumppu vaihdeltu, ja samalla pisti silmään että kaasuläppärungon sisällä ku putken otti irti oli mustaa öljyä? Mistäs tämä johtuu? Turbo menossa? Vai jotakin muuta mitä voisi tsekata ennen sitä?
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Riippuu siitä kuinka paljon öljyä... Ehjäkin turbo aina hieman hikoilee öljysumua ahtoilman mukaan. Öljyn määrä on pieni, mutta usein kerääntyy mutkakohtiin esimerkiksi välijäähdyttimeen ja ahtoputkiin. Jos auto ei erityisen paljoa hukkaa öljyä, tehot tallella, ei savuta sinistä niin en huolestuisi asiasta.

    Myöskin huohotin huohottaa turbon imuputkeen
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • sambsbe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 109
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Juhnukka View Post
      Riippuu siitä kuinka paljon öljyä... Ehjäkin turbo aina hieman hikoilee öljysumua ahtoilman mukaan. Öljyn määrä on pieni, mutta usein kerääntyy mutkakohtiin esimerkiksi välijäähdyttimeen ja ahtoputkiin. Jos auto ei erityisen paljoa hukkaa öljyä, tehot tallella, ei savuta sinistä niin en huolestuisi asiasta.

      Myöskin huohotin huohottaa turbon imuputkeen
      Juu, ei öljyä katoa muutakuin 1 vihreä palkki 15tkh, toki diamondit.. castrolit taidan ens kerralla laittaa niillä ei syö yhtään

      Comment

      • edva
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 302
        • Pirkkala

        #4
        Kovettunut venttiilikopan tiiviste vuotaa ja huohottaa öljyä turbolle -> ahtopuolen letkuhin ja sieltä imusarjaan.

        Omasta tuon vaihdoin ja aika rapsakkaa tiivistettä löyty. Usein täälläkin puhutaan, ettei näiden M57 koneisten kanssa ole ollut venakopan tiivisteen kanssa ongelmia. Veikkaan, ettei sitä ongelmaa vaan huomata, koska tiiviste vuotaa sisälle päin eikä ulos välttämättä näy öljyvuotoja.

        Omassa oireena oli vain korkeempi kulutus 8-8.5L/100km ja reilummin öljyä ahtoilmassa.
        e61 530xd LCI 3/2007

        Comment

        • sambsbe
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 109
          • vaasa

          #5
          Originally posted by edva View Post
          Kovettunut venttiilikopan tiiviste vuotaa ja huohottaa öljyä turbolle -> ahtopuolen letkuhin ja sieltä imusarjaan.

          Omasta tuon vaihdoin ja aika rapsakkaa tiivistettä löyty. Usein täälläkin puhutaan, ettei näiden M57 koneisten kanssa ole ollut venakopan tiivisteen kanssa ongelmia. Veikkaan, ettei sitä ongelmaa vaan huomata, koska tiiviste vuotaa sisälle päin eikä ulos välttämättä näy öljyvuotoja.

          Omassa oireena oli vain korkeempi kulutus 8-8.5L/100km ja reilummin öljyä ahtoilmassa.
          Kulutus ihan oka 5,2 matka ajossa..

          Comment

          • edva
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 302
            • Pirkkala

            #6
            Ei taida pitää paikkaansa tai sit joku on sorkkinu tietokoneen arvot alakanttiin.
            e61 530xd LCI 3/2007

            Comment

            • sambsbe
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 109
              • vaasa

              #7
              Originally posted by edva View Post
              Ei taida pitää paikkaansa tai sit joku on sorkkinu tietokoneen arvot alakanttiin.
              No pitää uudelleen sitte mitata, ennen ohjelmointia oli desilleen oikea keskikulutus, nyt on aj techin ja xhp ohjelma ja matka ajossa pääsee 5,2 kulutukseen tuskin tuo rupeaa heittämään ohjelmoinnin myötä?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎