Mitä pultteja tarvitaan otsikon säätöön jos paikallaan olevat on jumissa ja varautuu etukäteen varapulteilla ennen säätöjä ja mittauksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 taka camber ja aurauksen säätö
Collapse
X
-
Nuo 16-17-18 on sillä tavalla siellä paikallaan, että irrottaminen ei välttämättä ole kovin helppoa. Pultin pää on koriin päin ahtaaseen koloon, joten sieltä ei ole helppoa päästä lyömään sitä. Irti vääntäessä taas saattaa lähteä myös puslan sisus pyörimään --> teurastus ja tukitanko vaihtoon.
Edit: omassa toinen aurauksen säädön tukivarsi ja säätö liikkui ihan hyvin ja toinen oli aivan täysin jumissa ja piti sahata holkki ja pultti pois. Vääntämällä olisi hajonnut jotain, ennen kuin tuo olisi auennut. Farkun ilmajousitus tekee vielä sellaisen bonuksen, että pultti ei mahdu ulos, ellei päästä paineita pois ilmajousista. Sedanissa ei tätä ongelmaa ole. Oli myös mutterit sellaisella kireydellä, että tavallinen lenkki ei antanut tarpeeksi momenttia, vaan piti olla reippaasti jatkoa käytössä.
12-13-14 taas ovat siten, että kun pultteja ottaa irti paikaltaan, niin ilmeisesti jousi/iskari tai osien paino tms. lähtee kampeamaan tukivartta ulospäin paikaltaan eli on oma hommansa saada uusi pultti sinne paikalleen. Omassa tuo isompi pultti ainakin liikkui ihan ongelmitta, niin jätin pultin vaihtamatta, koska asialle ei ollut mitään varsinaista tarvetta.
Nimim. Sama homma edessä just kohta ja katsotaan, miten käy.Last edited by ErkkiE; 19-06-2021, 14:07.
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostOnko 16-17-18 camberin säätöön ja toiset auraukseen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment