Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 täysin kuollut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mara34
    BTCF Member
    • Nov 2021
    • 12
    • Pori

    E60 täysin kuollut

    Elikkä 530d e60 2003, ongelmana auto ei vastaa avaimeen millään tavalla, pienintäkään valoa ei ulkona tai sisällä, keskuslukitus ei toimi, eli täysin kuollut auto. Silti konepellin alta saa akulta lukemat 12.9V, voiko akku siitä huolimatta olla viallinen?

    Ajaessa töyssyistä tai kuopista rysähtäessä kaikki sähköt sammuvat puoleksi sekunniksi ja palaa sitten takaisin, ei muuta kun auto käyntiin ja kovaa ajoa taas.
    Todennäköisesti jossain joku piuha löysässä? Millaiselta alueelta lähtisin piuhoja heiluttelemaan auton käydessä? Akun kengät tiukasti kiinni ja moottorin maadoitus juuri vaihdettu paksumpaan.
  • Mara34
    BTCF Member
    • Nov 2021
    • 12
    • Pori

    #2
    Auto siis toimii ”normaalisti” taas kun on seissyt muutaman tunnin

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Takakontin + kaapelin läpivienti tarkastettu ?




      Siitä lukemaan
      Last edited by BMW525Xda; 01-12-2021, 22:47.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Akussa se vika tuskin on, jos sieltä yli 12v löytyy konehuoneesta. CAS hoitaa auton herättämisen, joten jos avaimen laittaminen virtalukkoonkaan ei saa mitään aikaa voisi vika olla CAS:ssa. CAS hoitaa myös varashälyyttimen jne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Mara34
          BTCF Member
          • Nov 2021
          • 12
          • Pori

          #5
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Takakontin + kaapelin läpivienti tarkastettu ?




          Siitä lukemaan
          Joo on itseasiassa just vaihdettu rintajoupilla noin kuukausi-kaks sitten, voisko olla että olis siinä vika? Ainakin huomasin että ammattikoululaisia koko talo täynnä. Tässä myös linkki keskusteluun jossa jollain oli sama ongelma ja oli liikkeessä vaihdettu johto huonosti tehty: https://5series.net/forums/e60-discu...ispreloading=1

          Comment

          • Mara34
            BTCF Member
            • Nov 2021
            • 12
            • Pori

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Akussa se vika tuskin on, jos sieltä yli 12v löytyy konehuoneesta. CAS hoitaa auton herättämisen, joten jos avaimen laittaminen virtalukkoonkaan ei saa mitään aikaa voisi vika olla CAS:ssa. CAS hoitaa myös varashälyyttimen jne.
            Mitenkä diagnosoin viallisen CASin?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Mara34 View Post
              Mitenkä diagnosoin viallisen CASin?
              Jos saat vian helposti päälle, niin testaisin saako CAS yhteyttä testerillä. Jos ei niin sitten mittaamaan tuleeko sinne virrat & maat kuten kuuluu. CAS pitäisi saada yhteys vaikka autossa ei ole virrat päällä. Käyttää oven auki ja kiinni niin pitäisi CAS herätä kyllä vaikka ei laittaisi virtoja päälle.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Mara34
                BTCF Member
                • Nov 2021
                • 12
                • Pori

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos saat vian helposti päälle, niin testaisin saako CAS yhteyttä testerillä. Jos ei niin sitten mittaamaan tuleeko sinne virrat & maat kuten kuuluu. CAS pitäisi saada yhteys vaikka autossa ei ole virrat päällä. Käyttää oven auki ja kiinni niin pitäisi CAS herätä kyllä vaikka ei laittaisi virtoja päälle.
                Elikkä cassille saakka pitäs virta kuitenki tulla vaikka muuten auto kuollut? Milläs sitä sitä sitten koitetaan, inpalla, istalla vai jollain muulla?

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by Mara34 View Post
                  Elikkä cassille saakka pitäs virta kuitenki tulla vaikka muuten auto kuollut? Milläs sitä sitä sitten koitetaan, inpalla, istalla vai jollain muulla?

                  Kumpi vaan käy, tai vaikka delphi/autocom/tai muu hyvä yleistesteri.

                  Cas herää "unesta" kun vaikkapa ovi avataan, joten siihen pitäisi saada yhteys ilman virtojen kääntämistä päälle
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    #10
                    onhan vaihdetun virtakaapelin ruuviliitokset kontissa tiukalla.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Originally posted by Mara34 View Post
                      Joo on itseasiassa just vaihdettu rintajoupilla noin kuukausi-kaks sitten, voisko olla että olis siinä vika? Ainakin huomasin että ammattikoululaisia koko talo täynnä. Tässä myös linkki keskusteluun jossa jollain oli sama ongelma ja oli liikkeessä vaihdettu johto huonosti tehty: https://5series.net/forums/e60-discu...ispreloading=1
                      Itse lähtisin tästä purkamaan. Jos tämä vika tuli kaapeliremontin jälkeen voisi olettaa että jotain on mennyt pieleen. Takaisin pajalle ja takuukorjaukseen.

                      Comment

                      • Mara34
                        BTCF Member
                        • Nov 2021
                        • 12
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Kumpi vaan käy, tai vaikka delphi/autocom/tai muu hyvä yleistesteri.

                        Cas herää "unesta" kun vaikkapa ovi avataan, joten siihen pitäisi saada yhteys ilman virtojen kääntämistä päälle
                        Vika löytyi takakontin sulakeboksista, irrotin kaikki sulakkeet ja releet ja laitoin takaisin, sen jälkeen auto toimi taas, sulakerasiaa lyömällä auto sammuu taas, siellä on joku piiri katki?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Mara34 View Post
                          Vika löytyi takakontin sulakeboksista, irrotin kaikki sulakkeet ja releet ja laitoin takaisin, sen jälkeen auto toimi taas, sulakerasiaa lyömällä auto sammuu taas, siellä on joku piiri katki?
                          Onhan kaikki sulakerasian liitokset kunnolla kiinni?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #14
                            Huonot liitokset. Korjaa ennen kuin alkaa paikat sulamaan

                            Comment

                            • Mara34
                              BTCF Member
                              • Nov 2021
                              • 12
                              • Pori

                              #15
                              Originally posted by ptikkala View Post
                              Huonot liitokset. Korjaa ennen kuin alkaa paikat sulamaan
                              Joo päällipuolelta kaikki kunnossa, otan vielä irti ja katon toiselta puolelta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎