Missähän kiikastaa ku käytin kattoluukkua tuuletus asennossa, ja kun pistin kiinni niin jäi etulasi lonksumaan takakulmasta tien heitoissa ylösalasin muutaman millin pitäen ärsyttävää ääntä:think Tehin sen opetus homman napilla useammin, mutta silti jäi lonksumaan. Sitte käsikäytöllä laitoin sen vähän alemmas että ei niin lonkkasis mutta sitte antaa sen kattoluukun varoitusvalon mittaristoon ku auton käynnistää
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Panoraama ongelma
Collapse
X
-
E61 Panoraama ongelma
F20 M140i
ex.
E61 530xd M-sport
E46 320d
E92 335i M-sport
E91 335d M-sport
E39 525i M-sport
E38 740iLTags: None
-
-
Päivitystä tähän jos joku muu samanlaisen ongelman kans painii. Vaihdoin uuden tiivisteen niin loppu kolina Toinen käsipari helpottaa kummasti. Bemariosilta tilasin tiivisteen (oli muuten hyllyssä ), maksokohan n. 70€.
Ensin vaan 4xT25 ruuvia irti pikkuluukun sivuista jolloin pikkulasin saa nostettua pois. Sitte laskee ison lasin niin taakse ku menee tai vähintään niin että laskee tiivisteen alle. Sen jälkeen nyppimään tiivistettä pois jonka jälkeen huolellinen putsaus. Itse puhdistin bräkleenillä useampaan otteeseen. Uutta tiivistettä paikalleen pikkuhiljaa ja huolellisesti, oikeasta kohtaa katkasu (tiiviste on n. 30cm pitempi jolloin pitää ite lyhentää sopivaksi).
Sitte ei muutaku pikkulasi takasin paikalle, menee helpoiten ku lähtee työntään lasin etuosaa luukun reiän takaosasta jolloin lasin rungon ura lähtee menemään tiiviste uralla kohti ”eturäystästä”. Säädin lasin takaosastaan n. Millin ylemmäksi ku katto ja etuosasta ihan karvan verran alemmaksi ku etulasi. Ei tullu suhinoita Sitte ku kaikki kasassa ja säädetty niin kattoluukun opetus kattoluukun nappia taivasta kohti painamalla n. 30sec jolloin se käy joka liikkeen läpi.
Aikaa kulu ekaa kertaa tehtäessä kahdestaan reilu pari tuntia kun vanhan tiivisteen liimat jäi kiinni ja piti nyppiä poisF20 M140i
ex.
E61 530xd M-sport
E46 320d
E92 335i M-sport
E91 335d M-sport
E39 525i M-sport
E38 740iL
-
-
Tuli juuri sopivaan aikaan nämä ohjeet, kiitoksia! Juuri viikonloppuna revin omasta vanhaa tiivistettä pois. Eipä tuohon paljon muuta lisättävää kuin, että samalla tietysti kannattaa putsata ja mahdollisesti voidella mekanismit, homma kannattaa tehdä kunnolla lämpöisessä tilassa (tarttuu hyvin liima ja on tiiviste varmasti pehmeä) ja tiivistettä ei pidä venyttää.
Se vanhan tiivisteen liiman irrotus onkin melko zeniläinen homma, kun se liimapinta käytännössä jää koko matkalta koriin ja siinä meneekin merkittävä määrä ajasta sitä siitä (sormin) irti hieroen.
E
Comment
-
Comment