Tervehdys!
Vastaavia postauksia oli jonkinverran mutt sieltä en löytänyt mitään vastaava joten nyt uusiksi!
Eli semmoselle potilaalle tapahtunut näin:
Todenäkösesti (tai parempi sanotuna ihan sen syytä) likasten polttoaineeseen takia alkoi PA pumpun ininä.
Ennen ku ymmärsin mistä oli kyse, kovan kick-down kiihdyttämiseen yhteydessä näytöön hyppäsi "engine fault"msg. Autolla menin lähin bussipysäkille, käynnistin sen uudelleen ja jatkoin matkani takaisin pihalleni.
Asia selvä, piuha kii ja koodeja tuli kolme:4560, 4570, 4610.
Silloin jo ymmärsin pikkuhiljaa ett perästä tulee vinkuva ääntä. Lähi korjaamon tyyppi sanoi ett näköjään pumppu irtisanominen on alkanut jo.
Ei sitt muuta ku connecting the dots menetelmällä tulin johtopäätökseen ett pumppu on vaihdettavissa.
Ja kas, muutama sadan kilometrien jälkeen autoni ei enää starttanut, onneks oli pihalla ja "pump fault" ilmestyi näytölle.
Ei se mitään, uus OEM pumppu ostettu ja vanha pihalle.
Polttoaine tankki putsattu ihan uudenveroiseen näköiseksi (karsta oliki muuratu jo seinät) ja uusi tilalle, kannet kii ja ei muuta ku käynnistys!
Käynnistyi, kaikki oli ihan jees mutta vinkuminen vaan jatkuu! Testin ajon jälkeen ei koodeja, ei tehon hävikkiä eikä muuta.
Kuitenkin, ääntely jatkoi.
Ei siis ollut ihan vastaava ääni kuten vanhalla pumpulla ja jotenkin kuulosti ett ehkä tiiviste falska.
Jaahas, unohdin vaihtamaan polttoaineen putsari... ei muuta ku vaihtoon, oli jo ideana vaihtamaan sitä muuten.
Vaihdon jälkeen ei muutoksia, eli sama rumba vaan jatkuu :-(
Tuli mieleen, voisiko olla ett polttoaine linja oli tukossa mutt ku vanha PA suodatin otin pois nii kyllä nafta meni pihalle ilman mitään estoja.
Voisiko olla ett tiiviste pumpun ja tankin välissä falskaa ja sielt tulossa sisään ilmaa? Kuulemaa jos näin tapahtuis nii järjestelmä ei pystyis ilmaista itensa joten moottori ei siinä tapauksessa käynnistyisi....
Kuitenkin, kaikki toimii kuten pitäisi.
Onko sitt niin paha tsaga ett uusi pumppu on viallinen? Tuskin on...
Onko se mahdollista ett likainen polttoaine on löytänyt reittinsä PA suodattimen ohitse eteenpäin ja aiheuttanut moottorin puolleella häiriötä?
Huomasin muuten äsken ett lievä löpön haju auton mentäessä tuntuu, voisiko kuitenkin olla ett jossain polttoaine pääsee ulos?
Kaikki PA linjan liitokset pumpussa ja vasen puolleella tarkistettu ja ei ollut vuotoja...
Ideoita?
Kiitos jo etukäteen !
Vastaavia postauksia oli jonkinverran mutt sieltä en löytänyt mitään vastaava joten nyt uusiksi!
Eli semmoselle potilaalle tapahtunut näin:
Todenäkösesti (tai parempi sanotuna ihan sen syytä) likasten polttoaineeseen takia alkoi PA pumpun ininä.
Ennen ku ymmärsin mistä oli kyse, kovan kick-down kiihdyttämiseen yhteydessä näytöön hyppäsi "engine fault"msg. Autolla menin lähin bussipysäkille, käynnistin sen uudelleen ja jatkoin matkani takaisin pihalleni.
Asia selvä, piuha kii ja koodeja tuli kolme:4560, 4570, 4610.
Silloin jo ymmärsin pikkuhiljaa ett perästä tulee vinkuva ääntä. Lähi korjaamon tyyppi sanoi ett näköjään pumppu irtisanominen on alkanut jo.
Ei sitt muuta ku connecting the dots menetelmällä tulin johtopäätökseen ett pumppu on vaihdettavissa.
Ja kas, muutama sadan kilometrien jälkeen autoni ei enää starttanut, onneks oli pihalla ja "pump fault" ilmestyi näytölle.
Ei se mitään, uus OEM pumppu ostettu ja vanha pihalle.
Polttoaine tankki putsattu ihan uudenveroiseen näköiseksi (karsta oliki muuratu jo seinät) ja uusi tilalle, kannet kii ja ei muuta ku käynnistys!
Käynnistyi, kaikki oli ihan jees mutta vinkuminen vaan jatkuu! Testin ajon jälkeen ei koodeja, ei tehon hävikkiä eikä muuta.
Kuitenkin, ääntely jatkoi.
Ei siis ollut ihan vastaava ääni kuten vanhalla pumpulla ja jotenkin kuulosti ett ehkä tiiviste falska.
Jaahas, unohdin vaihtamaan polttoaineen putsari... ei muuta ku vaihtoon, oli jo ideana vaihtamaan sitä muuten.
Vaihdon jälkeen ei muutoksia, eli sama rumba vaan jatkuu :-(
Tuli mieleen, voisiko olla ett polttoaine linja oli tukossa mutt ku vanha PA suodatin otin pois nii kyllä nafta meni pihalle ilman mitään estoja.
Voisiko olla ett tiiviste pumpun ja tankin välissä falskaa ja sielt tulossa sisään ilmaa? Kuulemaa jos näin tapahtuis nii järjestelmä ei pystyis ilmaista itensa joten moottori ei siinä tapauksessa käynnistyisi....
Kuitenkin, kaikki toimii kuten pitäisi.
Onko sitt niin paha tsaga ett uusi pumppu on viallinen? Tuskin on...
Onko se mahdollista ett likainen polttoaine on löytänyt reittinsä PA suodattimen ohitse eteenpäin ja aiheuttanut moottorin puolleella häiriötä?
Huomasin muuten äsken ett lievä löpön haju auton mentäessä tuntuu, voisiko kuitenkin olla ett jossain polttoaine pääsee ulos?
Kaikki PA linjan liitokset pumpussa ja vasen puolleella tarkistettu ja ei ollut vuotoja...
Ideoita?
Kiitos jo etukäteen !
Comment