Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d vedot hukassa, alipaineongelma

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mara34
    BTCF Member
    • Nov 2021
    • 12
    • Pori

    E60 530d vedot hukassa, alipaineongelma

    Tässä pakkaskelien saavuttua saanut taas tapella muutaman ongelman kanssa autoa koskien, autona E60 530d 2003.

    Elikkä nyt päällimmäisenä murheena on tuo että vedot on hukassa, sen lisäksi jokainen hehku antaa vikakoodia jonka seurauksena lähtee kylmänä aina käyntiin mutta sammuu alle sekunnin käynnin jälkeen. Noin kymmenen käynnistyksen jälkeen lähtee tasaisesti käymään. Tätä varten ostin uuden hehkureleen joka on vielä asentamatta, ilmeisesti tuo rele on jo kerran vaihdettu.

    Takaisin ahto-ongelman pariin, kierrokset nousee max 2k ajon aikana, paikallaan hyvällä tuurilla 3k. Ainoana vikakoodina ongelmaan liittyen löytyy 3F35 - DDE: Charge-air tube monitoring at idle. En itse tiedä voiko hehkujen toimimattomuus tuohon vaikuttaa, mutta pidän epätodennäköisenä. Ahtovuotoja ei ole.

    Turbo on alipaineohjatulla hukkaportilla, jonka toimintaa en ole kaasutellessa seurannut, mutta käynnistäessä tanko liikkuu sen 5-10mm. Tankoa ruuvaillessa ei oikein ahtoalue muutu. Olisko jollain vinkkiä tai heittää jotain silmämäärästä mittaa hukkaportin tangon oikealle säädölle?
    Alipainesäiliöltä kun nyppäsee letkun irti niin tuntuu toimivan suht normaalisti, sillon tanko palaa asentoon missä se on auton ollessa sammuksissa. Myös linkin takaa löytyvä osa 1 jää vinkumaan hetkeksi aikaa auton sammuttamisen jälkeen. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3536

    Eli tiivistettynä kaipaan vastauksia hukkaportin tangon oikea säätöön sekä missäpäin alipainesysteemiä mättää?
    Kiitos avuista etukäteen
    Last edited by Mara34; 01-12-2021, 21:19.
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    #2
    Originally posted by Mara34 View Post
    Tässä pakkaskelien saavuttua saanut taas tapella muutaman ongelman kanssa autoa koskien, autona E60 530d 2003.

    Elikkä nyt päällimmäisenä murheena on tuo että vedot on hukassa, sen lisäksi jokainen hehku antaa vikakoodia jonka seurauksena lähtee kylmänä aina käyntiin mutta sammuu alle sekunnin käynnin jälkeen. Noin kymmenen käynnistyksen jälkeen lähtee tasaisesti käymään. Tätä varten ostin uuden hehkureleen joka on vielä asentamatta, ilmeisesti tuo rele on jo kerran vaihdettu.

    Takaisin ahto-ongelman pariin, kierrokset nousee max 2k ajon aikana, paikallaan hyvällä tuurilla 3k. Ainoana vikakoodina ongelmaan liittyen löytyy 3F35 - DDE: Charge-air tube monitoring at idle. En itse tiedä voiko hehkujen toimimattomuus tuohon vaikuttaa, mutta pidän epätodennäköisenä. Ahtovuotoja ei ole.

    Turbo on alipaineohjatulla hukkaportilla, jonka toimintaa en ole kaasutellessa seurannut, mutta käynnistäessä tanko liikkuu sen 5-10mm. Tankoa ruuvaillessa ei oikein ahtoalue muutu. Olisko jollain vinkkiä tai heittää jotain silmämäärästä mittaa hukkaportin tangon oikealle säädölle?
    Alipainesäiliöltä kun nyppäsee letkun irti niin tuntuu toimivan suht normaalisti, sillon tanko palaa asentoon missä se on auton ollessa sammuksissa. Myös linkin takaa löytyvä osa 1 jää vinkumaan hetkeksi aikaa auton sammuttamisen jälkeen. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3536

    Eli tiivistettynä kaipaan vastauksia hukkaportin tangon oikea säätöön sekä missäpäin alipainesysteemiä mättää?
    Kiitos avuista etukäteen
    Kaverilla oli sama ongelma.
    Koita nollata vikakoodit. sen jälkeen pitäisi nousta normaalisti kierrokset jopa yli 3 tonnin.

    Myös koita pakkopoltaa tuo DPF.
    onnistuu ihan ISTALLA.

    Moottorin lämmöt pitää olla vähintää 75c ja nopeus vähän yli 60, että lähtee pakko poltaa.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse tarejr@gmail.com.

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    Working...
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎