Announcement

Collapse
No announcement yet.

530da -05 ja vedot katosi pakkasella???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2187
    • Karstula

    #16
    Onko tässä nyt edes mitattu akkujännite akulta ja konehuoneen pisteistä? Ekana nyt lähtisin siitä liikenteeseen.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Vaikka siellä olisi polttoainepuolella ongelmaa ei se silti selitä miksi se ei starttaa. Sitten kun auto on saatu käyntiin on helpompi alkaa selvittämään miksi se hyytyy.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • tommipommi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 225
        • sastamala

        #18
        Originally posted by kalevik View Post
        HTK12 kirjoitti asiaa, lisään vielä muutaman perusjutun auton vikojen etsimisestä:

        1 Älä oleta mitään
        2 Se että joku toimi eilen, ei ole tae siitä että se toimii tänään.
        3 Se että joku on korjattu aikoja sitten ei tarkoita sitä että siihen ei voi enää koskaan tulla vikaa. Kohta 2.
        4 Et pysty keksimään niin mahdotonta syy/seuraus-ketjua etteikö se olisi jollekin jossain tapahtunut.
        Vielä kuusi käskyä lisää niin ristin käteni.


        Seuraaville:
        En ole vielä kerinnyt mittailla jännitteitä, Olet oikeassa ja siitä aionkin Aloittaa. Voisi hyvinkin olla sähkön puutetta, joskin aiemmin sähkönpuutteesta tuli aika monta hälyä, mutta nyt ei toisaalta jäätykään välille.

        Ja HTK:lle että varmasti on juuri näin, että polttoaineista huolimatta siis pitäisi varmastikkin pyörittää, niin ajattelinkin. Eiköhän se tämäkin mysteeri tästä ala piakkoin selviämään, ilmoittelen sitten, vaikka olisi startti

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          #19
          Minulla teki aikoinaan e60 535d mykäksi heittäytymisen käynnistäessä talvella pakkasilla, noita kuvattuja ajossa olleita hyytymisiä ei ollut, mutta siinä juurikin taisi mennä jotkut ehdot päälle. Latasin akkua ja sitten lähti.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • tommipommi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 225
            • sastamala

            #20
            Originally posted by isolohko View Post
            Minulla teki aikoinaan e60 535d mykäksi heittäytymisen käynnistäessä talvella pakkasilla, noita kuvattuja ajossa olleita hyytymisiä ei ollut, mutta siinä juurikin taisi mennä jotkut ehdot päälle. Latasin akkua ja sitten lähti.
            Kiitos asiallisesta viestistä! Juu täytyy tsekata tuo virtapuoli onko ihan ok

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              #21
              Mitäs tälle kuuluu?
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • I.l.k.k.a.
                BTCF Member
                • May 2012
                • 60
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by tommipommi View Post
                Ei startti äännellyt eikä yrittänyt lainkaan. Ei minulla siis semmosta fiilistä tullut, että kone olis jumissa.

                Ja startti+akku on vaihdettu Uusiin sen plussakaapelikorjauksen yhteydessä 2v. Sitten ja ainakin starttivika olisi mulle aika iso yllätys. Ja eihän se startti varmaan sitä ajon aikaista tehojen laskua voinut aiheuttaa vai? Eli epäilen ettei startissa nyt ole vikaa?
                Moottorin ja korin välinen maadoituskaapeli (turbon alla, moottorikannakeen takapuolelta löytyy)? Viime talvena oli itsellä samanlainen oire ja syynä maadoituskaapelin hapettuminen. Näytti ehjältä ulkoisesti, mutta oli aivan hapero kun erehdyin koskemaan siihen.

                -Ilkka-

                Comment

                • tommipommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 225
                  • sastamala

                  #23
                  Noniin näin 9kk jälkeen tämän projektin kuulumisia

                  Moottorin maadoituskaapelin tsekkasin ja näytti yllättävänkin hyvältä.

                  Asiaan: Auto seisoi kevääseen ja kelit lämpeni, mutta sama vika oli päällä, starttaa hyvin ja kulkee eteenpäin, mutta kaasua painaessa ei tule vetoja. Vaihdoin vielä pa-suodattimenkin varuiksi, mutta arvatenkaan ei lämpösillä keleillä ollut mitään vaikutusta ongelmaan. Isäni taisi vinkkasta tästä tankkipumppuun? Liittyvästä ongelmasta ja että onhan löpöä, hyvin tankissa. No eihän mulla ollut löpöä hyvin tankissa. Otin piilovalikon auki ja näytti vasen tankki 0.0 ja oikea jotain 5-6litraa. Lisäsin 10litraa(oikeaan tankkiin) ja koeajolle, mutta ei auttanut. No sain uuden kehoituksen, että pistä lisää ainetta tankkiin: pistin vielä 20litraa ja piilovalikko näytti n. 0.0vas. ja 35litraa oik. Tankki. Lähdin testaamaan ja painoin kaasua reilusti ja 530d jaksoi taas ruopia soratiellä Auto vaikuttaisi nyt olevan kunnossa kun tankki on puolillaan!

                  Jos joku viitsisi valottaa, miten tuo tankkilogiikka toimii? Syötetäänkö siirtopumppua ja moottoria kummasta tankista? Jossakin sanottiin, että vas tankki on vähän niinkuin varatankki? Tuleeko paluulinja suuttimilta myös oikeaan tankkiin? Vaikuttaako tämä nyt olevan se tankkipumppuvika vai siirtopumppuvika? Ja sitten vielä kun tarttisin autoa ensiviikonloppuna niin rohkeneekohan tuolla heittää muutaman sadan kilsan lenkin jos huolehtii että tankissa on hyvin ainetta vai onko se liian uskaliasta?

                  Hyvää syksyn jatkoa Bemarimiehille ja -naisille ja -hahmoille

                  Comment

                  • tommipommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 225
                    • sastamala

                    #24
                    Laitetaan tähän vanhaan aiheeseen vielä loppukaneettia vaikkakin ongelman aiheuttaja jäi itselle oikeastaan mysteeriksi. Tosiaan tuntui ongelma ehjääntyvän kun pisti reilusti uutta dieseliä tankkiin(vanhaa se ei ongelman aikanakaan ollut), että olihan se tankki melko tyhjä kun ongelmat alkoivat, mutta ei se aiemmin eikä nyt jälkeenkään ole oirehtimut vaikka range menee alle 50km. Ongelmien jälkeen ainakin autolla käyty pari kertaa mm. Lapissa eteläsuomesta(kovallakin pakkasella) ja toiminta ollut normaalia, kop-kop. Mutta tämmöstä. Tiedä sit oliko ongelmaa jossakin pa-pumpussa, huonossa polttoaineessa/vettä? Vai mikä helvetti oli.

                    Ehkä kokonaan uutta ilmiötä niin pakokaasun käryä tuntuu vähän tulevan hyttiin kun käynnistelee ja seisoo paikallaan, liikkeelle lähdön jälkeen ei hytissä tunnu vaikka herkkänenäisiä on kyytissä. Onko pakosarja halki vai mistä alkaa etsiä, tosin mun mielestä toi on aina vähän haissut sisälle jos paikallaan käyttelee, onko muilla tämmösiä havaintoja vai pitäiskö hajut pysyä ulkona. Tosin vanhat aktiivihiilisuodattimet vaihtui ei hiilisiin, että tuonko takia se nyt sisälle haisee enempi? No tämmösiä, lopetetaas tähän tää loruilu cheers

                    Oho ihme hieroglyyffejä tuli? No kai siitä tarina selviää suunnilleen
                    Last edited by tommipommi; 03-05-2023, 19:52.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎