Tässä pakkaskelien saavuttua saanut taas tapella muutaman ongelman kanssa autoa koskien, autona E60 530d 2003.
Elikkä nyt päällimmäisenä murheena on tuo että vedot on hukassa, sen lisäksi jokainen hehku antaa vikakoodia jonka seurauksena lähtee kylmänä aina käyntiin mutta sammuu alle sekunnin käynnin jälkeen. Noin kymmenen käynnistyksen jälkeen lähtee tasaisesti käymään. Tätä varten ostin uuden hehkureleen joka on vielä asentamatta, ilmeisesti tuo rele on jo kerran vaihdettu.
Takaisin ahto-ongelman pariin, kierrokset nousee max 2k ajon aikana, paikallaan hyvällä tuurilla 3k. Ainoana vikakoodina ongelmaan liittyen löytyy 3F35 - DDE: Charge-air tube monitoring at idle. En itse tiedä voiko hehkujen toimimattomuus tuohon vaikuttaa, mutta pidän epätodennäköisenä. Ahtovuotoja ei ole.
Turbo on alipaineohjatulla hukkaportilla, jonka toimintaa en ole kaasutellessa seurannut, mutta käynnistäessä tanko liikkuu sen 5-10mm. Tankoa ruuvaillessa ei oikein ahtoalue muutu. Olisko jollain vinkkiä tai heittää jotain silmämäärästä mittaa hukkaportin tangon oikealle säädölle?
Alipainesäiliöltä kun nyppäsee letkun irti niin tuntuu toimivan suht normaalisti, sillon tanko palaa asentoon missä se on auton ollessa sammuksissa. Myös linkin takaa löytyvä osa 1 jää vinkumaan hetkeksi aikaa auton sammuttamisen jälkeen. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3536
Eli tiivistettynä kaipaan vastauksia hukkaportin tangon oikea säätöön sekä missäpäin alipainesysteemiä mättää?
Kiitos avuista etukäteen
Elikkä nyt päällimmäisenä murheena on tuo että vedot on hukassa, sen lisäksi jokainen hehku antaa vikakoodia jonka seurauksena lähtee kylmänä aina käyntiin mutta sammuu alle sekunnin käynnin jälkeen. Noin kymmenen käynnistyksen jälkeen lähtee tasaisesti käymään. Tätä varten ostin uuden hehkureleen joka on vielä asentamatta, ilmeisesti tuo rele on jo kerran vaihdettu.
Takaisin ahto-ongelman pariin, kierrokset nousee max 2k ajon aikana, paikallaan hyvällä tuurilla 3k. Ainoana vikakoodina ongelmaan liittyen löytyy 3F35 - DDE: Charge-air tube monitoring at idle. En itse tiedä voiko hehkujen toimimattomuus tuohon vaikuttaa, mutta pidän epätodennäköisenä. Ahtovuotoja ei ole.
Turbo on alipaineohjatulla hukkaportilla, jonka toimintaa en ole kaasutellessa seurannut, mutta käynnistäessä tanko liikkuu sen 5-10mm. Tankoa ruuvaillessa ei oikein ahtoalue muutu. Olisko jollain vinkkiä tai heittää jotain silmämäärästä mittaa hukkaportin tangon oikealle säädölle?
Alipainesäiliöltä kun nyppäsee letkun irti niin tuntuu toimivan suht normaalisti, sillon tanko palaa asentoon missä se on auton ollessa sammuksissa. Myös linkin takaa löytyvä osa 1 jää vinkumaan hetkeksi aikaa auton sammuttamisen jälkeen. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3536
Eli tiivistettynä kaipaan vastauksia hukkaportin tangon oikea säätöön sekä missäpäin alipainesysteemiä mättää?
Kiitos avuista etukäteen
Comment