Eli potilaana 525d -07 lci, ajettu 320 tkm. Polttaa moottorin vikavaloo ja antaa herjaa ilmamassamittarilta. Ilmamassamittari vaihdettu kahteen kertaan, edellinen omistaja oli vaihtanu kiinamittarin, ite vaihdoin vielä alkuperäislaatuisen, varmistukseks ettei siinä oo mitään vikaa. Myös egr ja sen painemuunnin on vaihdettu. Kaasuläppäkotelo putsattu. Ahtoputket katottu läpi, ei vuotoja, ja yhden vaihdoin kun oli ostohetkellä halki.
Edellinen omistaja oli poistanu hiukkasloukun muttei softannu. Voiko olla että se aiheuttaisi ilmamassamittarista vikakoodin? Antaa kuitenkin oman koodinsa hetken ajon jälkeen. Tuo ois heti menossa softaukseen kunhan nyt muuten saisi kuntoon...
Koodit mitä tuo antaa autocomilla: (inpakin löytyy muttei niin uutta versioo, että tähän pääsis sisälle... saa tarjota linkkiä mistä sais ladattua toimivan tuoreemman inpan..)
3FF0, tämä tulee heti kun auton käynnistää, muut parin km ajon jälkeen
4BB6
4CF3
Ja sitten kun on ajanut pidempään, tulee loukulta koodia ja sitten muutama lisää ilmamassamittariin liittyvä.
Muuten auto toimii normaalisti, vedot tallessa, kulutus pieni, käynnistyy hyvin yms... mutta välillä tekee sen että veto kyykähtää kokonaan ja koittaa lähtee nykien vetämään uudelleen. Puol minuuttia-minuutti, ja kaikki on taas kunnossa. Saattaa olla että ajelee 2000 km ilman oireita, tai sitten tekee samalla viikolla 200 km sisään 5 kertaa sen. Eikä mitään logiikkaa missä vaiheessa se sen tekee.
Voisko olla jossain johtosarjassa vikaa..?
Edellinen omistaja oli poistanu hiukkasloukun muttei softannu. Voiko olla että se aiheuttaisi ilmamassamittarista vikakoodin? Antaa kuitenkin oman koodinsa hetken ajon jälkeen. Tuo ois heti menossa softaukseen kunhan nyt muuten saisi kuntoon...
Koodit mitä tuo antaa autocomilla: (inpakin löytyy muttei niin uutta versioo, että tähän pääsis sisälle... saa tarjota linkkiä mistä sais ladattua toimivan tuoreemman inpan..)
3FF0, tämä tulee heti kun auton käynnistää, muut parin km ajon jälkeen
4BB6
4CF3
Ja sitten kun on ajanut pidempään, tulee loukulta koodia ja sitten muutama lisää ilmamassamittariin liittyvä.
Muuten auto toimii normaalisti, vedot tallessa, kulutus pieni, käynnistyy hyvin yms... mutta välillä tekee sen että veto kyykähtää kokonaan ja koittaa lähtee nykien vetämään uudelleen. Puol minuuttia-minuutti, ja kaikki on taas kunnossa. Saattaa olla että ajelee 2000 km ilman oireita, tai sitten tekee samalla viikolla 200 km sisään 5 kertaa sen. Eikä mitään logiikkaa missä vaiheessa se sen tekee.
Voisko olla jossain johtosarjassa vikaa..?
Comment