Autoni E61 2007 535d. Kun päästän ratists irti auto alkaa menemään oikealle. Auto on muutenkin jotenkin levoton ajaa. Katsastuksessa ei löytynyt mitään,pyörän kulmat säädetty sekä uudet kesärenkaat hommattu ja tasapainoitettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 hakee oikealle ja on levoton ajaa
Collapse
X
-
Ja omakohtaisella kokemuksella kerron, että hyväksytty katsastus ei ole tae alustan välyksettömyydestä.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Yleisesti autot säädetään kaartumaan hieman oikealle tehtaan jäljiltä. Pyydä säätämään kuulmat ”nollaan” niin auto kulkee suoraan. E6x muuttuu myös levottomaksi (varsinkin x-drive) väärillä ET vanteilla ja eripari yms rengastuksella. Renkaat kulkee urissa eri kohdissa.
Pois ei voi sulkea alustan väljiä, mutta harvoin nämä aiheuttaa ilman kolinoita känninen kyykäärme efektiä. Etuiskarin ylälaakerin jumittaminen tekee ajosta levotonta, kuski ns paikkaa jatkuvasti koska renkaat ei pääse myötäämään urissa yhtään.
Jos olet pks vieppä autosi Leskiselle Nummelaan, jos sen jälkeen kulku on horjuvaa ala etsiä alustasta syytä.
Comment
-
-
Tuolla mainittiin Vianor ja kulmien säätö, varmasti liikekohtaisia eroja, mutta minä kierrän Vianorit BMW kulmiensäätötarpeessa kaukaa, minullahan on rapsaistu f31 autosta ulkoiset merkit veke, oli säädetty ensin f34:n mukaan ja ratti vinossa, ja vinossa toisenkin kerran jälkeen. Merkkihuollolle maksan ilomielin siitä, että tehdään kerralla oikein ja oikeilla painoilla yms.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Ja semmonen mielenkiintonen tekijä vaikuttaa auton ohjautumiseen kuin jouset, eli onko alustaa/jousia/iskareita näppäilty? Omassa kulkineessa säädeltiin 10 kertaa pyörät, ja aina alkoi sama hakeminen, kunnes huomattiin että edellinen omistaja oli iskareiden vaihdon yhteydessä asettanut jouset jousilautaselle väärin...Lähtihän se s..tana, lapasesta
Comment
-
-
Huomiotavaa on vielä renkaiden leveys ja profiili. Jos takana on leveät ja matalat läskit,niin ne tehtaan ohjearvoilla kulkee melko lailla renkaan sisäkantillaan. Ei siis koko kulutuspinnallaan. Ja merkkiliikkeessä säädettäessä ohjearvoista ei poiketa. Mutta jos ne säädöt teettää muualla jollain osaavalla pajalla,niin arvot voi säädättää ohjearvoista poikkeavaksi. Esim. taka-camperit kannattaa säädättää leveillä renkailla ohjearvoja reilusti pystympään.
Comment
-
Comment