Lohko otti ja räpsähti halki kesällä. Purin moottorin ja silloin irrotin tuon alipainepumpun puolikaaren pultit, joita ei TIS ohjeen mukaan sitten missään nimessä olis saanu irrottaa. Pultit meni tietenkin poikki eikä kanteen katkennut puoli lähtenyt hitsailuvirityksistä huolimatta irti. 
Eli siis tuosta kannesta nouseva puolikaari
Nyt kone kasattuna uudella lohkolla. Kiinnitin puolikaaren paikalleen metalliepoksilla, mutta sehän ei kestänyt mitään. Vuotaa öljyä tuosta alipainepumpun alta. Puolikaari tuntuu olevan ihan irti kun heiluu sormella tökkiessä.
Onko kukaan muu ollut näin tyhmä, että on irrottanut tuon puolikaaren? Hitsata ei uskalla kun alumiinia. Oon miettiny kaikenlaisia pantavirityksiä ja rautalankaa jne. yrittää puristaa puolikaaren kantta vasten. Vähän virittelyksi menee. Oisko mitään hyviä ideoita tai pohdintaa tuon korjaamiseen.
Ajatuksena lähtee poraan vanhoihin pultteihin käsiporalla varovasti milin reikiä ja sitten suurentaa niin että saan vanhojen pulttien paikalle 4mm kierretangon läpi venakopasta kanteen. Tangon päihin mutterit ja näin puristaa kannen, tuon puolikaaren ja venttiilikopan tiivisteineen yhteen. Näin siitä saisi pitävän. On vaan aika projekti saada reiät suoraan, kun terä hakeutuu teräksisen pultin ohi alumiiniseen kanteen.
Lisäks vois kysyä mikä vitun idea on ollu laittaa nää tehtaalla kiinni niin, ettei pultteja voi irrottaa tai ne katkee.

Eli siis tuosta kannesta nouseva puolikaari
Nyt kone kasattuna uudella lohkolla. Kiinnitin puolikaaren paikalleen metalliepoksilla, mutta sehän ei kestänyt mitään. Vuotaa öljyä tuosta alipainepumpun alta. Puolikaari tuntuu olevan ihan irti kun heiluu sormella tökkiessä.
Onko kukaan muu ollut näin tyhmä, että on irrottanut tuon puolikaaren? Hitsata ei uskalla kun alumiinia. Oon miettiny kaikenlaisia pantavirityksiä ja rautalankaa jne. yrittää puristaa puolikaaren kantta vasten. Vähän virittelyksi menee. Oisko mitään hyviä ideoita tai pohdintaa tuon korjaamiseen.
Ajatuksena lähtee poraan vanhoihin pultteihin käsiporalla varovasti milin reikiä ja sitten suurentaa niin että saan vanhojen pulttien paikalle 4mm kierretangon läpi venakopasta kanteen. Tangon päihin mutterit ja näin puristaa kannen, tuon puolikaaren ja venttiilikopan tiivisteineen yhteen. Näin siitä saisi pitävän. On vaan aika projekti saada reiät suoraan, kun terä hakeutuu teräksisen pultin ohi alumiiniseen kanteen.
Lisäks vois kysyä mikä vitun idea on ollu laittaa nää tehtaalla kiinni niin, ettei pultteja voi irrottaa tai ne katkee.
Comment