Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d -04, K-CAN, virran hävitäminen, ikkunat/ovet aukee itsestään. (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    #16
    Originally posted by arska86 View Post
    Kontissa vettä? MPM rikki?

    Nuo komponenttien sijainnit on nopeampi katsoa itse ISTA:sta, kun sillä näjöjään kooditkin luet.
    Ei ole kontissa vettä, katsoin juuri.

    Mutta missähän tämä MPM on ja mimmoinen boksi?
    Missä siaitsee Telephone moduleja mimmoinen se on?
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by tonnizi View Post
      Ei ole kontissa vettä, katsoin juuri.

      Mutta missähän tämä MPM on ja mimmoinen boksi?
      Missä siaitsee Telephone moduleja mimmoinen se on?
      Sieltä kontista löytyy molemmat. Kuten edellä todettiin, niin katso ISTA:lla sijainnit kun sillä luet koodit. Nopeammin ne sillä katsoo kun tänne foorumille kirjoittaa viestiä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #18
        Originally posted by Haju69 View Post
        Onko akkukaapeli (+ johto) kampanja tehty tähän autoon?
        Tänään soitin laakkoselle ja kysyin onko tästä autosta käyty kampanja(t) vai ei. Niin sanoivat että yksi kampanja on voimassa, ja se on akku kaapeliin liittyvä.
        Sain ajan perjantaille

        Toivottavasti sen jälkeen häviäisi vika tai selviäisi enemmän missä vika on.
        Last edited by tonnizi; 20-09-2021, 16:34.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #19
          Originally posted by Haju69 View Post
          https://www.laakkonen.fi/bavaria/bmw...pisteet/kaikki

          Sieltäpä katsoo lähimmän.

          Netissä voi tuolla myös varata siis aikaa ja siinä joskus ainakin näkyi avoimet kampanjat kun jos niitä on on tekemättä kun syöttää auton tiedot.
          Kävin perjantaina siellä akkukaapelin tarkastus/vaihto Kampanjassa.
          Kaikki oli kunnossa kuulema.

          Vieläkin ollaan saman ongelman äärellä, eli 4h - yön seisonan jälkeen virrat hävinnyt autosta.

          Testiksi otin pois käytöstä:
          - MPM Module (Ei ollut vaikutusta)
          - Kuskin ja apukuskin penkin modulit (Ei ollut vaikutusta)
          - Trailer Module (Ei ollut vaikutusta)
          - Nyt otin pois Takaluukun lipan alta Radio/Anteeni module
          Mutta tämä ei vaikuta asiaan millään tapaa.

          Mutta kävi mielessä että voisiko kori moduuli tai ECU tehdä tuota?
          ECU:ssa oli 3-4 pinniä hapettunut, mutta ecu ei haise mitenkään palaneelle tai ylipäätänsä omituiselle. Ecun piuhoissa päät oli myös vähän hapettunnu.
          Last edited by tonnizi; 28-09-2021, 20:19. Reason: Update vikaa
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            #20
            Nyt tänään sen verran katselin noita aamulla, niin akun jännite 13.00, niin jänniteet tipahtaa 12.06-12.10 kahdessa tunnissa. Ja tällöin otettu Terminal 15 relay irti

            Mutta kun jännite on 13.00 ja ottaa terminal 30 relay:n pois, niin kahden tunnin päästä näyttää jänniteet 12.51-12.68 välille.

            - Vikakoodit pystyn vasta itse lukemaan 3pv päästä, ku tulee toimiva piuha
            Last edited by tonnizi; 17-10-2021, 22:13.
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #21
              Virran häviäminen yön aikana saatu ratkaistua.
              Rikkinäinen mittaristo söi autosta virrat yön aikana
              Last edited by tonnizi; 11-07-2022, 13:59. Reason: Virrat
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #22
                Tappelen vieläkin tämä k-can line faultin kanssa.
                Nyt on vaihdettu näyttö, mutta k-can line fault ei häviä mihinkään.

                Yhdellä facebook ryhmässä joku sanoi että Rikkinäinen MULF voisi tehdä tätä ongelmaa myös. Pitääkö paikaansa?
                Kontti on täysin kuiva.
                Olisi tosi kiva saada noi vikakoodit pois.

                Vikakoodit luettu ja tässä ovat ne:

                Moduuli puusta kuva(ISTA):


                Kysymys:
                Pystyykös näitä testaa esim että otan ny kaikki irti paitsi CAS? ja rupeen lykkimään niitä takasin niin kauan ku palaa tyylil tuo K-CAN Line Fault?
                Vai Otan irti niin kauan ku K-CAN Line Fault häviää?
                Last edited by tonnizi; 11-07-2022, 14:06.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by tonnizi View Post
                  tappelen vieläkin tämä k-can line faultin kanssa.
                  Nyt on vaihdettu näyttö, mutta k-can line fault ei häviä mihinkään.

                  Yhdellä facebook ryhmässä joku sanoi että Rikkinäinen MULF voisi tehdä tätä ongelmaa myös. Pitääkö paikaansa?

                  Kontti on täysin kuiva.

                  - Olisi tosi kiva saada noi vikakoodit pois.
                  Ota MULF irti ja laita looppi valokuituun ja katso katosiko ongelma. Jos ohjainlaite vetää väylän jumiin se irroittamalla se vika katoaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • tonnizi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1501
                    • Mäntsälä

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ota MULF irti ja laita looppi valokuituun ja katso katosiko ongelma. Jos ohjainlaite vetää väylän jumiin se irroittamalla se vika katoaa.
                    Aikasemmin oli vain piuhat irti MULF:ista, ja ei mitään looppia ollut laitettu.
                    Vika silti ei hävinnyt.

                    Niin pitäisikö nyt testaa vaikka että laitan sen Loopin sinne ja sit katsoa?
                    Social Media:
                    - Twitter
                    - Instagram
                    - Twitch

                    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                    Nykyinen:
                    E61 530d -04
                    Ex:
                    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Nyt on looppi laitettu tuonne konttin puolelle TEL/MULF piuhalle.
                      Mutta ongelma ei hävinnyt.
                      Last edited by tonnizi; 11-07-2022, 14:12.
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #26
                        Ovien lukkosta ja ikkunoiden itsestään aukeamiseen yön aikana löytyi vika.
                        Kuskin oven lukko yksikkö.
                        Last edited by tonnizi; 11-09-2022, 00:47.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1575

                          #27
                          Katso noisen kontin modulien sisään, monesti näyttää päällepäin hyvältä mutta sisällä onkin sitten eri juttu. Purkkeja vaan irti ja koodeja kattomaan lähteekö kcan väylä pois. Kannattaa noita purkkien liittimiä käydä läpi myös, että löytyykö esim casista vesivahinkoa.

                          Testaa myös tuota mittariston irroittamista. Oliko se vaihtaessa tehdas uusi vai käytetty?
                          Last edited by ptikkala; 06-07-2022, 19:35.

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            #28
                            Originally posted by ptikkala View Post
                            Katso noisen kontin modulien sisään, monesti näyttää päällepäin hyvältä mutta sisällä onkin sitten eri juttu. Purkkeja vaan irti ja koodeja kattomaan lähteekö kcan väylä pois. Kannattaa noita purkkien liittimiä käydä läpi myös, että löytyykö esim casista vesivahinkoa.

                            Testaa myös tuota mittariston irroittamista. Oliko se vaihtaessa tehdas uusi vai käytetty?
                            K-can line fault ongelma oli jo ennen mittariston vaihtoa.
                            Mittariston vaihdolla saatiin virran häviämis ongelma pois. K-CAN Line Fault tällä nyt kuitenkaan ei ollut mitään vaikutusta.

                            - Kontin modulet ovat käytetty irti yksitellen ja katsottu vikakoodia ja k-can line fault ei hävinny.
                            Myös kaikki kontin modulit otettu samaa aikaa irti ja sama ongelma jatkuu.
                            - IHKA käytetty irti ja ainaki fault pysy viel.

                            - CAS en oo uskaltannut ottaa irti, koska ei on sanottu että ei saa ja pitäisi olla toinen CAS millä testaa.
                            - Mutta vois uudelleen testaa tota IHKA ku viimeks kaikki meni punaiselle heti ku otti IHKA irti.
                            Last edited by tonnizi; 11-07-2022, 14:19.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 958
                              • Salo

                              #29
                              Irrottaa ensin akun, ja sen jälkeen kaikki modulit (k-can) väylästä irti.

                              Mittarilla tarkistaa että väylän johdot eivät ole oikosessa keskenään tai auton runkoon tai mihinkään.
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                #30
                                Originally posted by kalevik View Post
                                Irrottaa ensin akun, ja sen jälkeen kaikki modulit (k-can) väylästä irti.

                                Mittarilla tarkistaa että väylän johdot eivät ole oikosessa keskenään tai auton runkoon tai mihinkään.
                                CAS ei vissii uskalla irroitella?

                                Mietin vaa, voinko tehdä niin että:
                                Akku irti ja nodule irti
                                Akku takas ja katoo häviikö fault vai ei, ja seuraava module
                                Last edited by tonnizi; 10-07-2022, 19:56.
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎