Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pre-lci comfort penkkien retrofit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cruwil
    Bimmer Rookie
    • Dec 2019
    • 30
    • Helsinki

    E60 pre-lci comfort penkkien retrofit

    Onkos kukaan vaihtanut puolisähkö penkeistä comfort täyssähkö penkkein? Tuli juuri hommattua comfort penkit eikä netistä löydy kunnon ohjeita? Virta ja maadoitus kuulema pitää siirtää ja K-bus kojelaudassa olevasta penkinlämmitys ja luistonesto napista?
    BMW E60 M54B22 2004
  • Cruwil
    Bimmer Rookie
    • Dec 2019
    • 30
    • Helsinki

    #2
    Onnistuin retrofittauksessa, ei ole tarvetta enään!
    BMW E60 M54B22 2004

    Comment

    • Cruwil
      Bimmer Rookie
      • Dec 2019
      • 30
      • Helsinki

      #3
      Jos joku joskus tarvitsee apua retrofittauksessa niin voin yrittää auttaa. Jos siis pre lci ja vaihot puolsähkö -> täyssähkö
      BMW E60 M54B22 2004

      Comment

      • AlastairPitt
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 153
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Cruwil View Post
        Jos joku joskus tarvitsee apua retrofittauksessa niin voin yrittää auttaa. Jos siis pre lci ja vaihot puolsähkö -> täyssähkö
        Oliks sulla jotain ohjetta tallessa? Ei nyt ihan heti aikeissa mutta tarkotuksena jossain vaiheessa kun sopivat jakkarat löytyy niin vaihtaa.
        BMW 525i E60 - 04

        Comment

        • Cruwil
          Bimmer Rookie
          • Dec 2019
          • 30
          • Helsinki

          #5
          (Poistettu)
          BMW E60 M54B22 2004

          Comment

          • tontze
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 99
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Cruwil View Post
            Hei,
            tein nopeasti pdf:n miten retrofitata puolisähköistä täyssähkö comfort penkkeihin jos sinulla ei ole koko johtosarjaa autosta jossa on ollut comfort penkit. Ajattelin tehdä koska kauhean moni ei ole tehnyt kyseisestä retrofittauksesta mitään ohjetta tai halua kertoa, sillä itse pähkäilin monta päivää kyseistä retrofittausta.

            Kuulostaa aika fataalilta tempulta ?

            "Kun kannet ovat irti pitää löytää maadoitus (ruskea johto) ja virta (puna vihreä johto) ja yhdistää ne toisiinsa."


            Ja tietysti, kiitos ohjeesta, alkoi kiinnostamaan :P




            Last edited by tontze; 07-03-2022, 20:39.
            BMW E60 520ia 2009
            BMW R1200GS 2009

            Comment

            • Cruwil
              Bimmer Rookie
              • Dec 2019
              • 30
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by tontze View Post
              Kuulostaa aika fataalilta tempulta ?

              "Kun kannet ovat irti pitää löytää maadoitus (ruskea johto) ja virta (puna vihreä johto) ja yhdistää ne toisiinsa."


              Ja tietysti, kiitos ohjeesta, alkoi kiinnostamaan :P




              Oho joo siis ei kannata maadotusta ja virtajohtoo toisiinsa kiinni pistää Enpäs huomannut tuota kirjoitusvirhettä
              BMW E60 M54B22 2004

              Comment

              • Cruwil
                Bimmer Rookie
                • Dec 2019
                • 30
                • Helsinki

                #8
                (Poistettu)
                Last edited by Cruwil; 30-08-2022, 16:38.
                BMW E60 M54B22 2004

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16295
                  • Leppävirta

                  #9
                  Molemmat lähes saman nimiset topikit samalta käyttäjältä yhdistetty yhteen.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • JesseV
                    Newbiemmer
                    • Oct 2021
                    • 26
                    • Nokia

                    #10
                    Eroaakohan LCI:ssä tää projekti kuinka? Eli, jos lci:n puolisähköiset karvalakki-istuimet päivittää lci:n täyssähköisiin comfortteihin?

                    Comment

                    • IiroU
                      BTCF Member
                      • Oct 2021
                      • 277
                      • Rauma

                      #11
                      Originally posted by Cruwil View Post
                      Hei,
                      tein nopeasti pdf:n miten retrofitata puolisähköistä täyssähkö comfort penkkeihin jos sinulla ei ole koko johtosarjaa autosta jossa on ollut comfort penkit. Ajattelin tehdä koska kauhean moni ei ole tehnyt kyseisestä retrofittauksesta mitään ohjetta tai halua kertoa, sillä itse pähkäilin monta päivää kyseistä retrofittausta.

                      Tekstissä pikkuinen kirjoitusvirhe.
                      "Ota irti kannet jotka ovat siinä päällä jotta pääset
                      käsiksi johtoihin. Kun kannet ovat irti pitää löytää maadoitus (ruskea johto) ja virta (puna vihreä
                      johto) ja yhdistää ne toisiinsa"
                      Pitää siis yhdistää auton johdon maadoitus ja virta penkin johdoissa oleviin maadoitukseen ja virtaan eikä toisiinsa
                      Mites nuo muut johdot? Sopiiko penkkien johtosarjat toisiinsa lukuunottamatta noita virtajohtoja sekä CAN-väylää? Kyllä kai ne kaikki kuuluu yhdistää? Pistitkö vaan jonkun hyppylangan CAN-liittimestä sinne paneelille?
                      E65 745d Individual -07

                      Ex:
                      E39 530dA Touring M-Sport -02
                      E39 528i Sedan -00

                      Vikadiaknostiikkaa oman osaamisen rajoissa
                      Rauma ja lähialueet, YV saa kiinni

                      Comment

                      • marko666
                        BTCF Member
                        • Apr 2018
                        • 7
                        • pyhäsalmi

                        #12
                        Originally posted by Cruwil View Post
                        Jos joku joskus tarvitsee apua retrofittauksessa niin voin yrittää auttaa. Jos siis pre lci ja vaihot puolsähkö -> täyssähkö
                        Morjens ois sama homma edessä Mitäs kaikkee tarvii ennenkö ees alotan penkkien vaihtoo?

                        Comment

                        • JesseV
                          Newbiemmer
                          • Oct 2021
                          • 26
                          • Nokia

                          #13
                          Jees, mulla alkaa olla ny piuhoja vedelty hanskalokeron taakse ja johtosarjoja muutenkin kyhäilty uuteen uskoon WDS Onlinen sähkökuvien perusteella. On vaan yks asia, joka vielä mietityttää.

                          Onko K_BUS sama asia kun LIN_SZM? Auto on vm 2008 ja tuolla SZM-moduulin liittimellä onkin LIN_SZM-lähtö, kun noissa kaikissa penkkien kytkentäkaavioissa ja ohjeissa käsketään vetämään ko-moduulilta K_BUS. Liitteenä kuvat 2007--> mallisten SZM-moduulin sähkökaaviosta sekä penkkien kytkennästä.

                          Saanko jostain muualta K_BUS-tiedon? Penkit on vm 2005 autosta.

                          EDIT: Body Gateway -moduulilta tulee nykyiselle puolisähköpenkille LIN_SH ja kyseinen moduuli näyttäis pitävän sisällään myös LIN_BUS-pinnin.

                          EDIT2: Ton kakkoskuvan perusteella K-Busin sais liittimeltä X16919, pinnistä 2. Kokeillaan siis sitä. Näytti vain olevan tyhjä kohta siinä, mutta ehkä siinä A169-moduulissa on kuitenkin tarvittava liikenne sisällä.


                          EDIT3: Toimii! Eli tässä 2008 LCI:ssä K-Bus tulee tuosta X16919-liittimen pinnistä 2. Ja se piti siihen itse lisätä, oli tyhjänä vakiona. Ainakin penkin kaikki säädöt toimivat napeista nyt.
                          Attached Files
                          Last edited by JesseV; 04-09-2023, 12:52.

                          Comment

                          • JesseV
                            Newbiemmer
                            • Oct 2021
                            • 26
                            • Nokia

                            #14
                            Jatkoa edelliseen. Kuskin penkki paikoillaan, mutta napeista ei tapahdu mitään. Otin repsikan penkistä napit kuskin penkille -> liikkuu. Napit takas repsikan penkkiin --> repsikan napeista säätyy molemmat penkit yhtä aikaa.

                            Eli tää vaatinee sit kuitenkin jonkun koodauksen. :think:

                            EDIT: Jatketaan monologia vielä sen verran, että pähkäilin ja pähkäilin, tutkin sähkökuvia jälleen kerran. Muistin, että apukuskin penkin virtaliittimessä oli lisämaa valmiina pinnissä 2, mutta kuvissa se on kuskin penkin virtaliittimessä. Eli päinvastoin mitä penkin mukana tulleissa johtosarjoissa. Asentaessa päädyin tilanteeseen, että se oli molemmissa.

                            Tuon edellä kuvaillun virhetoiminnan vuoksi päättelin, että koska napeilta lähtee tieto samaan K-Bus-väylään ja napit on samanlaiset (esim. apukuskin napit toimivat molemmin puolin asennettuna), on oltava jokin kytkentä, joka määrittelee kumpaa penkkiä ohjataan. Otin kuskin penkiltä tuon lisämaan pois --> napit toimii. Olkoon tämä nyt täällä tallessa, jos joku taistelee vastaavan ongelman kanssa.
                            Last edited by JesseV; 06-09-2023, 19:11.

                            Comment

                            • Diesel-Dalton
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2022
                              • 42
                              • Keskisuomi

                              #15
                              Originally posted by JesseV View Post
                              Jatkoa edelliseen. Kuskin penkki paikoillaan, mutta napeista ei tapahdu mitään. Otin repsikan penkistä napit kuskin penkille -> liikkuu. Napit takas repsikan penkkiin --> repsikan napeista säätyy molemmat penkit yhtä aikaa.

                              Eli tää vaatinee sit kuitenkin jonkun koodauksen. :think:

                              EDIT: Jatketaan monologia vielä sen verran, että pähkäilin ja pähkäilin, tutkin sähkökuvia jälleen kerran. Muistin, että apukuskin penkin virtaliittimessä oli lisämaa valmiina pinnissä 2, mutta kuvissa se on kuskin penkin virtaliittimessä. Eli päinvastoin mitä penkin mukana tulleissa johtosarjoissa. Asentaessa päädyin tilanteeseen, että se oli molemmissa.

                              Tuon edellä kuvaillun virhetoiminnan vuoksi päättelin, että koska napeilta lähtee tieto samaan K-Bus-väylään ja napit on samanlaiset (esim. apukuskin napit toimivat molemmin puolin asennettuna), on oltava jokin kytkentä, joka määrittelee kumpaa penkkiä ohjataan. Otin kuskin penkiltä tuon lisämaan pois --> napit toimii. Olkoon tämä nyt täällä tallessa, jos joku taistelee vastaavan ongelman kanssa.

                              Kiitos paljon, teit siis LCIhin?

                              Puolsähköt -> comf?
                              e61 530d 12/07 - vielä vakio

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎