Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 85
    • Tornio

    Ajovalot

    Pitkä palanut. Ajovalokin on himmeä. Mitä kaikkia hehkuja tuolla kuvun sisällä nyt on? Hommasin D1S polttimot ja nyt alko askarruttamaan onko pitkillä sittenkin oma hehku?


    Ajovalojen ollessa automaattiasennossa pieni vihreä valo ei pala kytkimen vieressä.


    BMW E61 525DX 2008


    Ei viittis alkaa turhaa irrotteleen koko paketti ja huomata, et pöydällä on väärät polttimot.
  • puuki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 38
    • Mikkeli

    #2
    Originally posted by Raven77 View Post
    Pitkä palanut. Ajovalokin on himmeä. Mitä kaikkia hehkuja tuolla kuvun sisällä nyt on? Hommasin D1S polttimot ja nyt alko askarruttamaan onko pitkillä sittenkin oma hehku?


    Ajovalojen ollessa automaattiasennossa pieni vihreä valo ei pala kytkimen vieressä.


    BMW E61 525DX 2008


    Ei viittis alkaa turhaa irrotteleen koko paketti ja huomata, et pöydällä on väärät polttimot.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by Raven77 View Post
      ...Ajovalojen ollessa automaattiasennossa pieni vihreä valo ei pala kytkimen vieressä...
      A asennossa se vihreä valo syttyy kun automatiikka sytyttää varsinaiset ajovalot.
      Jos on valoisaa, ja ajellaan päivävaloilla, vihreä ledi ei pala.

      Eli se led kertoo onko varsinaiset ajovalot päällä

      Sulla siis -08 ja xenon.
      Mulla myös, eikä ainakaan minun autossa olekaan ku yks polttimo per puoli. Lähi- ja kaukovalo samassa.
      Se sisempi umpio, siellä näkyy vaan se angel eye polttimo mun mielestä, ei siinä pala mikään kaukovalo

      P.S.
      Miks tää foorumi antaa olla kirjautuneena vaan minutin kerrallaan. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan luokaton sovellus
      Last edited by Havis; 06-04-2022, 05:46.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • edva
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 306
        • Pirkkala

        #4
        Xenonissa D1S ja angel eyes on H8.
        e61 530xd LCI 3/2007

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16385
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by Havis View Post

          P.S.
          Miks tää foorumi antaa olla kirjautuneena vaan minutin kerrallaan. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan luokaton sovellus
          Laita ruksi siihen remember me kohtaan niin ei heitä pihalle.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 938
            • Kouvola/Myllykoski

            #6
            Originally posted by edva View Post
            Xenonissa D1S ja angel eyes on H8.
            Ja jos on adaptiiviset valot, niin kurvivalo on H3.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Raven77
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 85
              • Tornio

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              A asennossa se vihreä valo syttyy kun automatiikka sytyttää varsinaiset ajovalot.
              Jos on valoisaa, ja ajellaan päivävaloilla, vihreä ledi ei pala.

              Eli se led kertoo onko varsinaiset ajovalot päällä

              Sulla siis -08 ja xenon.
              Mulla myös, eikä ainakaan minun autossa olekaan ku yks polttimo per puoli. Lähi- ja kaukovalo samassa.
              Se sisempi umpio, siellä näkyy vaan se angel eye polttimo mun mielestä, ei siinä pala mikään kaukovalo

              P.S.
              Miks tää foorumi antaa olla kirjautuneena vaan minutin kerrallaan. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan luokaton sovellus



              Joo tämän ledi homman keksin itsekki eilen, ku hämärässä ajelin. Satoi sen verran märkää, et kaikki valotki alko pelaamaan. Joku sähkö hässäkkä nyt päällä. Keskimmäiset on pimeet, niin varmaan vaan ns. koristeet.



              Toisaalta, nyt mulla on ne polttimot, niin miks ei vaihda? Viime talvi oli jo aika hämärää välillä. Nuohan ei vissiin silleen "pala" vaan hiipuvat vähitellen?
              Angelithan pystyy vaihtaan aika helposti, mut tuo xenon vissiin vähän teettää...

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 938
                • Kouvola/Myllykoski

                #8
                Näppäräsorminen vaihtaa xenonit umpiot "paikallaan" eli siis umpion kiinnitysruuvit irti ja kääntelee umpiota sen verran minkä puskuri sallii ja siitä vaihtelee. Jos keskimmäisillä tarkoitat niitä sisempiä linssejä, niin siellä on adaptiivisissa valoissa kurvivalo, jotka syttyy vain hitaassa vauhdissa kun käännät rattia, tai kun laitat vilkun päälle, nämä jos koodaat "kaukovaloiksi" niin linssin sulaminen on varmaa, eivätkä toimikkaan kaukovaloina kun ovat suunniteltu valaisemaan sivulle.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by JiiVee92 View Post
                  Jos keskimmäisillä tarkoitat niitä sisempiä linssejä, niin siellä on adaptiivisissa valoissa kurvivalo, jotka syttyy vain hitaassa vauhdissa kun käännät rattia, tai kun laitat vilkun päälle, nämä jos koodaat "kaukovaloiksi" niin linssin sulaminen on varmaa, eivätkä toimikkaan kaukovaloina kun ovat suunniteltu valaisemaan sivulle.
                  :think Tuota tuota, kyllä ne ns kurvivalot on ihan ne ulommat eli normi valot eli kääntyvät kun valo asetus A:lla. Vai ootko sitä mieltä että ne sisemmät valot syttyy aina kun rattia käännät.:think ja sammuu kun ajat suoraan :think
                  Eikä ole linssit sulaneet vaikka monta vuotta olleet nuo sisemmät koodattuna "lisäpitkiksi".
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 938
                    • Kouvola/Myllykoski

                    #10
                    Pre lci:ssä ne sisemmät onkin pitkät ja lci:ssä pelkät kurvivalot sen kääntyvän varsinaisen ajovalon lisäksi.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • AlastairPitt
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2019
                      • 164
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by JiiVee92 View Post
                      Pre lci:ssä ne sisemmät onkin pitkät ja lci:ssä pelkät kurvivalot sen kääntyvän varsinaisen ajovalon lisäksi.
                      pre lci xenonissa sisemmät on väläytys pitkät, jos laittaa pitkät kunnolla päälle niin xenoni hoitaa
                      BMW 525i E60 - 04

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 938
                        • Kouvola/Myllykoski

                        #12
                        Originally posted by AlastairPitt View Post
                        pre lci xenonissa sisemmät on väläytys pitkät, jos laittaa pitkät kunnolla päälle niin xenoni hoitaa
                        Koodausjuttu tuo, oletuksena noin, mutta se "väläytys"pitkä koodattavissa myös "normi"pitkäksi.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎