Tosiaan auton vaihto ajankohtainen. Tarkoitus olisi vaihtaa otsikon mukaiseen autoon ja perus kokemukset ja tyyppiviat tietenkin kiinnostaisi + mukavuuden haluisena ihmisena semmosia pakollisia varusteita.:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530D lci kokemuksia/tyyppivikoja
Collapse
X
-
Tyyppivioista:
-Termostaatit
-Hehkut+boksi
-Takaluukun johtosarjat (farkku)
-Antenni vahvistin (farkku)
-Lasikaton vedenpoistoputket tukkeutuu
-Pluskaapelin läpivienti (kampanja)
-Imusarjan läpät
-Automaatin toiminta varauksin jollei ole huollettu
-CCC/M-ASK yksikön tilttaus
Pakolliset varusteet
-Comfort jakkarat
-Parhaat mahd. ajovalot
+Stereot on "helppo" upgreidata!
Ajamisen iloa tarjoilee kyllä!
Itse vielä ohjelmoisin moottorin ja vaihteiston (tästä löytynee eriäviä mielipiteitä.)BMW E61 530D 2008
-
-
Omaani oon tehny lähes kaiken mahollisen ja mahottoman mm. lohkon vaihdon ja konerempan. Silti oon sitä mieltä et se on tohon rahaan ja vaivaan nähden paras auto mulle. Älä missää nimessä osta tuollasta, jos et halua ite sitä rempata, ajat pääasiassa alle 50km matkoja tai dieselvero hirvittää (n. 800€/vuosi).
Suosittelisin et osta joltain foorumilaiselta, joka on osannu sillä ajaa ja tietää mitä nää vehkeet vaatii:
- Öljyille 30tkm vaihtoväli on liikaa
- kylmällä koneella pitkään ajaminen ei tee moottorille ja lootalle hyvää, joten varmista että termostaateista ja koneen lämpiämisestä on osattu pitää huolta. Koneen lämmöt ei näy kuin salavalikon kautta.
Itelle pakollisia:
- M57 kone
- automaatti
- nahka comfort penkit
- neliveto
- xenonit
- aux paikka
- hifi paketti (subbarit etupenkkien alla ja vahvari kontin vasemmassa lokerossa
- vetokoukku (voi toki jälkiasentaa)
Upgradet:
- angel eyesiin ja sumareihin ledit
- sisävaloihin ledit
- bluetooth-motukka musiikille (auton oman bt kautta vain puhelut)
- laatikkoon xHP (tehtaan ohjelma on ihan peruna)
- jos ohjelmoit niin tee se jollakin joka varmasti osaa tehdä bemariin ohjelmane61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Comment