Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xi kiikarissa, mihin kiinnittää huomiota?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • l_j_h
    Newbiemmer
    • Jun 2021
    • 13
    • Korpi

    530xi kiikarissa, mihin kiinnittää huomiota?

    Hei,

    Nykyinen E90 320xd on käymässä ahtaaksi, joten E61 alkoi vetää puoleensa. Tämä on kuitenkin sen verran uusi tuttavuus minulle, että pyytäisin apuja hankintaan, ainakin pahempien sudenkuoppien välttämiseksi.

    Bongasin yksilön, joka ominaisuuksien ja hinnan puolesta näyttää lupaavalta:
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/12122011

    Pikaisella tutkiskelulla ainakin näihin pitäisi kiinnittää huomiota:
    • päävirtakaapelin läpivienti
    • takajousitus
    • takaluukun johtosarja
    • takaluukun lasin alakulmat
    • moottorin ja vaihdelaatikon lämmöt



    Tuolle yksilölle ei ole tehty päävirtakaapelin läpiviennin korjausta, täytyy keskustella myyjäliikkeen kanssa miten tuon saisi parhaiten hoidettua.

    Mutta mitä muuta olisi hyvä katsoa tai kuunnella? Carly on käytössä, joten ainakin joitakin parametreja pystyn koeajolla seuraamaan.



    Kiitokset etukäteen avusta!
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10057
    • KVLA

    #2
    Tuolta selailemaan: https://www.btcf.fi/forum/showthread...ight=ostamassa

    Comment

    • l_j_h
      Newbiemmer
      • Jun 2021
      • 13
      • Korpi

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kiitokset, tuo on varsinainen tietopankki. Pienellä kärsivällisyydellä tuo toki olisi pitänyt löytää itsekin

      Edit: ainakin mahdolliset aiemmat DISA- ja Vanos-korjaukset siis syyniin ketjun perusteella.
      Last edited by l_j_h; 27-06-2021, 18:57.

      Comment

      • jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

        #4
        Terve
        Mitenkään vähättelemättä autovalintaasi, mutta 2006 mallinen, 15 vuotta vanha bmw ei ole kuin max 7000 euron arvoinen.
        Tuolla 14 k€ saa eri merkkisen auton, tilavamman, uudempaa tekniikkaa, vähemmän ajetun jne ja 5 vuotta uudemman.
        Kaikki on tietenkin omia valintoja mutta itse vaihdoin merkkiä ja ainoa missä hävisin on tehot ja valitettavasti vielä huoltokulut puolittuivat ja vakuutuksista lähti 30% pois.

        Comment

        • harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

          #5
          Pyynti on kyllä todella kova. 2006:ssa on faceliftin sähköt (hyvä) mutta vanhempi loota ja kone. Toisaalta ehkä sekin on hyvä, uudemmassa paljon pienempi kulutus + enemmän tehoa mutta myös suoraruiskutuksen murheet.

          Mun 2006 525ix oli ihan ok, ao. tyyppivikojen lisäksi kerran hajosi vesipumppu ja kerran ratkesi syyläri. Bensaa se vei saman mitä V8 nelivetomersu :(

          Itse kun talvella harrasteita kiikaroin niin facelift 530xi oli yksi vaihtari, päällepäin huolletun ja uudemman koneen tyyppiviat rempatun 200k ajetun hintapyynti chattiautossa oli 8k luokkaa. Noissa 200k havinoissa saa varautua puslajumppaan ym. alustahommiin, vähemmän ajetuissa ei vielä tarvi ja 300k rullatuissa ne on jo uusittu

          Jos oikeasti 14k meinaa käyttää E61:seen niin sanoisin että mobile.de tai bytbil.se käteen ja agentti asialle.

          (Päädyin sitten XJ Jaggeen)
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            #6
            Olen aiemminkin todennut mutta varusteltu, ja hyvä kohtuullisesti ajettu e61 on markkinoiden ylihintaisin auto mitä tiedän.

            Tiedän kyllä että markkinat sen hinnan määrittää mutta siihen verraten miten vanha auto on kyseessä, ja mitä muuta vastaavalla rahalla saa.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • l_j_h
              Newbiemmer
              • Jun 2021
              • 13
              • Korpi

              #7
              Tällä hetkellä näyttää siltä, että passaan tuon kyseisen yksilön, luultavasti pitäydyn dieselissä ja odottelen, että vastaan tulee sopivasti ajettu LCI.

              Nelivedoissa on sen verran rajatusti valikoimaa, ettei Saksasta tuominen näytä tuovan merkittävää säästöä. Eikä sen puoleen merkin vaihtaminenkaan.

              Kiitokset vinkeistä!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎