Moi,
523i 2007 LCI antaa korkeapainepumpun vikailmoitusta joka taitaakin olla tämän N53 moottorin tyyppivika. Autoni oireilu on kuitenkin sen verran erikoinen että olisi mukava kuulla kommentteja ennenkuin vien auton pumpun vaihtoon.
1-2 minuutin ajon jälkeen kiihdyttäessä tulee Engine failure, reduced power ilmoitus ja samalla jäähdyttimen flekti alkaa pyöriä täysillä. Vikakoodeista löytyy 29F2 virhe.
Vikatilanteen tullessa tuntuu pieni nykäisy mutta muuten moottori käy täysin normaalisti ja tehot on täysin tallessa. Foorumin keskusteluissa korkeapainepumppu ongelmaan ja 29F2 virheeseen tuntui yleensä aina liittyvän jatkuva epätasainen käynti, alentuneet tehot tai muita käyntihäiriöitä.
Pari kertaa kylmänä käynnistäessä auto on käynyt hetken epätaisesti ja sammunut heti mutta muuten tosiaan pelaa täysin normaalisti ja yleensä käynnistyy normaalisti. Kylmänä starttaus kestää ehkä tavallista pidempään
Vikakoodeista löytyi lisäksi myös tuoreita NOx sensori virheitä 2AFB, 2B06 ja 2B07.
Autosta on kuulunut jo pidempään mielestäni ylimääräinen "humiseva" ääni kierroksia nostaessa. Äänen kuulee vain matalilla kierroksilla. Aiemmin huollossa miettivät että voisi olla imupuolella vuotoa.
Vaikuttaako tämä selkeältä korkeapainepumpun vialta vai voisiko olla jotain muuta? Sensorivika?
523i 2007 LCI antaa korkeapainepumpun vikailmoitusta joka taitaakin olla tämän N53 moottorin tyyppivika. Autoni oireilu on kuitenkin sen verran erikoinen että olisi mukava kuulla kommentteja ennenkuin vien auton pumpun vaihtoon.
1-2 minuutin ajon jälkeen kiihdyttäessä tulee Engine failure, reduced power ilmoitus ja samalla jäähdyttimen flekti alkaa pyöriä täysillä. Vikakoodeista löytyy 29F2 virhe.
Vikatilanteen tullessa tuntuu pieni nykäisy mutta muuten moottori käy täysin normaalisti ja tehot on täysin tallessa. Foorumin keskusteluissa korkeapainepumppu ongelmaan ja 29F2 virheeseen tuntui yleensä aina liittyvän jatkuva epätasainen käynti, alentuneet tehot tai muita käyntihäiriöitä.
Pari kertaa kylmänä käynnistäessä auto on käynyt hetken epätaisesti ja sammunut heti mutta muuten tosiaan pelaa täysin normaalisti ja yleensä käynnistyy normaalisti. Kylmänä starttaus kestää ehkä tavallista pidempään
Vikakoodeista löytyi lisäksi myös tuoreita NOx sensori virheitä 2AFB, 2B06 ja 2B07.
Autosta on kuulunut jo pidempään mielestäni ylimääräinen "humiseva" ääni kierroksia nostaessa. Äänen kuulee vain matalilla kierroksilla. Aiemmin huollossa miettivät että voisi olla imupuolella vuotoa.
Vaikuttaako tämä selkeältä korkeapainepumpun vialta vai voisiko olla jotain muuta? Sensorivika?
Comment