Nyt syksyn tultua on vaihdevalitsin käynyt temppuilemaan siten, etta D-asentoon vetaessa (taaksepain), tikku ei liiku. R-asentoon tyonnettaessa (eteenpain) tikku liikkuu normaalisti. Kyseessa on LCI-mallin vaihdevipu.Minulla tuli mieleen, etta jonkinlainen mekaaninen lukitus ei vapaudu kun auton kaynnistaa ja se estaa vaihdevalitsimen liikkumisen taaksepain. Vaihteen saa D-asentoon kun tikkua nykii mutta se ei liiku kuin muutaman millin ja toimii siten vaarin.Onko kellaan kokemusta ko. vaihdevalitsinlootan avaamisesta ja missa ongelma siella mahdollisesti piilee? Enta jos hankin toisen vaihdevalitsinlaatikon ja vaihdan sen paikalleen, pitaako se koodata ajotietokoneelle erikseen?EDIT: Työpaikan tietokone sekoilee suomalaisten aakkosten kanssa ja sotku on kamalaa. Vaihdettu aa:ksi ja oo:ksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E60 LCI vm 2008 automaattivaihteiston valitsimen ongelma
Collapse
X
-
BMW E60 LCI vm 2008 automaattivaihteiston valitsimen ongelma
Last edited by Austeniitti; 21-10-2021, 11:35.Tags: None
-
-
Originally posted by Austeniitti View PostTarvitseeko uutta vaidevalitsinyksikköä koodata vai toimiiko "suoraan"?
Comment
-
-
Originally posted by Austeniitti View PostMinulla tuli mieleen, etta jonkinlainen mekaaninen lukitus ei vapaudu kun auton kaynnistaa ja se estaa vaihdevalitsimen liikkumisen taaksepain.
Eteenpäin kepissä on lukitus, eli vaatii että kyljessä olevaa nappulaa painetaan...???
EX: 530D F10 LCI -15
EX: 530D E61 LCI -08
EX: 320D E91 -07
Comment
-
-
Originally posted by bmw77 View PostEikait kepakossa ole minkäänlaista mekaanista lukitusta taaksepäin? Eli keppiä voi nykiä taaksepäin (D:lle) vaikkei virrat olisi päällä, tai kyljessä olevaa vapautus nappulaa ei oltas painettu.
Eteenpäin kepissä on lukitus, eli vaatii että kyljessä olevaa nappulaa painetaan..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment