Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d lci moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pucar
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 18
    • Jyväskylä

    525d lci moottorin vikavalo

    Eli potilaana 525d -07 lci, ajettu 320 tkm. Polttaa moottorin vikavaloo ja antaa herjaa ilmamassamittarilta. Ilmamassamittari vaihdettu kahteen kertaan, edellinen omistaja oli vaihtanu kiinamittarin, ite vaihdoin vielä alkuperäislaatuisen, varmistukseks ettei siinä oo mitään vikaa. Myös egr ja sen painemuunnin on vaihdettu. Kaasuläppäkotelo putsattu. Ahtoputket katottu läpi, ei vuotoja, ja yhden vaihdoin kun oli ostohetkellä halki.

    Edellinen omistaja oli poistanu hiukkasloukun muttei softannu. Voiko olla että se aiheuttaisi ilmamassamittarista vikakoodin? Antaa kuitenkin oman koodinsa hetken ajon jälkeen. Tuo ois heti menossa softaukseen kunhan nyt muuten saisi kuntoon...

    Koodit mitä tuo antaa autocomilla: (inpakin löytyy muttei niin uutta versioo, että tähän pääsis sisälle... saa tarjota linkkiä mistä sais ladattua toimivan tuoreemman inpan..)
    3FF0, tämä tulee heti kun auton käynnistää, muut parin km ajon jälkeen
    4BB6
    4CF3

    Ja sitten kun on ajanut pidempään, tulee loukulta koodia ja sitten muutama lisää ilmamassamittariin liittyvä.

    Muuten auto toimii normaalisti, vedot tallessa, kulutus pieni, käynnistyy hyvin yms... mutta välillä tekee sen että veto kyykähtää kokonaan ja koittaa lähtee nykien vetämään uudelleen. Puol minuuttia-minuutti, ja kaikki on taas kunnossa. Saattaa olla että ajelee 2000 km ilman oireita, tai sitten tekee samalla viikolla 200 km sisään 5 kertaa sen. Eikä mitään logiikkaa missä vaiheessa se sen tekee.

    Voisko olla jossain johtosarjassa vikaa..?
  • _henkkaa_
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 1
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by pucar View Post
    Eli potilaana 525d -07 lci, ajettu 320 tkm. Polttaa moottorin vikavaloo ja antaa herjaa ilmamassamittarilta. Ilmamassamittari vaihdettu kahteen kertaan, edellinen omistaja oli vaihtanu kiinamittarin, ite vaihdoin vielä alkuperäislaatuisen, varmistukseks ettei siinä oo mitään vikaa. Myös egr ja sen painemuunnin on vaihdettu. Kaasuläppäkotelo putsattu. Ahtoputket katottu läpi, ei vuotoja, ja yhden vaihdoin kun oli ostohetkellä halki.

    Edellinen omistaja oli poistanu hiukkasloukun muttei softannu. Voiko olla että se aiheuttaisi ilmamassamittarista vikakoodin? Antaa kuitenkin oman koodinsa hetken ajon jälkeen. Tuo ois heti menossa softaukseen kunhan nyt muuten saisi kuntoon...

    Koodit mitä tuo antaa autocomilla: (inpakin löytyy muttei niin uutta versioo, että tähän pääsis sisälle... saa tarjota linkkiä mistä sais ladattua toimivan tuoreemman inpan..)
    3FF0, tämä tulee heti kun auton käynnistää, muut parin km ajon jälkeen
    4BB6
    4CF3

    Ja sitten kun on ajanut pidempään, tulee loukulta koodia ja sitten muutama lisää ilmamassamittariin liittyvä.

    Muuten auto toimii normaalisti, vedot tallessa, kulutus pieni, käynnistyy hyvin yms... mutta välillä tekee sen että veto kyykähtää kokonaan ja koittaa lähtee nykien vetämään uudelleen. Puol minuuttia-minuutti, ja kaikki on taas kunnossa. Saattaa olla että ajelee 2000 km ilman oireita, tai sitten tekee samalla viikolla 200 km sisään 5 kertaa sen. Eikä mitään logiikkaa missä vaiheessa se sen tekee.

    Voisko olla jossain johtosarjassa vikaa..?
    Mulla oli omassa 530d samaa vikaa, oireet alkoi hieman ilmansuodattimen vaihdon jälkeen. Ensin vaihdettiin egr-jäähdytin, jossa oli pieni halkeama, ei vaikutusta. Lopulta katosi irrottamalla akun 10 minuutiksi, jolloin adaptaatiot nollaantuivat ilmamassamittarilta. Sen jälkeen toiminut moitteetta

    Comment

    • pucar
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 18
      • Jyväskylä

      #3
      525d lci moottorin vikavalo

      Ton ilmansuodattimen vois tietty vielä katsoa uudelleen. Sen oon jo kertaalleen mun omistuksessa vaihtanu, muutenkin oon sen käyttäny pari kertaa irti. Ei oo ollu vaikutusta. Ilmamassamittarin adaptaatiot oon nollannu pariin kertaan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Pitäisi nähdä koodit lisätietoineen? Eli mistä se tarkalleen herjaa? Kannattaa lukea vaikka ISTA:lla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • pucar
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 18
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Pitäisi nähdä koodit lisätietoineen? Eli mistä se tarkalleen herjaa? Kannattaa lukea vaikka ISTA:lla.
          Nyt on koodit luettu istalla:

          3FF0, sen alle tulee mm. seuraavat tiedot:
          SAE Code: P3263
          Air mass, raw value: 39,96 kg/h
          Injection rate: 7,09 mg/Hub
          Air mass per cylinder: 478,92 mg/Hub
          Tämä koodi tulee siis heti kun auton käynnistää.

          Sitten oli muistissa koodi 4BB5, josta ei mitään lisätietoja. Kaikki näytti nollaa tai lämpötilat hirveesti pakkasta. Ja km lukema jotain älytöntä.

          4BB6,
          Samat arvot kuin tuossa 3FF0 koodissakin.

          Ilmamäärä näytti tyhjäkäynnillä tuota vajaata 500 mg/Hub, pyydetty n. 400 mg/Hub. Onko tässä syy koodiin?

          Eli jostain välistä saa ilmaa? Vai oonko ihan hukassa?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by pucar View Post
            Nyt on koodit luettu istalla:

            3FF0, sen alle tulee mm. seuraavat tiedot:
            SAE Code: P3263
            Air mass, raw value: 39,96 kg/h
            Injection rate: 7,09 mg/Hub
            Air mass per cylinder: 478,92 mg/Hub
            Tämä koodi tulee siis heti kun auton käynnistää.

            Sitten oli muistissa koodi 4BB5, josta ei mitään lisätietoja. Kaikki näytti nollaa tai lämpötilat hirveesti pakkasta. Ja km lukema jotain älytöntä.

            4BB6,
            Samat arvot kuin tuossa 3FF0 koodissakin.

            Ilmamäärä näytti tyhjäkäynnillä tuota vajaata 500 mg/Hub, pyydetty n. 400 mg/Hub. Onko tässä syy koodiin?

            Eli jostain välistä saa ilmaa? Vai oonko ihan hukassa?
            Liian suuresta ilmamäärästähän tuossa taitaa se herja tulla. Eli ecun mielestä menee liikaa ilmaa läpi mittarista. Jos siellä on varmasti kunnollinen anturi nyt, niin sitten katsomaan live-dataa, että kaikki muut arvot on kunnossa. Esim. väärä lämpötila arvo voi aiheuttaa maf koodeja.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pucar
              Newbiemmer
              • Jun 2016
              • 18
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Liian suuresta ilmamäärästähän tuossa taitaa se herja tulla. Eli ecun mielestä menee liikaa ilmaa läpi mittarista. Jos siellä on varmasti kunnollinen anturi nyt, niin sitten katsomaan live-dataa, että kaikki muut arvot on kunnossa. Esim. väärä lämpötila arvo voi aiheuttaa maf koodeja.
              Joku pakopuolen lämpötila näytti -40 astetta, en nyt muista mikä.. täytyypä tänään koittaa ehtiä kattoo mikä se oli. Oiskohan hajonnu siinä vaiheessa kun joku on sitä loukkua roplannu.. muut lämmöt ollu normaalilukemissa.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5266
                • Pirkkala

                #8
                Jumiva egr pystyy aiheuttamaan maf koodia.

                Ties vaikka sun autossa puukotettu softa estää egr vikakoodin syntymisen, ja siksi koodia ei egr:stä tule.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • pucar
                  Newbiemmer
                  • Jun 2016
                  • 18
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Jumiva egr pystyy aiheuttamaan maf koodia.

                  Ties vaikka sun autossa puukotettu softa estää egr vikakoodin syntymisen, ja siksi koodia ei egr:stä tule.
                  Egr ja sen painemuunnin vaihdettu, ei apuja.

                  Niitä lämpöjä tuossa kattelin.. Rankan ajon jälkeen näytti seuraavaa:

                  Ahdinilman lämpötila: 67,8
                  Imuilman lämpötila: 2,0
                  Pakokaasun lämpö ennen dpf: -40,1
                  Pakokaasun lämpö ennen kat: 36,9
                  Jäähdytysneste: 89,9
                  Polttoneste: 37,2
                  Ulkoilma: 8,0

                  Eli imuilman lämpö pielessä, ja pakokaasun lämmöt pielessä ennen kattia ja ennen dpf. Mikä mittaa imuilman lämpöö? Maffi?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by pucar View Post
                    Egr ja sen painemuunnin vaihdettu, ei apuja.

                    Niitä lämpöjä tuossa kattelin.. Rankan ajon jälkeen näytti seuraavaa:

                    Ahdinilman lämpötila: 67,8
                    Imuilman lämpötila: 2,0
                    Pakokaasun lämpö ennen dpf: -40,1
                    Pakokaasun lämpö ennen kat: 36,9
                    Jäähdytysneste: 89,9
                    Polttoneste: 37,2
                    Ulkoilma: 8,0

                    Eli imuilman lämpö pielessä, ja pakokaasun lämmöt pielessä ennen kattia ja ennen dpf. Mikä mittaa imuilman lämpöö? Maffi?
                    Ootko varma, että imuilmalämpötila on pielessä? Näitä on tullut vastaan, joissa tuo ahtoilman lämpötila on pielessä ja antaa maf koodia. Katso tippuuko ahtoilmanlämpötila ajossa. MAF mittaa imuilmanlämmön.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎